Annons:
Etiketttarot-allmänt
Läst 665 ggr
rosegarden
2012-06-06 18:14

hur har ni gjort?

Har dom flesta av er här som lägger kort gått kurser? eller är ni självlärda?

hur gjorde ni i början?

är så jätte nyfiken.. håller själv på o självlära mig.. men börjar fundera på om jag skulle gått en kurs med?

vad tycker/tyckte ni funkade bäst?

Annons:
plutopellis
2012-06-06 18:19
#1

Gick en kurs i våras annars har jag gått efter fakta från böcker och internet. Är lite lat med intuitionen och har mest gått efter kortens betydelse inte känslan jag får av dom vilket jag försöker få in nu.. Sen finns det ju gratiskurser på nätet man kan öva sig med :) bara googla så hittar du massor. Jag är Nybörjare big time! Just för att jag inte lärt mig känna in korten utan dragit, läst, tittat på nästa, läst osv..

rosegarden
2012-06-06 18:24
#2

är jätte kluven?!.. började bara med intuition.. och tyckte det gick bra.. men ville få till det bättre så började använda mig av böcker.. men är som du säger livrädd för att bli just "lat" och tappa intuitionen Foten i munnen

Amandla
2012-06-06 18:25
#3

Jag började med en nybörjarkurs i Tarot, då hade jag haft min lek i nån vecka och tittat lite i den. Läraren på den kursen gick mycket efter intuitionen och det passade mig bra. Efter kursen köpte jag några böcker, och tränade och tränade…

Sen gick jag en fortsättningskurs för en annan lärare, hon gick mycket mer efter betydelsen på korten så jag blev rätt förvirrad där Tungan ute

Bäst har kursen varit som jag gick för Ylva Trollstierna, hon är helt fenomenal på att förklara. Hon går helt på kortens betydelse i första hand och kopplar in intuitionen därefter. Trots allt har ju korten en grundbetydelse, även om det kan variera något i olika lekar så är det bra att kunna den. Framförallt har jag nytta av numerologin, en etta står alltid för start, en udda siffra har mer obalans än en jämn osv.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
rosegarden
2012-06-06 18:36
#4