Annons:
Etiketttarot-allmänt
Läst 3362 ggr
Ruzicka
2012-06-18 16:58

Hur ofta använder ni korten till er själva?

Jag tänkte att det kunde vara spännande att höra hur ofta ni använder korten för egen räkning. Alltså INTE när ni lägger för andra etc. Jag är ju ännu så ny att jag inte riktigt har en känsla för det här. ^^

Så, hur ofta använder ni korten till er själva? Vad gör ni då? (Drar ni kanske dagens kort varje dag, mediterar ni över korten, använder ni dem till något annat som inte direkt har med Tarot att göra? Gör ni 3-kortsläggningar för er själva? 5-kortsläggningar? Större läggningar som keltiska korset, eller kanske ännu större? Hur ofta?)

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Annons:
Ruzicka
2012-06-18 17:05
#1

Själv drar jag alltid dagens kort till mig själv, jag frågar vilka sidor av min personlighet/färdigheter jag skall tänka på att använda extra mycket idag.

Sedan har jag väl i snitt lagt en läggning (3-6 kort) i veckan sedan jag började för inte alls länge sedan. Nyhetens behag och allt det där. ^^ Nu har jag fått så mycket svar så jag har inga frågor kvar, så nu tar det nog ett tag innan jag lägger för mig själv igen. =P

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Skogshumblan
2012-06-18 19:24
#2

Det går i perioder. Mellan varven drar jag dagens kort eller gör läggningar för mig själv men jag kan ärligt säga att det ibland är svårt att vara neutral nog då man tolkar för sig själv :P Sen kan det gå perioder då jag inte lägger ett kort men läser på findhorn för daglig tanke & ledning. Eller så gör jag inget. Men nu fick du mig sugen på att lägga för mig själv!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Ruzicka
2012-06-18 19:35
#3

Vad är findhorn för något?

Ja, det är knepigt att vara neutral, men jag försöker så gott jag kan. Övning ger färdighet och allt det där. Om jag frågar om något som jag faktiskt inte har en förutfattad mening om så är det lättare att läsa korten. Eller, konstigt nog, om det är ett ämne som inte intresserar mig särskilt mycket. Då blir jag mycket mer objektiv och kan få fram en massa intressanta svar.

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Skogshumblan
2012-06-18 19:40
#4

Findhorn är en fysisk plats och en comminity på nätet. Eileen Caddys daily guidence har jag lagt in länk till tidigare men om jag inte minns fel är det findhorn. Com:)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Pagan
2012-06-18 19:57
#5

Jag drar dagens kort, veckans kort och månadens kort. Gör inte ofta större läggningar på mig själv. Men inför ett nytt år kan jag göra det, och om lusten faller på och jag har många frågor så gör jag en kvartalare.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Amandla
2012-06-18 20:03
#6

Det går i perioder, i stort sett hela förra året la jag en dagsstjärna men sen la jag av helt plötsligt. I år har inte korten varit framme mycket förutom när jag lagt åt andra.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
Elena-Maria
2012-06-18 20:48
#7

Går i perioder för mej med. Men nu för tiden vet jag inte riktigt vad jag ska fråga… :P När man var yngre och kär varannan vecka var det lite annorlunda *haha* Nä, men skämt å sido. Jag lägger en dagsstjärna nästan varje dag för tillfället. Antecknar och går igenom på kvällen för att se om jag kan dra paralleller. Tycker det är ganska bra träning. Men som sagt, det går i perioder och det händer att jag inte lägger på flera månader.

Fred och god växt!

Silent_Hill
2012-06-18 22:26
#8

Jag tar oftast fram korten när jag har en specifik fråga som jag vill ha vägledning i, vilket inte blir så jätteofta. Jag drar också månadens kort i början på varje månad. Jag skriver dock alltid upp varje läggning och kort som jag drar så jag kan kolla tillbaka på det.

MVH Silent_Hill
Sajtvärd på Vetenskap & Bröllop
Medarbetare på Wicca

Tarotstollan
2012-06-18 23:08
#9

Jag drar dagens kort innan jag går och lägger mig, sen tittar jag på det och stämmer av det på kvällen och drar sen nytt kort för nästa dag.

Började också för två månader sen att dra månadens kort.

Någon gång i månaden kan jag lägga tre korts stjärna för mig själv om det är något särskilt jag funderar över.

Har lagt Keltiska korset någon gång, men tycker den är svår att få ihop med mig och mina frågor. Troligtvis är jag inte tillräckligt duktig för att tolka ihop så många kort, samtidigt som jag kanske har svårt att vara objektiv.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Elpida
2012-06-19 08:13
#10

Det går lite i vågor, men har jag någon särskild fråga så gör jag en trekortsläggning eller en kvartalare.

Tycker det är lite svårt ibland att inte tolka in för mycket när det gäller mig själv, det gäller att ha i bakhuvudet även när det gäller sig själv att det är en möjlig utgång… så som situationen ser ut just nu.

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Upp till toppen
Annons: