Annons:
Etiketttarotlekar-våraegna-villha-visa
Läst 2124 ggr
Lynxkissen
6/5/12, 8:14 PM

Mini-lek?

När jag kollar efter nya tarotlekar så hittar jag även en massa mini-lekar. Hur små är dessa och vad är fördelarna/nackdelarna med dessa? Hur mycket använder ni era minilekar?

Annons:
Skogshumblan
6/5/12, 8:22 PM
#1

Jag har en minilek. Den är _liten_ och i mitt tycke krånglig att hantera då den är ca 1,5cm X 3,5 cm. Svårt att se motiven tydligt och hanteringen ska vi inte prata om. Kommer lätt bort kort. Som jag ser det finns det inget som gör att jag rekomenderar dem mer än som lite samlargrej. Kanske ett barn kan ha glädje av dem.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Jina.
6/5/12, 8:45 PM
#2

Jag gillar inte heller mini's. De är helt enkelt för små, men bra att ha för resan. Det är nog syftet med mini's.

www.mediumjina.se

Lynxkissen
6/5/12, 9:25 PM
#3

oj! Vad smått! Tur att jag fråga innan då, hade nog blivit lite besviken annars. Köper em stor ist. Tack!

Jessica Holländare
6/5/12, 9:45 PM
#4

De flesta minilekar ligger runt 8x4 cm. Inte så mycket mindre än en vanlig.. Någon gång när jag är rik ska jag köpa en bara för att.. Tungan ute


Lynxkissen
6/5/12, 9:49 PM
#5

Jaha, då får jag helt enkelt kolla upp lite mer, för en sån lek kan jag tänka mig :-) tack Jessica

Jessica Holländare
6/5/12, 9:53 PM
#6

Så lite så. Kollade upp dom för ett tag sedan då jag var sugen på att ha en sån i väska, då finns den ju alltid med.. Glad Inte kommit mig för att köpa ännu bara…


Annons:
Skogshumblan
6/5/12, 10:07 PM
#7

Om du kollar på lek så brukar väl måtten stå?
Jag måste ärligt säga att jag inte hade köpt min mini om jag varit mer allert. Men den är min första lek och jag är glad för allt den  betytt och varit med om för mig.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Tarotstollan
6/5/12, 10:26 PM
#8

Jag hade funderingar på att köpa en Mini Art Nouveau, men tyckte att bilderna var så små att jag inte såg dem. Nu är ju just den leken ganska så "intensiv", så det kanske inte var rätt lek att testa som mini. Fast jag tycker att de är lätta att hålla i handen  när man skall blanda och faktiskt gulligaFlört! Men det blev inte av att jag köpte någon då. Fast känner jag mig själv rätt så lär det nog bli en mini någongång.Oskyldig

Jag har en annan mini- mini  där korten är så små så jag behöver förstoringsglas för att se dem, de är 2cm X 1½ cm! Den är mindra än den som Skogshumblan hade. Köpte den för skoj skull i en bokhandel, den kostade 69 kr.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Elena-Maria
6/6/12, 10:01 AM
#9

#8 Oj vad smått! Sånna små måste ju va gjorda för samlare? Jag menar, man kan ju knappt se vad bilderna föreställer. Visste inte att det ens fanns så små som ni nämnt här. Har sett någon mini men då har den varit cirka hälften så stor som en vanlig, och det tycker jag känns rimligt. Som Jessica sa, prefekt för handväskan :)

Fred och god växt!

Ruzicka
6/6/12, 10:29 AM
#10

Som gammal docksamlare ser jag ju potentialen i den storleken, Tarotstollan. Flört Det finns faktiskt en del i den storleken på etsy, så jag kan tänka mig att det finns någon sorts användningsområde för dem.. Har du försökt använda den? Tungan ute

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Lynxkissen
6/6/12, 11:43 AM
#11

#7 Ja, man tycket att måtten borde stå…men jag hittar inga. Eller så är jag dålig på att hitta dem.

#8 Oj den var liten! Förvånad

Om ni vill kan ni se om ni ser måtten, hitta några arot of pagan cats på adlibris…

http://www.adlibris.com/se/searchresult.aspx?search=quickfirstpage&quickvalue=tarot+of+pagan+cats&title=tarot+of+pagan+cats&fromproduct=False

*kram*

Ruzicka
6/6/12, 11:51 AM
#12

"Boxed deck (2 x 31/4) includes 78 full-color cards and instruction booklet"

Står det om den tredje leken i listan du länkade.. Kan det handla om kortens storlek i inches, kanske? Då blir det 5 cm*20 cm.. vilket låter som konstiga mått.. eller..? Hmm..

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Amandla
6/6/12, 12:04 PM
#13

2 gånger 3 och en fjärdedels tum utläser jag det Flört


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
Ruzicka
6/6/12, 12:14 PM
#14

Vad smart du var då, Amandla.. XD

Det är inte mycket som blir rätt idag för mig.. >.<

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Amandla
6/6/12, 12:18 PM
#15

Cool Det blir nog bättre nu ska du se!


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Lynxkissen
6/6/12, 2:59 PM
#16

Hihi ja jag fattade inte det måttet. Hur stort blir det i cm? Oskyldig

Amandla
6/6/12, 3:01 PM
#17

Ca 5 x 9.5 cm.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Lynxkissen
6/6/12, 3:01 PM
#18

När jag räknade på det blir det ca 5*8 cm…?

Amandla
6/6/12, 3:03 PM
#19

Jag tog det via http://www.konvertera.nu/


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Amandla
6/6/12, 3:04 PM
#20

Gaaah, ser att jag skrev in fel mått! Du har helt rätt Lynxkissen Cool


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
Lynxkissen
6/6/12, 3:05 PM
#21

Hihi okej tack så mycket amandla! Då har jag blivit lite klokare! Men då verkar den ju i alla fall inte mini-mini liten Glad

Amandla
6/6/12, 3:08 PM
#22

Det går nog att se hur bilderna ser ut i alla fall Flört


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Lynxkissen
6/6/12, 3:18 PM
#23

Haha ja det får man hoppas på! :)

Elena-Maria
6/6/12, 3:51 PM
#24

Säker på att den inte är standard? Jag har den leken, dock aldrig sett den i mini-version. Det borde väl stå nåt om den inte är standard i så fall? Mycket vacker lek för övrigt.

Fred och god växt!

Lynxkissen
6/6/12, 9:36 PM
#25
Tarotstollan
6/6/12, 9:59 PM
#26

 Både Thoth och Rider-Waite finns ju i 4 olika storlekar. Det kanske finns fler storlekar i andra lekar också fast de inte talar om det, eller kanske det bara är så i storsäljarna.

#10. Nej jag har aldrig försökt att använda den. Har plockat ut den en gång och kontrollerat att antalet kort stämde. Fick använda förstoringsglas för att kunna se titeln på korten. Bilden har svart bakgrund och är svår att se den också!

När jag skulle lägga in korten i asken tappade jag några på mattan, den är mörkgrön mönstrad! Kröp omkring i 20 min innan jag hittade alla! Sen fick jag sortera dem igen och kontrollera att det stämde.

Så jag kommer inte att plocka ut dem igenFlörtSkrattande!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: