Annons:
Etiketterdagens-trådhälsningargratulationerpresentationer
Läst 546 ggr
Tarotstollan
2012-06-13 18:38

Onsdag 13 Juni 2012.

Har ni inte vaknat idag?

Solen skiner och det är riktigt gott.

Träffade på en liten skatunge när jag var ute. Fick in den bland buskar och snår, eftersom den sprang mitt ute på en stor parkering där bilarna kör hela tiden. Den kunde inte flyga, när den sen kom in i skydd började  den ropa på föräldrarna. Hoppas att de kom för jag varken såg eller hörde några.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Amandla
2012-06-13 18:56
#1

Jodå, vaken är jag. Håller på och pysslar i köket: bakar bröd på en liter vätska, fyra ost-och skinkpajer och två chokladmarängkrisptårtor… min äldste tar studenten imorgon Glad


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
PiganX
2012-06-13 19:10
#2

Är också vaken Tungan ute Varit hos veterinären med hundarna för vaccination och kolla upp besvär med tarmarna. Nu tänkte jag ställa mig i köket och baka cheescake Glad

Elena-Maria
2012-06-13 19:23
#3

Jodå, katten väckte mej som vanligt runt halv nio, nio. Hunnit både plugga, ta en joggingrunda och baka en limechokladkaka. Har även hunnit med att duscha katten, så nu är hon fin =)

Borde plugga mer, men blev lite förslappad efter joggingrundan…

Fred och god växt!

Jina.
2012-06-13 19:45
#4

Go kväll på er!

Hoppas verkligen att föräldrarna kom.

Jag har hunnit med mycket idag. Shoppat (en mycket viktig uppgift Tungan ute) och några tarotläggningar plus en lång promenad.

www.mediumjina.se

Isa56
2012-06-13 20:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Godkväll i stugorna. Skrattande

Ja hoppas föräldrarna kom sen.

Jag har varit uppe sen kvart i fyra imorse. Har jobbat ätit och slumrat nån timme. Skrattande

Och som sagt en trött Buffa kom hem idag. Tungan ute

Önskar alla en skön kväll

Kram isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Jina.
2012-06-13 20:09
#6

Vad härligt Isa Skrattande det ser ut som ett "äntligen hemma" kort

www.mediumjina.se

Annons:
Isa56
2012-06-13 20:14
#7

Ja, och tratten slipper hon när hon är lugn och sover. Flört

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Amandla
2012-06-13 20:35
#8

Lilla vovven då! <3


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Ruzicka
2012-06-13 21:11
#9

Åh vad hon ser glad över att vara hemma, Isa! :D

Godkväll allihopa. Jag sitter på helspänn hela tiden i hopp om att postgubben skall ringa på dörren.. men jag vet ju att lekarna inte kommer förrän tidigast på fredag. >.< Jaja, då har jag lite extra tid att studera betydelser etc. :D

Sambon har bestämt sig för att lära sig svenska. Han sitter med Rosetta stone och översätter övningsmeningar jag har skrivit. Han kämpar så hårt för min skull, han vill verkligen flytta till Sverige. "Katterna sover inte", "Jag har inte någon bil", "Jag är läkare", "Husen är gröna" etc etc.. Jag är så stolt över honom. <3

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

[C Stark]
2012-06-13 21:57
#10

Naaaw, Sötbuffa! Vad skönt at hon är hemma igen.

Det ser ut som att det varit bakdag för damerna idag? Jag har inte bakat, dock ätit väldigt mycket gott eftersom jag träffat både släkt och vänner som jag sedan toppade med en bio. Nu blir det bingen - tant är game over efter en hel halvdag på stan! Flört

Amandla
2012-06-13 22:00
#11

Fyra skinkpajer - check

Bröd på jäsning - check

Middag till den äldste - check (jag åt tidigare)

Noll koll på vart lillebror är - check

Tjatat på den äldste som "råkar" vara enda ungen hemma - check

Dricker vatten som en svamp - check

Nåt mer jag behöver göra? Marängbottnarna ska jag göra efter att brödet gräddats, räknar med att komma i säng tidigast tolv. Men det är tidigt och optimistiskt Tungan ute


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Elena-Maria
2012-06-13 22:02
#12

#9  Du får ställa upp ett julbord och visa vilka godbitar han ska plocka ;) Och glöm inte lära honom ordet "fika", det finns inte på andra språk. Inte "lagom" heller  ;) Väldigt svenskt.

Fred och god växt!

Tarotstollan
2012-06-13 22:48
#13

Här har flitens lampa brunnit hårt idag ser jag! Ja det är ju tur att vi har lite att göra, så vi inte bara sitter och gosar oss med Tarotkorten!

Vad skönt att "lilla" Buffan kommit hem!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Ruzicka
2012-06-13 23:13
#14

Haha, Elena-Maria! "Fika" kan han redan tack vare IKEA som har definitionen målad på väggen i sin restaurant, och julbordet kan inte ens jag. XD Det är nog en omöjlighet att få honom sluta äta kokt korv och potatissallad på julafton i vilket fall som helst. =P

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Elena-Maria
2012-06-14 12:13
#15

#14 Haha, vad fiffigt. Försöker minnas om benämningen fanns målad på väggen på IKEA i Rom, men jag tror inte det, inte så konstigt kanske med tanke på att fika finns på italienska (stavas dock med c istället för k) och har en ful betydelse ;) Potatissallad? När det finns janssons och prinskorv!? Hujedamej! Inte okej ;)

Fred och god växt!

Ruzicka
2012-06-14 12:23
#16

Janssons utan fisk måste det vara då.. Skäms Och det finns inte prinskorv här.. De har en miljon olika korvar, men ingen prinskorv. Inte makaroner heller. Jag funderar på hur studenter överlever i detta land utan makaroner.. =P

Jag är mer förundrad över potatissalladen än över korven. Sådan potatissallad man köper i burk, du vet? Det ser jag som något billigt som i och för sig är väldigt väldigt gott, men som man bara köper som sista utväg. Eller om man skall på utflykt. Det är ju verkligen inte högtidsmat för mig, så att säga.. Fast det gör mig inte så mycket, midsommarmaten är viktigare för mig. Om han får som han vill till jul så kanske jag kan få som jag vill till midsommar. Jag försöker övertala sambon att äta sill och han säger "Jag hatar ju fisk. Du hatar ju också fisk! Varför skall vi tvinga i oss något vi inte gillar?", och då försöker jag förklara att det inte handlar om vad man gillar eller inte, utan man MÅSTE äta sill på midsommar! >.< Han har inte ens smakat sill.. Nej! Det här slipper han inte undan. Det blir en tripp till IKEA innan nästa helg varesig han vill det eller inte! Tungan ute

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Pagan
2012-06-14 19:55
#17

Så himla skönt att höra Isa, att Buffa mår bra och är hemma igen.Kyss

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Upp till toppen
Annons: