Annons:
Etiketttarot-allmänt
Läst 864 ggr
Tarotstollan
2012-06-07 21:49

Släktingar.

Har ni haft äldre släktingar som var, eller även nu levande som är intresserade av Tarot? Eller även intresserade av annat typ pendling, örter, spå i kaffesump mm. Eller är du först (vad du vet) i släkten som har detta intresse?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Jina.
2012-06-07 22:02
#1

Hej.Glad

Jag är inte den första. Både min gammelmormor och mormor är medialt begåvad. Min mormor har alltid kunnat se andar så som jag. Hon var den enda som förstod mig när jag var liten och rädd för andar.

Är du först?

www.mediumjina.se

Tarotstollan
2012-06-07 22:04
#2

Vad jag vet så är jag först på min mors sida. Har en yngre kusin som är lite intresserad av Tarot, men hon är mer intresserad av healing. På min fars sida vet jag tyvärr inget!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Jina.
2012-06-07 22:06
#3

Jag har ingen aning om hur det der ut på min fars sida…

Men det är roligt när nån i släkten är intresserad/begåvad.

www.mediumjina.se

Pagan
2012-06-07 22:07
#4

Har flera kvinnor  i min släkt som är mediala, fast vad jag vet bara på min moders sida. Ingen har utövat Tarot eller runor mer än jag då, men däremot fått budskap, och jobbat aktivt som medium.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Elena-Maria
2012-06-07 22:07
#5

Alla i min släkt är nog tråkiga skeptiker vad jag vet. Det är bara jag som är "weirdot" ;)

Fred och god växt!

Jina.
2012-06-07 22:09
#6

Pagan

Gud vad spännande att få växa upp med en som är medium Glad

Jag är också först med Tarot förresten.

www.mediumjina.se

Annons:
Tarotstollan
2012-06-07 22:19
#7

Skall väl tillägga att jag har inga mediala gåvor, vad jag vet eller har märkt. Jag drogs till Tarotkort för att jag tyckte de var vackra och intressanta. Kan inte läsa dem intuitivt utan går mest efter vad de står för! Sen ibland kan jag lägga till lite själv som jag tycker passar!Flört

#1. Vad skönt att du hade din mormor som stöd. Kan förstå att det måste varit fruktansvärt skrämmande med andar och sådant och vara ett litet barn! Hoppade den "gåvan" över en generation eftersom du inte nämnde din mamma?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Jina.
2012-06-07 22:24
#8

Tarotstollan

Min mamma var skeptik, hela min uppväxt, hon skickade mig till en psykolog för att jag pratade om spöken ect. Men nu tror hon på andar. Efter att hon själv blev kontaktad och eftersom jag hade rätt med det jag såg, saker som jag omöjligt kunde veta.

www.mediumjina.se

Jina.
2012-06-07 22:27
#9

Elena-Maria

Är det svårt att vara bland skeptiker? Accepterar de dina gåvor? Blev lite nyfiken där. Glad

www.mediumjina.se

Skogshumblan
2012-06-07 22:29
#10

Jag tror vi alla har möjlighet eller förmågor inom oss kring det här mediala eller vad vi ska kalla det men det är inte alltid vi låter det komma fram i våra liv av olika orsaker. Jag är inte ensam men i min familjs historia var vi frikyrkliga och där har saker andra namn.,,

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Tarotstollan
2012-06-07 22:31
#11

#8 Hade du tur med psykologen, att h*n sa att du var medial eller ville h*n proppa dig full med piller?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Jina.
2012-06-07 22:34
#12

#11 *lol* Nej, jag sa åt psykologen att hon själv behöver gå till en psykolog (var så arg på min mamma då) och sedan sprang jag ut och jag behövde aldrig gå dit igen. Det blev väl lite pinsamt för min mamma Tungan ute

www.mediumjina.se

Pagan
2012-06-07 22:36
#13

Att växa upp och inte bli tagen på allvar i det man upplever måste ju vara skitjobbigt. I min släkt har det varit ganska naturligt faktiskt. Inga konstigheter att man såg/hörde/upplevde. Men däremot sparsmakat med hur man kan utvecklas i det så att säga. Har alltid haft en "känsla" och en extra lyhördhet eller vad man nu ska kalla det för, men inte vetat vad jag skulle göra av det. Det är ingenting vi pratat öppet om, fast vi alltid vetat. Svårt att förklara. Kan ju bero på att min släkt är födda på en ö och moderna tider tagit längre tider på sig att utvecklas där. När jag började fråga min pendel och fick svar så kände jag att jag inte längre stod själv i det.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
[C Stark]
2012-06-07 22:52
#14

