Annons:
Etiketterdagens-trådhälsningargratulationerpresentationer
Läst 711 ggr
[C Stark]
6/15/12, 9:40 AM

God Morgon 15/6

God morgon alla fina!

Solen lyser, fåglarna kvittrar, och det är fredag. Livet är härligt!
Det känns som att tornet har börjat gjort sitt och att livet äntligen börjar falla på plats. Love it.
Idag ska jag hämta min meditationspall, fira att försäkringskassan äntligen äntligen äntligen beviljat mig sjukpenning med att köpa sommarkläder.
Och sen ska jag packa väskan, för på måndag bär det av på äventyr på landet i Norrland.
Jag önskar alla en superhelg. Bara det bästa är gott nog åt de bästa!

Kram

Kyss

Annons:
Jessica Holländare
6/15/12, 9:44 AM
#1

Vad härligt C Stark!!!

Själv drar jag iväg på äventyr idag. Jag, mamma och min dotter ska åka på minikryss Göteborg-Kiel i helgen. Ska bli supermysigt!!

Ha en underbar helg alla!! Kyss


[C Stark]
6/15/12, 9:47 AM
#2

Å vad härligt det lät Jessica… jag älskar havet. Hoppas att ni får fint väder och en superhärlig resa!

Skogshumblan
6/15/12, 10:53 AM
#3

God morgon cs, Jessica & alla ni andra som kikar in här. Cs GRATTIS så härligt! Hoppas du får en fin helg du också. Jessica, låter Jättemysigt! Hoppas ni får en skön helg. Hör är slöa takter idag. Blir inte mycket gjort men sånt gillar jag:)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Ruzicka
6/15/12, 1:51 PM
#4

Vad härligt CS och Jessica. ^^ Se till att njuta av era resor. :D

Själv är jag mitt inne i tornet nu. Jag gjorde läggningen svansen för ett tag sedan och tornet kom upp för hemmet. Det stämmer verkligen in i situationen, nu har det kommit igång. Men man får trösta sig med att det blir bättre efteråt.

Jag hittade ohyra i pälsen på råttan Zombie i morse, kanske är det därför de bråkar så överdrivet. Det blir i alla fall en tripp till veterinären idag för att få medel mot den.

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Amandla
6/15/12, 4:20 PM
#5

Jag har sovit länge idag, riktigt länge. Sömnkvalitén börjar bli riktigt bra, jag har inte sovit såhär djupt och långa sammanhängande perioder sen jag var barn.

Ruzicka, blir intressant att följa vad som händer i din rått-följetong! Cool


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Ruzicka
6/15/12, 5:03 PM
#6

Intressant vet jag inte, amandla.. det är verkligen inte ett ord jag hade använt för situationen.. Jag tycker bara att det känns tragiskt.. Jag är rädd att jag måste göra mig av med några. Just nu har jag 6 burar, varav varje bur skall ha 1-2 timmars springtid varje dag och man kan inte kombinera dem, så att två burar springer tillsammans eller så. Det blir 6-12 timmar per dag som råttorna skall springa, och jag måste sitta och vakta dem i vardagsrummet. Det går inte. Dessutom måste råttor som sitter ensamma få otroligt mycket uppmärksamhet av ägaren, i princip 24 timmar om dygnet, men jag hade behövt 24*6 timmar på dygnet för att hinna med att ta hand om alla ensamråttor. För att inte tala om att det är olagligt att ha råttor ensamma. Och även om det är ohyrans fel att råttorna bråkade så gick de så långt att faktiskt skada varandra väldigt illa. Har de gjort det en gång kan de göra det igen, och jag vågar bara inte lita på dem. Det kan kosta någon av dem livet..

Förlåt för att jag klagar så mycket hela tiden. Ni måste ju tycka att jag är en hemsk människa som gnäller så mycket om allt hela tiden.. :/

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Annons:
Amandla
6/15/12, 5:26 PM
#7

Nej du är inte hemsk, behöver man prata om något så är det fritt fram här Flört Intressant kanske var fel ord, jag menade att jag kan ingenting om råttor så jag vill gärna veta hur det går hos dig. Vad menas med springtid? Att råttorna ska vara lösa?


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Tarotstollan
6/15/12, 8:43 PM
#8

Starkis grattis till "vinsten" mot F- kassan.

Hoppas att ni får trevliga och vilsamma resor.

Ruzicka finns det inget medel att köpa till råttor, typ fermoner (eller vad det heter) som typ vi använder till katter och hundar för att de skall lugna ner sig och koppla av? Det finns ju både som spray och något man kan plugga in i väggkontakten. Om du inte vet något, så fråga veterinären. Det vore kanske värt att testa, så kanske de blir lite mer kompisar med varandra igen.

Amandla vad skönt att du får sova ordentligt. Det gör underverk med människor när de får sova.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Pagan
6/15/12, 9:43 PM
#9

Ja det låter ju onekligen ganska svårt Ruzicka, svårlöst. Hoppas ohyran var boven i dramat. Hur vet man det? Ja, det var ju en idé Syollan - feromoner - undrar om man kan det.

Vad glad jag blir CS, fytifasen vad underbart. Min arbetskamrat satt i samma sits för en tid sedan, en massa möten Fkassa, arbetsförmedl, arbetsgivare, hon sov ännu sämre, mådde riktigt dåligt. Men hon vann!! hon jobbar kvar på halvtid och vi firade med tårta på jobbet. Ren pärs för henne att gå igenom och för oss som baar kunde se på och peppa så gott vi kunde.

Jessica, hoppas minikryssen blir underbar och att Nora mår bättre.

Låter gott Amandla, att få sova ordentligt. Har ju problem här också, fast av annan karaktär. Tär på en om man inte får sova ordentligt.

Just nu njuter jag, fredag, ingenting direkt jobbplanerat i helgen, imorgon kväll skall jag på Tjejträff, dricka vin och äta gott. Annars ren slappartime……ja en får se.Tungan ute

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Isa56
6/15/12, 10:17 PM
#10

Godkväll allesammans. Skrattande

Sitter och begrundar mina synder. Foten i munnen Om man har svårt att bre frukostmackan, pga att handleden värker, och man får borsta håret med fel hand. När man sen upptäcker i bilen att man kör med en hand för vänstran värker. Hur smart är man då på en skala 1-10 när man fortsätter till jobb och dessutom plågar sig igenom hela dagen, utan att ringa doktor.

Gissa om jag haft ont i eftermiddag. Guld i mun Maken fick köra själv iväg och handla, sen fick han laga mat, skära upp min mat till mig, och nu vet jag hur avigt det är att äta med gaffeln i höger hand. Obestämd Kom på ikväll att jag hade värktabletter hemma, så nu är den allra värsta smärtan borta. Fast jag skriver mest med höger nu. Skrattande:no:

Läser alla era inlägg, men känner att jag ska inte skriva för mycket ikväll. Men jag finns här.

Ha en skön kväll.

Kram Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Tarotstollan
6/15/12, 10:46 PM
#11

# 10. Isa, nu ringer du doktorn så fort du bara kan!

Värk skall man inte vänta med. Jag vet själv vad det kan leda till!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Isa56
6/15/12, 11:01 PM
#12

Jo jag borde nog göra det. Fast de där kommer och går. har de en-två gånger om året sen jag var i 20 årsåldern. Så jag borde ju veta att handen behöver vila. Skäms

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Amandla
6/15/12, 11:47 PM
#13

Isa, skaffa Ipren gel eller liknande, det är suveränt när man har ont på det viset. Men ring doktorn också!


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
Pagan
6/16/12, 12:13 AM
#14

handledsstöd!! och linnex, riktigt bra!

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Ruzicka
6/16/12, 12:19 AM
#15

Amandla, med springtid menas att de skall få springa fritt utanför buren, ja. Hos oss får de göra det i vardagsrummet.

Tarotstollan, Pagan. Jag tror tyvärr inte att det finns. Råttor är ju inte lika intressanta som hundar och katter i folks ögon, så det är väl inte värt att utveckla något sådant.

Nu har grannproblemen urartat också. Vi har märkt att hon bankar i väggen hela tiden, men vi vet inte varför. Idag kom vi på det - det är när vi stänger dörrar. Observera, stänger. Inte smäller igen, inte råkar stänga oförsiktigt och högt, utan när vi normalt stänger en dörr. Hur i hela friden kan det höras in till henne? Nu, när vi har råttburar i en massa rum, måste vi stänga efter oss så att katterna inte springer runt burarna på natten när vi inte har koll. Så vi stänger väl ett par dörrar varje kväll. För en timme sedan ställde hon sig i trappuppgången och skrek rakt ut "håll käften, för helvete!", för att jag stängde badrumsdörren när jag gick på toaletten..

Nu är jag nära att ge upp och gå i ide resten av året…

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Tarotstollan
6/16/12, 1:20 AM
#16

# 15. Har du mattor på golvet? Det är ett "måste" om du bor i lägenhet. Jag bor själv på andra vån och vet vilket smällande, dånande, bankande, klampande mm det blir om folk inte har mycket textilier i sina lägenheter. Så gardiner, kuddar och mattor dämpar ljud.

Har du frågat veterinären, de kanske har något tips. Vad skulle hända om du badade alla råttorna så de luktade lika dant allihopa?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Ruzicka
6/16/12, 1:38 AM
#17

Jag har gardiner för varje fönster och till och med heltäckningsmatta i halva lägenheten. I resten av rummen har jag en massa mattor - farmor gillar handarbete. ;) Tack för tipsen i alla fall. Det är inte grannarna över eller under, de har aldrig klagat, och jag har aldrig hört någon av dem (bor också på andra våningen i ett trevåningshus). Det är grannen som har sitt vardagsrum vägg-i-vägg med vårat.

Veterinären hade inget tips. Hon sade bara att de ofta bråkar lite mer när de har ohyra i pälsen. Men såhär illa är bara för mycket.. De hade tagit livet av varandra om jag inte hade gått emellan. De kan ju få ohyra igen, hur skall jag någonsin kunna lita på dem?

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Tarotstollan
6/16/12, 2:43 AM
#18

Ja du då vet jag inte vad för mera råd jag kan ge dig. Hoppas att de andra kanske kan komma på något i morgon. Det var ju någon mer här inne som hade problem med sin granne, sprang och luktade i hennes brevlåda och allt vad det var.

Har du försökt prata med grannen och frågat vad det är som stör henne och försökt förklara att ni inte stör medvetet. Ibland är det bara så enkelt att man behöver prata med varandra, fast jag vet ibland spelar det ingen roll om man skriker halsen ur led de bara förtsätter klaga ändå.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[C Stark]
6/16/12, 6:35 AM
#19

Tack alla, det är helt overkligt uderbar!. Man ska verkligen behöva vara frisk för att orka vara sjuk. Två år har det tagit för att jag ska bli både sjukförklarad och ha rätt till ersättning trots att mina anhöriga fått bära mig när det varit som värst… Jag kan inte ens förklara hur överjävligt det varit, men lika underbart nu när det äntligen äntligen vänt!!!

Skrattande

Isa, jag instämmer med de andra - gå inte omkring med sånt är, den enda som får betala ör det är du själv i slutändan.

Dessa grannar verkar vara ett återkommande problem på denna sida. Undrar verkligen varför de väljer at bosätta sig i ett flerfamiljshus om man inte tål andra?  Hoppas iallafall att du får ordning på både råttor och närbebodda människor Ruzicka!

Skogshumblan
6/16/12, 8:38 AM
#20

Isa, var rädd om dig! Skickar goda tankar din väg och konstaterar att du är envis långt över gränsen för dum ibland;)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
Elpida
6/16/12, 8:43 AM
#21

C stark - grattis till beslutet, måste kännas jätteskönt! Blev deg några fina kläder? Ruzicka - mycket knepigt nu. Tänker massa positiva tankar åt dig. Har du varit inne på tamråttor.ifokus och frågat där? Isa, inflammationshämmande och vila!!! Hoppas Jessica har en fin helg! Pluto, var är du? Hur mår du?

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Isa56
6/16/12, 9:21 AM
#22

Ja, visst är jag dum ibland. Skäms Men som sagt, jag har haft det lite då och då i runt 35 år. Men nu är det värre än nånsin. Jag har Burana 600 mg som jag tar och fast handledsstöd (har nog 4 mjuka med) använder det rätt ofta på jobb.

Släpper det inte attans så kvickt nu, så får jag ringa på måndag. Är ett rätt vanligt problem bland medelålders industri arbetande kvinnor. Men rätt gulligt och skönt att maken larvade ur sängen för att skära osten och fixa mackan till mig. Han ska tvätta också, med min hjälp. TystFlört

Läser era inlägg gläds och sörjer med er, men jag skriver med bara en hand. Så ni får nog nöja er med mina korta inhopp. Kyss

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

[C Stark]
6/16/12, 11:32 AM
#23

Visst blev det det Elpida! Jag kände mig förvånansvärt frisk efter att jag fick på mig mina nya fina alster.
Jag är inte bara på bättringsvägen nu - jag är snygg också! Cool

Ser inte vad du ska göra i helg, men hoppas attt den blir fin ändå! fast jag gissar såklart på zumba!? Flört

Krya på sig Isa! Kyss

Upp till toppen
Annons: