Annons:
Etiketttarot-allmänt
Läst 665 ggr
rosegarden
2012-06-06 18:14

hur har ni gjort?

Har dom flesta av er här som lägger kort gått kurser? eller är ni självlärda?

hur gjorde ni i början?

är så jätte nyfiken.. håller själv på o självlära mig.. men börjar fundera på om jag skulle gått en kurs med?

vad tycker/tyckte ni funkade bäst?

Annons:
plutopellis
2012-06-06 18:19
#1

Gick en kurs i våras annars har jag gått efter fakta från böcker och internet. Är lite lat med intuitionen och har mest gått efter kortens betydelse inte känslan jag får av dom vilket jag försöker få in nu.. Sen finns det ju gratiskurser på nätet man kan öva sig med :) bara googla så hittar du massor. Jag är Nybörjare big time! Just för att jag inte lärt mig känna in korten utan dragit, läst, tittat på nästa, läst osv..

rosegarden
2012-06-06 18:24
#2

är jätte kluven?!.. började bara med intuition.. och tyckte det gick bra.. men ville få till det bättre så började använda mig av böcker.. men är som du säger livrädd för att bli just "lat" och tappa intuitionen Foten i munnen

Amandla
2012-06-06 18:25
#3

Jag började med en nybörjarkurs i Tarot, då hade jag haft min lek i nån vecka och tittat lite i den. Läraren på den kursen gick mycket efter intuitionen och det passade mig bra. Efter kursen köpte jag några böcker, och tränade och tränade…

Sen gick jag en fortsättningskurs för en annan lärare, hon gick mycket mer efter betydelsen på korten så jag blev rätt förvirrad där Tungan ute

Bäst har kursen varit som jag gick för Ylva Trollstierna, hon är helt fenomenal på att förklara. Hon går helt på kortens betydelse i första hand och kopplar in intuitionen därefter. Trots allt har ju korten en grundbetydelse, även om det kan variera något i olika lekar så är det bra att kunna den. Framförallt har jag nytta av numerologin, en etta står alltid för start, en udda siffra har mer obalans än en jämn osv.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
rosegarden
2012-06-06 18:36
#4

#3

men det lät ju precis som nått i min smak!!

numerologin är ju nått jag vill lära och få in!

ska googla direkt Tungan ute

plutopellis
2012-06-06 18:39
#5

Måste lära mig sånt! Jag är lat :/

Amandla
2012-06-06 18:46
#6

Ylvas hemsida: http://www.vipstar.nu


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
Skogshumblan
2012-06-06 19:06
#7

Läst på nätet, gått Gillas kurs (samma som Pellis) förra våren och hängt här samt lärt av erfarenhet.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Jina.
2012-06-06 19:24
#8

Hej rosegarden Glad

Jag har lärt mig själv, jag började med Tarot när jag var 13 år. Har också funderat på att gå en kurs nån gång, men då blir det troligen inom det mediala, en medium kurs el liknande.

Kram

www.mediumjina.se

Elena-Maria
2012-06-06 20:29
#9

Åh det här var en bra tråd! Har själv funderat på denna frågan =)

Jag började när jag var 13-14. Då slog man ju bara upp betydelsen, hade ingen riktigt bra bok heller. Satt dessutom med Royal Tarot och den har inga bilder på lilla arcanans kort 1-10.

Försöker få in intuitionen nu, så man utvecklas lite. Har aldrig gått nån kurs, de brukar tyvärr vara lite för saftiga i pris för en student :( Är dock väldigt sugen, hade varit roligt att gå någon. Eller i alla fall en workshop med Ylva Trollstierna. Har hört så mycket lovord om henne och gillar hennes böcker.

Någon som kan rekommendera någon nätkurs kanske? Alltid värt att se efter.

Fred och god växt!

Jessica Holländare
2012-06-06 21:09
#10

Hejsan!!

Jag har med gått Gillas kurs. Men mest har jag haft nytta av internet och böcker. Jag är en sån som älskar att samla på mig fakta. Tycker det än så länge fungerat bra. Men Ylvas kurs skulle ju inte sitta helt fel. *dregel*


Tarotstollan
2012-06-07 00:01
#11

Jag köpte först en lek och bok och försökte lära mig, men jag fattade ingenting. Så jag lade undan dem, köpte dock flera nya lekar för att jag tyckte om att titta på bilderna.

Sen i December 2006 öppnade en affär här inte långt från mig och de hade alla möjliga sorters kurser. Där gick jag Tarot 2 och 3. Pröva på 2 och 3. Där lärde vi oss tolka korten,lite numerologi, stjärntecken, och även att vi skulle öva på intiution mm. Vi lärde oss bara själva början sen var det ju upp till oss själva att fortsätta att öva.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Jessica Holländare
2012-06-07 08:58
#12

Åh, spännande!! Är det tarotkatten??


[C Stark]
2012-06-07 09:19
#13

Jag köpte mig en lek för väldigt väldigt länge sen. En wait var det, fanns bara den att välja just då. Hade inte räknat med att det skulle fungera eller att jag hade nån särskild gåva. Tyckte bara att det var spännande… både jag o mina anhöriga blev dock mycket förvånade av resultaten. Och det skrämde mig lite.
Den här leken sade mig dock egentlgen ingenting, så på den tiden bläddrade jag bland rätt o felvända kort i den minimala kortbeskrivningen och drog slutsatser efter det. Men 156 olika tolkningar med 10 stödord vardera - dem lärde jag mig aldrig på detta viset…
När jag slutligen många många år senare köpte min andra lek som verkligen blev"min" så var det en helt annan sak. Denna behövde jag ingen som helst bok till överhuvudtaget. Orden forsade plötsligt ur mig från ingenstans, och då fick jag upp intresset på allvar.
Var de kommer ifrån  intitution, andlig guide, eller något annat låter jag vara osagt. Men kommer tll mig, det gör både ord och bilder från någonstans…
Det är så jag lärt mig alla mina lekar nu. Jag prövar oftas dem i affären och vet att det är "rätt"
En del dagar händer det dock att jag inte har någon som helst känsla och det känns som att jag är "tom" eller "ensam" och då bäddrar jag i de små böckerna. Det roliga är att de ändå säger precis samma sak även fast det inte kommer ur mig.
Även numrologin tar jag till hjälp både för att förklara personer och situationer om kortet inte är självklart.
Jag läser också mycket på internet om både förklarliga och oförklarliga saker. och tycker om att samla information för eget bruk.

Glad

Annons:
rosegarden
2012-06-07 09:48
#14

tack alla för era råd!! känner mig mycket klokare nu Skrattande

Upp till toppen
Annons: