Annons:
Etiketterdagens-trådhälsningargratulationerpresentationer
Läst 873 ggr
Tarotstollan
2012-06-06 02:04

Sveriges Nationaldag.

Svenska Flaggans Dag.

Hur har ni alla tarotare tänkt att fira? Eller bryr ni er inte, kanske jobbar som vanligt?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Jessica Holländare
2012-06-06 05:02
#1

Jag ska sova heeela dagen! Tungan ute Sen blir det kalas för storebrors flickväns barn.. Det var många led.. Tyst Nej, jag brukar inte fira nationaldagen. Inom vården får vi ju jobba i vilket fall..

Ha en toppen dag alla!!


plutopellis
2012-06-06 07:34
#2

Hej alla! Nä, firar inte. Tycker det är skönt att vara ledig men tycker det är konstigt att ledigheten stulits från var det kristihimelafärd? Ja sak samma men… Hoppas alla får en underbar dag! Det har jag med sonen min :)

Skogshumblan
2012-06-06 07:39
#3

God morgon. Ja det här med nationaldag är lite… Ovant. Vi svenskar är för bortskämda , sen spelar säkert jantefjante in, för att förstå vidden i att inte invaderats eller varit föremål för andra länders "habegär" för att kunna uppskatta vårt land & den frihet vi har. Synd för det vore härligt att se oss svenskar gå man ur huse som ex norrmännen gör. Idag är vi alla hemma, gör vad vi vill när vi vill typ;) Ha en alla tiders dag alla!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Ruzicka
2012-06-06 10:17
#4

Jag firar inte, och tycker faktiskt att det är fjantigt att det är en helgdag. Patriotism är inte något att vara stolt över. Jag trodde man skulle vara över det vid det här laget, att VI är SVERIGE och DE är inte Sverige. Har vi inte kommit längre än så..? Jag har alltid tyckt att det var onödigt att fira nationaldagar, men sedan jag flyttade som invandrare till ett patriotiskt land har jag blivit strikt emot det.