Först är jag inte, men det tog väldigt många år innan jag fick reda på det. Mina föräldrar var också anslutna till frikyrkan när vi var små.
Att jag utvecklades som jag gjorde passade därför inte in överhuvudtaget. Och vi pratade aldrig om något i vår familj heller. Inte förrän tonårstiden då vi ägnade oss väldigt mycket åt anden  glaset och det började hända de mest konstiga sakerna hemma så gick mina föräldrar i taket bokstavligen talat;
-Du som ser och känner mer än andra får  absolut inte leka med andra sidan!
Det var ett erkännande jag inte hade väntat mig etersom de ignorerat mina upplevelser i  15 år då.
Detta ledde till att jag fick veta att både min pappa sysslat med hokus pokus i sina unga år. Och idag, väldigt väldigt många år senare har jag även fått reda på att min mamma är överkänslig för energier och har sett både det ena och det andra.
Så visst har det funnits i släkten, men ingen nära som utövat det vad jag vet… Glad

Elena-Maria
2012-06-08 00:05
#15

Jina:

Mina föräldrar har aldrig varit särskilt intresserade av sånna här saker, men de förbjöd mej heller inte att göra något jag ville så på så vis var det inga problem. Dock verkade min pappa inte tycka att anden i glaset var en sån bra idé, men det är det enda de nånsin sagt något om.

Sedan är det ju aldrig kul när nån fnyser åt en, men jag har nog varit ganska bra på att inte bry mej eftersom jag var intresserad. Min släkt är väl lite tråkig kanske ;) Men det blev kanske lite mer att jag slutade berätta eftersom intresset var så svagt. Höll det för mej själv istället.

Fred och god växt!

Maggan71
2012-06-08 05:30
#16

Så vitt jag vet har vi inga medium eller liknande i släkten, varken på mammas eller pappas sida.

Så i livet har jag valt (omedvetet) vägar som fått mig att möta utomstående som inspirerat mig och uppmuntrat mitt intresse. Under ett par år var min bästa väninna en tämligen stark (om än inte odelat god) häxa. *ler*

Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... Flört

rosegarden
2012-06-08 12:14
#17

vilken kul fråga!

vi har medialt begåvade i våran släkt från bägge håll.. =)

fick reda häromdagen faktiskt att min gammel gammel mormor la tarot/runor på cirkusar Foten i munnen.. lite kul.. annars är jag ensam om Tarot!

plutopellis
2012-06-08 12:41
#18

Jag är som du tarotstollan, inga förmågor utan går mycket på kortens betydelse. Sen har jag lite blindskrift eller vad det kallas att när jag skriver för någon annan skriver jag ibland saker utan att tänka på det eller utan att förstå. Har dock inte hört någon annan i släkten som har "hållt på" med något sånt här. Förutom syrran då ;)

Amandla
2012-06-08 14:38
#19

Ingen vad jag vet har lagt Tarot eller siat, men min mormor pratade jag med litegrann något år innan hon dog. Hon hade sett och pratat med min döde morfar sa hon <3

Mina föräldrar kan inte så mycket om det hela, och jag har på något vis intagit en lärarroll gentemot dem som kan kännas lite märklig. De lyssnar och lär CoolMamma har flera gånger varit med mig på storseans och även på privata seanser.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Tarotstollan
2012-06-08 21:49
#20

# 18. Är det automatskrift du menar? Tror det heter så. När andar tar kontakt och skriver genom en människa!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
plutopellis
2012-06-09 09:42
#21

Typ fast inte alls i den utsträckningen… Så hette det ja.. Kommer mest i form av enstaka meningar när jag tolkar mina läggningar och skriver ner dom fast aldrig att jag märker av andar och så, så kallar det undermedvetna Flört

Amandla
2012-06-09 10:16
#22

Pellis, du skriver väl ner det du får in? Prova att sätta dig med intentionen att bara skriva sånt du får in med hjälp av automatskriften. Det kan komma helt makalösa saker, jag har en lång dikt och ett antal förutsägelser. Bland annat ett där jag fick veta att jag skulle åka dit som havet är grönt och det hoppar delfiner i det. Inget jag trodde på då precis, men ett halvår senare blev jag bjuden på en resa till Florida! Mr. Green


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
plutopellis
2012-06-09 10:26
#23

Coolt! Får testa det, har alltid bara märkt det när jag skriver ner tolkningar annars. Gör ju så att jag tolkar kort och skriver i mitt anteckningsblock och sedan på datorn när det är för någon annan och då smyger det alltid med lite annat i denna överföringen så har aldrig märkt det åt mig själv eftersom jag inte skriver det en gång till om du hänger med hur jag menar… Men får testa det du skrev nån dag när jag känner att jag har den ron att sitta och sjunka ner i mig själv Glad

[C Stark]
2012-06-09 10:41
#24

Å vad spännande… kan ni inte göra en egen tråd om detta! Jag vill veta mer, har försökt flera ggr men det har inte hänt något. Dock får jag känslan ofta att det är någon annan som "tar över" när jag lägger kort… Förvånad

Ruzicka
2012-06-09 11:19
#25

Jag är den enda i familjen som är intresserad av detta. Farmor mumlade någon gång om currykors i huset men det är det enda jag har hört från hela släkten. Vi är rätt down to earth hela bunten.

Angående att skriva ner.. på ett sätt känner jag att jag sorterar ut det viktiga när jag skriver, men samtidigt räcker det inte till för att göra spontana förutsägelser. Det tar så otroligt lång tid att skriva! Jag tänker i 110 km/h och skriver i 5.. >.< Jag skulle aldrig hinna med att göra förutsägelser så som du gjorde, amandla. Jag får kanske lära mig stenografi..? Spännande är det i alla fall! Jag tycker som CS att ni kan starta en tråd om detta. Vi andra som inte kan kanske kan lära oss lite? ^^

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Isa56
2012-06-09 11:27
#26

Jag vet inte riktigt. Mormor trodde på det. Hon föddes ju på 1880-talet. I familjen har det alltid varit en öppen fråga. Men vad jag vet har ingen sysslat med det på allvar.

Min intuition lever sitt eget lilla liv. Ibland får jag väldigt starka känslor. Känner lätt av sinnesstämningar hos andra. Har jag alltid gjort, likadant har jag alltid sett den vita "auran" runt växter och människor.  Ibland får jag blixtsnabba bilder i huvudet. Räddade mig från radarkontroll en gång. Oskyldig

Men annars är det när jag tar papper och penna och skriver ner mina läggningar. Där kommer tankar, bilder och ord, så fort att jag knappt hinner med att skriva. Och ibland meningar formulerade på ett sätt som inte jag själv utrycker mig. Så automatskrift borde jag nog träna mig på mer. Tycks passa mig.

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

plutopellis
2012-06-09 11:30
#27

Ja, läsa av folk det är en riktigt stark sida hos mig. Har åkt på en del nitlotter men nästan alltid har jag rätt i mina avläsningar :)

Annons:
Amandla
2012-06-09 20:59
#28

#25 Testa att skriva på datorn! Öppna ett worddokument och se till att den automatsparar ofta.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Ruzicka
2012-06-09 21:05
#29

Hm, det kan jag kanske göra! Jag har försökt hålla mig ifrån datorer så att jag kan fokusera bättre på det jag gör. Med en penna och ett papper känns det mer.. närvarande, liksom? Men jag har faktiskt aldrig testat datorn, så jag kan ge det en chans. Tack för tipset! :D

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Jessica Holländare
2012-06-09 21:24
#30

Jag lever genom min särbo och låtsas att hans förmåga är min. Flört

Jag kan enbart spå i Tarot och då går jag efter grundbetydelsen. Inget "hokus pokus" för min del… Glad


Upp till toppen
Annons: