Annons:
Etikettenergier
Läst 1747 ggr
Pagan
2012-06-03 08:49

Fullmåne 4 juni

Runt 12 på måndag är det fullmåne (honungsmåne) i stenbocken

Tänkte vi skulle få lite tid att förbereda oss. Hur ska Ni fira fullmånen denna gång?

Hur vi påverkas av en fullmåne i stenbocken:

Människokroppen: Månen i Stenbocken påverkar ben, knän, tänder och hud.
Kroppsvård: En dag som lämpar sig för bad, hårborttagning, hudvård, och klippa naglar Trädgård: Rotdag med stigande kraft. Denna dag lämpar sig för plantering och sådd av rotfrukter och vintergrönsaker, bevarande och lagring av rotfrukter.
Chakra: Månen i Stenbocken påverkar Muladhara (1: a chakrat).

Du kan harmonisera detta chakra med följande färger, stenar och essenser;

Färg: Röd

Stenar: Agat, Hematit, Röd jaspis, Granat, Röd korall, rubin.

Essenser: Ceder, Ros Äpple

Ökad formalitet, stränghet och exakthet, med en tendens att reservera och hålla avstånd. Regler och föreskrifter dominerar. Det är en lämplig tidpunkt för all verksamhet som kräver extra ansvar och disciplin, men du bör inte lita på någons mottaglighet eller känslomässiga följsamhet.

Nu är den optimala tiden för att utföra ett ambitiöst projekt som kräver hårt arbete, uthållighet och pragmatism. För bästa resultat bör du efterlikna en bergsget - röra dig långsamt, försiktigt och medvetet tills du når toppen. Låt inte tyngden och den dystra tonen i månen sänka ner dig bara fokusera på dina planer och mål så känner du dig strömförande och produktiv.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
Jessica Holländare
2012-06-03 09:47
#1

*urk* Kommer nog bli en såndär natt på jobbet som går i ett med andra ord… Tyst


Isa56
2012-06-03 09:50
#2

Jessica klä dig i rött under och käka äpplen. Så blir det kanske lite bättre. Flört

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Jessica Holländare
2012-06-03 09:55
#3

*hihihi* Jag får göra det!! Skrattande


Pagan
2012-06-03 21:33
#4

Hm ja, just vi denna tid har jag APT och jag fullkomligt älskar APT, helst när de drar ut på tiden då jag egentligen skulle ha lunchObestämd Har redan hängt min hematit runt halsen, vill hålla negativitet på avstånd………synd det inte håller chefen bortaFlört Har faktiskt provat

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Elena-Maria
2012-06-04 18:10
#5

Intressant. Får väl plocka fram epilatorn så man är fin till fullmånens ankomst =)

Fred och god växt!

Pam89
2012-06-04 19:05
#6

Intressant :) Håller med Elena-Maria :) Här ska man bli fin :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: