Annons:
Etiketterdagens-trådhälsningargratulationerpresentationer
Läst 972 ggr
Jessica Holländare
6/10/12, 6:11 AM

Godmorgon 10/6

Jösses vad tiden går fort.. Dagarna bara rusar iväg..

Jobbat hela natten. Lugnt på jobbet så jag har hunnit virka endel. Man måste ju hålla sig vaken. Flört Men det ska bli väldigt skönt när jag äntligen får ta mig hem och sova. Väääldigt trött.

Tarotkorten valde Svärd 10 för dagen.. Känns ju sådär roligt… Änglakorten valde att jag behövde lugn och ro och umgås med snälla människor. Kanske lika bra att gömma sig under täcket och vägra vakna..?

Ha en bra dag alla!! Kyss


Annons:
Isa56
6/10/12, 7:48 AM
#1

Godmorgon Jessica och alla andra. Skrattande

Lugnt nattjobb, kan nog vara på både gott och ont. Tiden går långsamt när man har lite att göra. Sov gott. Skrattande

Lite mulet och svalt. Men hopp om sol senare. Inget speciellt på listan idag. Så det blir nog pyssel avkoppling.

Ha en skön söndag.

Kram Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

ina3
6/10/12, 8:03 AM
#2

God morgon alla

Idag blev det till att ta fram espresso maskinen för här behövdes dunder-kaffe! Tungan ute Sen har jag surfat och hittat en otroligt intressant sida, framförallt har jag hittat en tarot-lek som jag verkligen blev intresserad av, Legacy, så fin! Så naturligtvis måste jag dela med mig av sidan till Er också! Have fun! Skrattande

http://www.tarot-live.com/

~ Medarbetare på Tarot ~

[C Stark]
6/10/12, 8:42 AM
#3

Godmorgon Jessica, Isa och Ina!

Och alla efteföljare såklart… jag vaknad efetr alldeles för få timmars sömn och undrar hur i hela friden jag ska få ordning på mig själv utan att få dricka koffein. It's gonna be a looong day today…  Flört
Ska få hem möbler och träffa vänner senare, det blir precis lagom söndagsmys för tant idag!

Ha en skön dag alla! Kyss

plutopellis
6/10/12, 10:20 AM
#4

Hej alla!

Idag tog det tvärstopp! Ush, men som sagt, bara tagit tabletterna två dagar så kan inte begära mer. Himla tjat om dessa tabletter känner jag! Får sluta med det, livet handlar ju om så mycket mer!

Hittat massa roligt till tårtbak inne på ebay, har dock aldrig använt sidan innan så är totalt förvirrad och som vanligt fungerar inte mitt visa kort fast det är ett visa kort så blev tvungen att sätta över pengar till paypal vilket kunde ta två arbetsdagar så får hålla mig till tåls till tisdag innan jag kan se om jag lyckas beställa! Glad Ska öva på att göra blommor i flowerpaste inför bröllopet Tungan ute har köpt så kallade utstickare redan som är formerna man stansar ut blommorna i men så behöver jag ju färg och själva massan jag ska göra blommorna i och det är mycket billigare på ebay än i svenska butiker. Hälften så billigt minst!

Så idag blir en lugn dag här, gubben lovade att ta Theodor trots att han gjort det nu i tre veckor. Får dåligt samvete Rynkar på näsan men men…

Kram på er alla!

Jina.
6/10/12, 10:27 AM
#5

God morgon alla!

Här är det molnigt igen Rynkar på näsan Undrar vart solen tagit vägen? Det är ju trots allt Juni.

Trevlig dag på er alla!

www.mediumjina.se

Elpida
6/10/12, 10:44 AM
#6

God förmiddag! Vaknade alldeles för tidigt och har softat lite. Nu ska jag dra några koppar kaffe så jag är pigg och alert till en liten healingsession. Mycket smågrejer som ska fixas under dagen. Varför är helgen så kort??? Jessica, njut av de fina människorna du har runt dig och lämna det oönskvärda bakom dig! En fin omstart på ngt kanske? Pluto, stor solig kram!!! Och kram till er andra oxå förståss!! :-)

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Annons:
plutopellis
6/10/12, 11:27 AM
#7

Drog ett kort för dagen ur min änglalek, fick upp kortet "Sense of humor", hehe ja nog behöver jag väl skratta lite Flört

Amandla
6/10/12, 12:35 PM
#8

Jag är också trött idag, har lite migränkänning dessutom. Kan i och för sig vara precis därför jag är så trött Obestämd

Sitter och fnular på kennelnamn, vill ju börja med små pudelvalpar… inte det lättaste att komma fram till ett bra namn. Dessutom måste jag ha ett par alternativ som jag också gillar eftersom bestämmelserna är hårda och jag kanske bara får mitt fjärde alternativ godkänt.

Jag vill ha ett namn som visar vad jag känner för pudlarna, som glädje, kärlek, humor osv och helst ska det vara ett namn som jag inte behöver ha apostrof och S efter, dvs i ägandeform (heter det så? längesen jag läste grammatik). Har en kompis som har kennelnamnet Se Upp, det är smart! Alltså helst inte ett namn som Karlstads eller Warm Land's (rena påhitt och inte aktuella).

Tur att det finns en sökfunktion på Internationella kennelklubbens hemsida där man kan söka på olika bokstavskombinationer och redan där kunna utesluta de namn som inte kommer att gå igenom.

Pudelnörd, som sagt Oskyldig


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Pagan
6/10/12, 1:01 PM
#9

Låter ju himla spännande Amandla, jag är ju så inne i min nya lek - Universal Goddess Tarot - såklart var det en gudinna jag tycker du ska döpa din kennel efter.

Pellis, tycker det är bra att du ventilerar hur du mår, vi finns här just för det också vet la du. Lite pillimariskt att få upp sense of humorTungan ute

Jessica sovit gott? svärdstian brukar jag kalla för "se upp för känslomässig utpressnings kortet" brukar inte bli så mycket värre, men jag har ju å andra sidan en 14:is kan ju vara mina perspektiv som spökarTungan ute

Jag tog sovmorgon i dag, tur var ju det, för mina planer har ändrats p.g.a väder och vind. Hällregn!! Känner för att åka och spontanshoppa loss rejält, men det får väl vänta det med, tills lotto hörts av.

Söndagskänsla i kroppen, får väl slappa runt lite

Fick upp Queen of Chalices i dag - igår kom ju kungen. Mycket känslor i luften minsann. Gudinnan Yemaya, yoruban ruler leder mig i dag. Hon är ursprungligen en västafrikansk Gudinna. Gudinnan över havets djup, gudinnan av generositet, kärlek, tolerans är trogen och lojal. Hon sitter på havets botten i en snäckskalsformad tron, håller en stor bägare med en guldfisk i, alla färger går i blått, vackra koraller och fiskar simmar runt henne och hon bär vackra smycken och en tiara med snäckor och sjöstjärna. Hon tittar allvarsamt rakt fram. Undrar just hur dagen kommer bli med så mycket beskydd.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Amandla
6/10/12, 1:07 PM
#10

Pagan, har du nån bra gudinna att föreslå? Ledorden är: lycka, glad, snabbtänkt, kvick i rörelserna, humor, vacker, påhittig Glad


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Pagan
6/10/12, 1:21 PM
#11

Ska jag klart kolla efter

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Ruzicka
6/10/12, 1:53 PM
#12

Godmorgon allihopa!

Dagens kort blev myntsexan, vi får se vad det kortet ville säga mig i slutet av dagen. Tanken var att vänner skulle komma hit och spela brädspel, men det blir det inget av. Håller vädret i sig i en timme eller så kanske man vågar åka ut och bada i en liten sjö vi hittade (jag som trodde att jag aldrig skulle få bada den här sommaren! Jag är så tacksam för den där lilla sjön!). Antagligen stannar vi bara hemma, som vanligt, och myser.

Pagan, din nya lek låter jättespännande! Det blir verkligen ett nytt sätt att tänka på. Har du lekt med Shadowscapes än? ^^

Jag sitter i hundtankar, amandla, och har faktiskt tänkt på pudel. :D Det blir inte aktuellt förrän om något/några år, men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge. Jag har ju inte ekonomin för hund i nuläget. Jag var faktiskt inne på pudel i fokus och dreglade över din silverfärgade sötsak <3. Den andra rasen jag väljer mellan är kromfohrländer. Kan man få en snabb anledning till varför pudlar är bättre än kromfohrländer? Flört Lycka till, i alla fall. ^^ Jag har inget tips på stamnamn, tyvärr.. Men jag tänkte, hundarna behöver kanske inte ha samma namn som stamnamnet? Eller måste de det? Jag såg en kennel här som hette något med slott, och hundarna hette Lord eller Lady innan deras personnamn. Det tyckte jag var lite kul. ^^

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Amandla
6/10/12, 2:02 PM
#13

Haha, pudlar är bäst! Så enkelt är det Skrattande Man har kennelnamnet först, som Karlstads och sen hundens eget, som Pudelpojke, sen sätter man ihop det: Karlstads Pudelpojke.

Det finns massor med kul varianter, en del har alltid namn på valpkullarna i bokstavsordning, andra har teman som whiskysorter eller låtnamn, man kan ge dem namn som visar på förhoppningar, jag hjälpte en uppfödare att döpa valpar, de fick heta Admire Me, Adore Me osv. En del gillar namn som visar könet på valpen, för mig känns inte det så himla viktigt.

Jo, kom på en sak till, jag vill gärna ha ett kennelnamn som börjar på en bokstav som ligger i andra hälften av alfabetet! På utställningar går nämligen hundarna, som går i samma klass, i alfabetsordning, och jag gillar inte att gå först… Tungan ute


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
Pagan
6/10/12, 2:06 PM
#14

Allt det där du räknar upp har ju såklart alla våra gudinnor, men dessa kanske då?

Azna - Moder Gud gudinnan - härskarinna över allt liv och livet självt. Symbol Duva

Athena - krig och skyddsgudinna symboler solen & nr 7

Nike – segergudinnan avbildas med vingar

Freja – fruktbarhetsgudinna symbol, vagn, katt, magiskt halsband, fruktbarhet, falken

Fortuna – lyckogudinnan, symbol hjul & segerkrans

Minerva – skyddsgudinna, symbol Uggla, örn

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Ruzicka
6/10/12, 2:11 PM
#15

Hm, konstigt att den kenneln inte hade stamnamnet först utan bara Lord och Lady, även på stamtavlorna. Fast det kanske är andra regler som gäller här i tyskland?

Jag har en råttkull här hemma. Även om jag inte är uppfödare än, utan bara räddade den här stackars dräktiga mamman från att bli ormmat, har jag haft namntema. De heter allihopa något ur Portal, ett datorspel. Sambon ville ha en My Little Pony-kull, men vi gav upp när det blev 7 pojkar och 4 flickor - det finns helt enkelt inte så många hingstar i My Little Pony.. XD

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Pagan
6/10/12, 2:15 PM
#16

Ja jag har lekt lite med Shadowscapes, men bara liiite än så länge. Väldigt vackra bilder, men än är vi inte så bekanta. Ludy lescots som jag fick hem samma dag är lite läskigSkäms

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Amandla
6/10/12, 2:17 PM
#17

#14 Tack Pagan!

#15 Ja Tyskland har andra regler.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Ruzicka
6/10/12, 2:22 PM
#18

Om jag söker på Ludy Lescots på Aeclectic så ser den lite skrämmande ut, ja.. Fast samtidigt väldigt vacker. Vad var det du förväntade dig? ^^

Ja, det är klart. Att bekanta sig med 3 lekar tar ju en massa tid. ^^ Jag hade nog aldrig klarat av det, att ha tre lekar väntandes på mig. Fast å andra sidan - jag vet inte om jag hade klarat av att bara välja att köpa en lek heller.. >.<

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Pagan
6/10/12, 2:30 PM
#19

nej det var ju just det, en massa jag ville ha och då fick jag begränsa mig liteTungan ute Ja den är vad jag förväntade mig, har ju sneglat lite på andra lekar av Goth karaktär, men alltid tyckt att de var lite för läskiga så denna var ju lite lättare att börja bekanta sig med den kategorin sas.

Är man van vid rött & grönt som karaktärsfärg så är ju svart & grått lite annorlunda.Glad

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tarotstollan
6/10/12, 6:52 PM
#20

Godeftermiddag/ tidig kväll ni morgonpigga tarotare. Själv vaknar jag nästan aldrig före 14, men det har ju att göra med att jag är en kvälls/nattmänniska. Här är grått, regnigt och det blåser lite.

#2. Tack för länken, har lagt in den på favoriter för senare "djupgenomgång". Har massor av sådana som skall gås igenom, undrar bara när?! Kollade i alla fall att jag har Månen i Vattumannen.

#4. Självklart skall du få berätta om hur du mår av dina piller. Vi andra behöver få veta hur andra människor mår, allt är inte "rosa moln".

#8. Vad sägs om Tarot PudlarnaFlörtKyss! Fast det kanske inte finns tillräckligt med bra namn!

Jag känner mig på trött/bus humör idag. Kollade på mitt dagskort, hade redan glömt vad det var jag drog i går natt. Det var 20 Rejuvenation/ Yttersta domen.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Amandla
6/10/12, 8:11 PM
#21

Tack Tarotstollan för den passningen! Jag har ju använt mig av kortens namn i andra sammanhang, fattar inte att jag glömde det nu? Mitt personliga kort är Kejsarinnan, det på engelska ihop med färgen på Pixie - yes!! Finns inget liknande namn, och det är väl hyfsat enkelt att säga dessutom. Bokstav sent i alfabetet: s. Fullträff! Skrattande

Nu ska jag bara hitta tre ungefär lika bra namn till, om utifall att det här inte skulle gå igenom…


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Tarotstollan
6/10/12, 10:08 PM
#22

#21. Kul att jag kan hjälpa dig att få igång de grå cellernaGlad

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Pagan
6/10/12, 10:11 PM
#23

berätta sedan Amandla hur det gick

Nu sitter jag och har koll på klockan, 22.10 betyder att jag får sova lite över 6 timmar, ska upp 4.15 , får skynda mig att fixa nattbestyren. Sussa gott alla goa ses i mon.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Amandla
6/10/12, 10:12 PM
#24

Men suck, det gick inte. Upptäckte ju att jag måste söka på liknande ord dessutom för att undanröja att det redan finns för lika namn. Empress och express skiljer det bara en enda bokstav på…

För att ytterligare krångla till det så har jag lagt till en faktor: numerologin. Bra siffror för företagande mm är 2, 4, 6 och 8. 9 kan också fungera, men de andra är bättre. En etta är ju visserligen suveränt för uppstart men de jämna numren har mer balans.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Pagan
6/11/12, 10:55 PM
#25

hm, vi får gnugga geniknölarna imon, nu e jag för trött. har bara 10 poängare i huvudet då du nämner siffror ju.

kanske kan döpa till ett av sviterna? vilken svit gillar du mest? Pentacles? Finns ju fler ord för samma mynt…coins…..mm

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Amandla
6/11/12, 11:01 PM
#26

Jag dras alltid mest till bägarkorten… i en del kortlekar har ju varje kort ett namn, en betydelse som står på korten. Har ingen sån själv dock.

Det är väl egentligen stavdrottningen som är min representant, det skulle kunna funka.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Tarotstollan
6/11/12, 11:40 PM
#27

Stavar motsvarar ju Klöver i vanliga spelkort, så vad sägs om Klöverdrottningen?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Pagan
6/14/12, 8:29 PM
#28

Spånat vidare Amandla?

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Amandla
6/14/12, 9:51 PM
#29

Ja, joo… har inget namn som har direkt med Tarot att göra men har fastnat för ordet vision som ju ändå är inblandat så att säga. Det ligger och snurrar i hjärnan på halvfart, rätt som det är kommer det något bra Glad


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Pagan
6/14/12, 9:57 PM
#30

ja det låter bra ja, ligger bra i munnen och känns hoppfullt! Hade själv en firma med det ordet som en del i namnet.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Amandla
6/14/12, 9:59 PM
#31

Se där! Skrattande Jag har ett par bra ord som passar fint ihop med vision och som stämmer med mina avelsmål, men de avslöjar jag inte hur som helst Tungan ute Vill inte riskera att någon snor mina bästa namn…


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Pagan
6/14/12, 10:05 PM
#32

Hahaha, nä håll dem  i säkert förvarSkrattande

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Skogshumblan
6/14/12, 10:45 PM
#33

Amandla, måste det vara svenskt namn? Har ju två lekar där kortens namn står på tyska, italieska och engelska samt något mer språk, kan det vara spanska? Ja skräp samma, kan kika på bägardamens utländska namni morgon om du vill.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Amandla
6/14/12, 11:12 PM
#34

Nej, det måste inte vara på svenska utan hellre på engelska. Jag vill att det ska vara ett namn som alla kan uttala utan större språkkunskaper.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
Upp till toppen
Annons: