Annons:
Etikettandlig-medial-utveckling
Läst 2142 ggr
plutopellis
2012-06-10 12:12

Hur har ni gjort?

För att utvecklas?

Jag har som jag sagt tidigare inga "förmågor" eller vad man väljer att kalla det. Jag sysslar med Tarot för att jag finner det intressant och går mycket efter kortens sanna betydelse och har lite lite svårt att få in min egna intuition trots att jag i andra sammanhang har en väldigt stark magkänsla som jag väljer att kalla det.

Jag vill gå vidare, jag skulle vilja utvecklas och kanske få kontakt med mina guider, kraftdjur eller något liknande. Alltså gå upp ett trappsteg eller vad man kan kalla det.

Hur har ni gjort? Eller det har bara funnits där? Någon som har tips och råd?

Flytta gärna tråden för jag har ingen aning alls om vart den hör hemma Skäms

Annons:
Amandla
2012-06-10 12:28
#1

Prova att läsa korten med baksidan upp. Alltså att inte vända på dem, lägg en hand på kortet och känn efter vad du får in. Du kan välja att försöka känna vilket kort det är eller att försöka tolka det. Jag började på det viset, på första kursen jag gick och det stämde ofta väldigt bra för mig. Jag lärde en av mina kompisar, som var nyfiken på Tarot, att göra så och hon använder fortfarande bara den metoden.

Egentligen är ju korten bara ett av de många redskap man kan använda, och ska man hårddra det så kan det fungera precis lika bra utan. Som när du läser av någon Flört Korten hjälper till att fokusera, så jag använder dem ofta även till avläsning.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Pagan
2012-06-10 12:50
#2

Börja också med att tolka korten enbart efter vad du ser i kortet, glöm allt du läst, känn in vad symbolerna betyder för dig just i dag. Vilka färger finns med, vad betyder de för dig, numerologin, ja allt som du kan uppleva bara genom att titta på kortet. För anteckningar och se efter om du efter dagens slut märker att det du såg i kortet stämde överens med dina upplevelser under dagen. Kanske kan du skriva lite om vad du vet ska hända under dagen, och se hur kortet kan vägleda dig på vägen. Summera på kvällen. Ofta har man ju lite kort om tid på morgonen så det kan kanske bli en kvällsritual istället.

Min nya lek - universal Goddess Tarot har inte samma grundbetydelser om man så säger, här kommer ett kort med en ny Gudinna varje gång jag drar och jag försöker lära in de gudinnor jag är obekant med och filurar på vad deras budskap kan vara till mig just i dag. Känns som att börja om lite, jättespännande!!Skrattande

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

plutopellis
2012-06-10 12:53
#3

Tack! amandla, ditt tips var smart det ska jag börja med. Och Pagan, jag åker ju buss till jobbet, kanske jag kan pyssla med dagens kort på bussresan varje morgon Glad

Jina.
2012-06-10 13:23
#4

Hej!

Jag var bara fyra år när jag för första gången hade kontakt med andar. Och med 13 år la jag redan Tarot. Det bara fanns där. Har du testat att meditera nån gång? För då kan man lätt möta sina vägledare eller ditt kraftdjur.

Kram på dig!

www.mediumjina.se

Ruzicka
2012-06-10 16:56
#5

Jag fick tipset från någon här att göra som amandla säger, fast med en vanlig kortlek och gissa färgen. Jag tror att det är ett bra sätt att börja - det finns inte så mycket att välja på. Det kan vara rätt nedslående om man får fel gång på gång i början. Sedan kan man kanske successivt öka på antalet valmöjligheter, tills man kan öva på en hel tarotlek.

Du kan testa att börja meditera. Det fanns en bra text om hur man skulle meditera för att få kontakt med sitt kraftdjur i en tråd som heter "Våra Totemdjur", i inlägg 16 eller 19 tror jag att det var. Du kan läsa in det på mobilen/i datorn och sedan lyssna på det. Med övning kommer färdighet, så funkar det inte den första gången så kanske det går den andra. Annars finns det säkert en massa guidade meditationer för Nybörjare på internet.

Jag vet ju inget, jag är mycket ointuitiv själv. Detta är de saker jag tänkt testa själv. ^^

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

plutopellis
2012-06-10 17:16
#6

Jag äger ju faktiskt en bok som heter lär dig meditera, kan jag ha med på bussen också för har precis läst ut min bok jag brukade ha med. Och som ni föreslår med lek, får bli tarotleken för äger ingen vanlig kortlek. Jag är inte så bra på att meditera, har ingen ro i kroppen så det behövs övas och sen utöka med det som du skriver Ruzicka om det i totemdjurtråden Glad

Annons:
Ruzicka
2012-06-10 18:43
#7

Om du bara har en tarotlek kan du kanske bara gissa stora arkanan/stavar/bägare/svärd/pentagram, och vänta med numerologin? Det blir bara ett val mer än om man gör med kortlek. ^^

Jag vet inte om det egentligen gör någon skillnad, det får andra erfarna avgöra. ^^ Men jag vet att jag hade blivit uttråkad och inte velat fortsätta öva om jag hade helt fel på allt hela tiden.

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

plutopellis
2012-06-10 19:00
#8

Hehe, ja det har du helt rätt i Glad

[C Stark]
2012-06-10 20:56
#9

ÅÅå, nu blir jag påmind om barndomsminnen. Kommer ihåg att vi spelade väldigt mycket kort hemma jag och mamma. Och jag brukade "skoja" med henne och berätta vilket kort hon hade kvar på handen… haha… tillslut blev hon jättearg, sa att jag fuskade och ville inte spela med mig! *s*
Men sen kunde hon skicka mig till chokladhjulet med en krona för att satsa på ett nummer och komma tillbaka med den choklad hon pekat ut till henne.
Jag försökte även samma sak med tärningar, det funkade väldigt bra. Var riktigt duktig på detta innan jag började stänga av i tonåren.
Men jobbar hårt för att komma tillbaka dit igen.
Jag ska nog ta fram mitt gamla yatzy igen… Glad Det blir mitt tips - tärningar!

plutopellis
2012-06-10 20:57
#10

Oj, det lät spännande C Stark! Haha Glad

Upp till toppen
Annons: