Annons:
Etiketttolkningar
Läst 1154 ggr
Ruzicka
2012-06-13 16:31

Personlighetsläggning - hur tolkar jag?

Hejhej, här är jag igen med mina dumma nybörjarfrågor och alldeles för långa inlägg! Kyss

Jag hittade en spännande läggning för att reda ut ens personlighet, och testade den. Det är ett viktigt ämne för mig just nu, då jag är mitt i en förändring som har fastnat i en standstill. Jag fick fram en massa spännande kort, och kände att läggningen verkligen slog huvudet på spiken. Samtidigt är det en massa saker jag inte förstår så väl jag hade velat, om ens alls. Jag kan väl tyda kort vart och ett för sig hyfsat bra, men när det kommer till kombinationen av flera kort blir det plötsligt mycket svårare. Hur samspelar korten? Vad betyder de i kombinaton med varandra?

Bara för att klargöra, jag ber inte att ni skall tolka åt mig. Utan snarare kanske att ni kan hjälpa mig tolka åt mig själv, och lära mig om hur korten samspelar. ^^

Jag lägger ut läggningen här. Mest för att ni skall få helheten. Det blir väl lättare då. Det är en så personlig läggning så ni kan säkert läsa mig som en öppen bok efteråt, men lite får man bjuda på sig själv om man skall få något tillbaka och kunna lära sig. ^^

1. Mitt medvetande. 2. Mitt omedvetna. 3. Min källa till stabilitet. 4. Hur fast/säker/ihärdig jag är. 5. Vad jag strävar efter. 6. Mina energier. 7. Min typ av spiritualitet. 8. Starka negativa aspekter av min personlighet att komma över. 9. Starka positiva aspekter att använda mig av.

1..2..3

4..5..6

7..8..9

1. Drottning i Svärd. 2. Magikern. 3. Drottning i Bägare. 4. Fyra i Svärd. 5. Knekt i Svärd. 6. Vagnen. 7. Kund av Pentagram. 8. Döden. 9. Page i Svärd.

Det var ett extra kort som ville med i läggningen. Det kändes väldigt starkt när jag hade lagt ut de 9 korten att det översta kortet i leken också ville vara med. Så jag drog det också, och det blev Page i Bägare.

Jag är främst förvånad över alla dessa hovkort som dök upp. 3 av 4 hovkort i svärdsviten, 2 av 4 hovkort i bägare. Och så en myntkung. Jag vet ju att hovkorten ofta handlar om människor i min närhet som påverkar mig, men detta är ju en så pass personlig läggning som fokuserar på mig och mitt inre, så det kan de väl inte betyda? Och allvarligt talat, det finns inte så många personer som kan påverka mig - jag har helt enkelt inte så många vänner. Jag kan relatera till var och en i deras placering, men det måste väl finnas något utöver det, ett samspel? Varför får jag upp så otroligt många hovkort? Vad kan det betyda?

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Annons:
Skogshumblan
2012-06-13 17:55
#1

Jag ör mer intresserad av vilka grupper ut stora Arkannan som finns med:) Du har ju många som visar på att du gör upp med människor du mötet & dig själv:)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Ruzicka
2012-06-13 18:03
#2

Hm, hur menar du där, Skogis? Kan du förklara lite mer? ^^

Om jag tittar i den här artikeln har jag två från första gruppen och en från andra. Fast kortet ur den andra gruppen är menat att vara negativt. Är det de grupperna du menar?

1:a gruppen - det världsliga, skapandet av det mänskliga samhället. Visar på de människor och karaktärer vi konfronteras med.

2:a gruppen - det inre sökandet, att lära känna sig själv och att gå förbi egot. Här startar du din inre resa.

Det är det enda jag hittar om grupper och hur de fungerar. Fast jag måste erkänna att jag inte har full förståelse för stora arkanan än, då jag inte har läst om hur narrens resa egentligen är, utan bara lärt mig betydelserna för korten.. Skäms

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Skogshumblan
2012-06-13 18:12
#3

Ja precis! Tolka dina kort utifrån frågan men se dem ur vinkeln dessa grupper medför. Jag brukar tolka kortets betydelse, numerologin, svit och dessa tre grupper om de är aktuella. Ibland säger inte själva kortet mig något ( alltså dess betydelse) men ex numerisk eller svitmässigt kan massor komma.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Maikailoa
2012-06-14 00:21
#4

Fick en känsla av att just i denna läggningen är det svårt att tolka korten tillsammans, var och ett kort ska nog tolkas efter sin position.

Lite anorlund blir det ju om t.ex. har en dåtid-nutid-framtid läggning där korten hänger ihop i ett sammanhang.

Upp till toppen
Annons: