Annons:
Etikettmånadens-veckans-dagens-kort
Läst 2629 ggr
Ruzicka
2012-06-01 09:17

Juni månadskort

Precis som ni gjorde i den här tråden om månadskort maj, tycker jag vi kan starta en tråd om månadskort för juni!

Vad drar ni för kort för juni? Vad vill kortet säga er?

I slutet av månaden kan vi göra en utvärdering av vad det var kortet berättade om. Glad

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Annons:
Ruzicka
2012-06-01 09:38
#1

För mig ramlade Six of Cups ur leken när jag blandade och höll på. Det kändes inte rätt att bara strunta i det, även om det inte var ur stora arkanan. Så jag antar att det ville säga mig något. Skall vi se om jag kan få till en tolkning nu då.. ^^

Harmoni, tillfredställelse och glädje. Jag fokuserar på barnens lek kortet avbildar, och tänker därmed på nostalgi. Kanske även lite lugn och att släppa oron, ångesten och alla "måsten" och bara få vara lite lättisnnig och bekymmerslös ett tag?

Ur stora arkanan drog jag Eremiten.. Enskildhet och tillbakadragenhet, jag tittar direkt på kristallkulan. Jag spenderar kanske Juni med att lägga mycket Tarot och kanske andra saker också, och därmed utvecklar mitt medvetande och spiritualitet? Även Eremiten pratar om stillsamhet och lugn.

Äsch, jag vet inte. Jag är så dålig på detta ännu. Eremiten är nog ett bra tecken, så jag kan utveckla detta lite.. XD Vad tror ni? ^^

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Silent_Hill
2012-06-01 15:22
#2

Jag drar alltid två kort för varje månad. Dock så tar jag med både från stora och lilla arkanen. Det känns mer rätt för mig.

För denna månad fick jag Six of Fire och The high priestess. Det roliga är att jag även fick The high priestess förra månaden också.

Six of Fire står mycket för alla former av seger. Man känner att man har åstadkommit och gjort någon form av förbättring för sig själv. Man har besegrat en svårighet/motgång.

The High priestess handlar för mig mycket om intuition och att gå in i sig själv. Att svaret och kunskapen finns där och att tids nog kommer det att avslöja sig. Och även att saker och ting inte kanske är som det verkar på ytan.

Det första kortet fick jag en erfarenhet av redan idag så det ska bli spännande och se hur resten av månaden urartar sig.

MVH Silent_Hill
Sajtvärd på Vetenskap & Bröllop
Medarbetare på Wicca

Amandla
2012-06-01 18:07
#3

Kejsarinnan! Det är mitt själskort <3 och jag känner verkligen igen mig i det. Varm, kvinnlig, omtänksam, stark och mjuk på samma gång. Känns riktigt bra Skrattande


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Pagan
2012-06-01 19:11
#4

Ja här fortsätter Kejsaren och styrkan med sitt inflytande från maj månad och för juni fick jag världen. Vilket jag ser som väldigt positivt efter maj månads prövningar.

Mitt kort pryds av en vacker kvinna omgiven av allt som kan skördas, plockas i naturen. Allt andas frid och förnöjsamhet. Världen är ju sista kortet i Stora Arkanan och säger att vi avslutar det gamla och börjar om från scratch. Här finns alla goda intentioner och säger att du gjort bra val tidigare och tagit bra beslut, att det nu är dags att skörda frukterna av det. Allt blir till det bästa och jag tror att universum äntligen hört mig och nu uppfyller mina önskningar. Så nu känner jag ju att livsandarna vaknar till liv. Kunde inte önskat mig ett bättre kort!Skrattande

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tarotstollan
2012-06-01 20:52
#5

Jag drog Justice/Rättvisan för Juni månad. Det första jag tänkte på när jag såg kortet var: undrar vem som skall få betalt för gammal ost eller är det jag som skall betala?!

Är urdålig på tolkning, har suttit och stirrat till och från på kortet och nu ser det ut som om hon stirrbligar på mig med ett spydigt hånleende i ena mungipan! Vad sjutton är det hon vill, och måste hon vara så tyken (otrevlig) i sitt utspel?!

Tycker det klart och tydligt visar att det är jag som är eller kommer att bli attackerad, frågan är varför?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Skogshumblan
2012-06-01 20:57
#6

Var lat och drog ett kort på nätet med frågan " juni månad" och fick upp nio i svärd, lagom uppmuntrande läsning;

9 svärd: Kortet står för en stor depression, stort lidande - situationen är så pass mörk att du gråter hela tiden och känner att allt är meningslöst.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
Amandla
2012-06-01 21:14
#7

Nämen Humblan, dra ett kort ur Stora Arkanan ur din egen lek som förklaring.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Skogshumblan
2012-06-01 21:21
#8

Amandla ja jag får nog ta och göra det istället för det där var ju föga uppmuntrande….Obestämd

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Tarotstollan
2012-06-01 21:26
#9

#6. Ok hihi Skogshumblan ditt kort är ju 7 resor värre än vad mitt är! Vad är det för hemsk månad vi har framför oss?FlörtSkrattande

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Skogshumblan
2012-06-01 21:29
#10

Tarotstollan inte vet jag men jag är rätt säkert på att juni inte lär få vinna utan fajt mot någon av oss!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Tarotstollan
2012-06-01 21:47
#11

#10. Ja, det skall bli intressant både på gott och ont  och se vad komma skall!Tungan ute

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[C Stark]
2012-06-02 16:48
#12

Åh, hur kunde jag missa denna tråden? Jag nämnde mitt kort för juni i majtråden nämligen…

Jag drog Tornet för juni. Jag kan inte annat säga än äntligen! Det både ser ut som och känns som att min två år långa kamp är över nu eftersom både döden, djävulenoch månen passerat.
Jag har lyckats finna mig i situationen, det är dags att släpa det som varit och börja om från början igen.
Out with the bad - In with the good.

I juli bygger jag nytt!!

Kyss

Isa56
2012-06-02 18:05
#13

Javisstja, det var det jag skulle göra idag, ju. Oskyldig

Fast imorse när jag letade efter en pärla, jag tappat, så upptäcker jag att jag tydligen tappat ett tarotkort någon dag tidigare och det var Narren. Så kanske det är han jag ska ha denna månad. Får fundera och dra ett kort så får vi se.Flört

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Annons:
Amandla
2012-06-02 18:41
#14

#5 Jag tolkar inte Rättvisan som orättvis Flört inte ens omvänd. Då är det mer av en fördröjning. Jag tycker det känns mer som att något håller på att räta upp sig, pendeln svänger tillbaka, något har varit åt skogen för aktivt/aktuellt/överdrivet… förstår du hur jag menar? Jämvikt.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Pagan
2012-06-02 20:28
#15

tarotstollan vilka symboler har du med i kortet? jag har tolkat mitt kort som att nu får jag ta itu med saker jag förbisett/vägrat göra och får rätsida på sakernas tillstånd. Att i och med detta kort så landar jag med fötterna.

Härligt Cs att du ser tornet som så positivt, jag brukar få små rysningar av mitt. Gott att höra att du känner att det vänder.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

liawilson
2012-06-02 20:53
#16

wow fick upp 9 i pentagram & 2 i bägare för juni=)

Utan att läsa beskrivningen ser det ut som att det kommer komma in pengar. Ja jag har ju börjat jobba & får troligtvis första lönen denna månad, kortet talar för att jag kommer tt må bra i mig själv. Då får  vi hoppas det vänder för de senaste dagarna har jag inte mått  bra då jag har haft sån himla otur med allt.

2 i bägare kan ju stå för ett kärleksfuullt möte, haha ja vem vet kanske springer på någon i jobbet som det slår gnistor med. Kan även stå för bra sammahållning i grupper & med andra människor generellt. Ja det ser ut att bli en fin & bra månad för min del.

Ska bli kul att utverdera sen för att se om det blev så bra som korten visar=)

*Kärlek & lycka*

Pagan
2012-06-02 20:55
#17

Härligt Lia, låter verkligen hoppfulltSkrattande

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tarotstollan
2012-06-02 22:04
#18

Jag skrev ett inlägg och skickade iväg, men det försvann!

#14,15. Tack för respons. Orkar inte skriva allt jag skrev innan, men en del var att jag använder Cat People Tarot och de är klädda i färgglada och utsmyckade kläder.

Justice/Rättvisan är klädd i guld och vita bollar som utsmyckning även som örhängen. Bakom henne är ett svart valv och på varje sida har hon en katt som ser ut som en staty med guldskimmrande ögon.

Ser inte hennes händer men hon håller i en perfekt balancerad våg och ett svärd med spetsen pekande rakt upp. Hon stirrar en rakt in i ögonen viker inte en tum, självsäker kvinna! Precis vad jag inte är!

Några nya förslag?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Amandla
2012-06-02 22:14
#19

Ok, lita på din känsla då, det första spontana du fick in. Det var att nån ska bli tillplattad… hoppas det inte är du Flört


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Tarotstollan
2012-06-02 22:47
#20

#19. Ja det är ju det som är det värsta att jag inte vet ett skvatt vad det handlar om.!  Funderar på om jag skall dra fler kort eller bara vänta ut det?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Pagan
2012-06-02 22:53
#21

Låter som denna kvinna kommer se till att skydda dig i vått och torrt och se till att du är trygg och säker, hon står stabilt och ser allt i vitögat viker inte en tum. MjauSkrattande

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tarotstollan
2012-06-02 23:18
#22

#21. Tack Pagan, hoppas att du har rätt. Det låter onekligen som att det kommer att bli en tuff månad. Fast å andra sidan: det är ett kort  gjort av papper som sagt detta!Tungan ute

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[C Stark]
2012-06-02 23:55
#23

#13 *Fniss* ..Isa, jaghar dragit ett kort för dig. Du fick slarvern! Flört

Isa56
2012-06-03 08:09
#24

Haha, Tack CS. Det låter ju bra. Slappa hela månaden, eller. Flört

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Skogshumblan
2012-06-03 09:37
#25

*asg* cs hahah oh du räddade denna dag! Haha tur du inte drog åt mig. Då hade väl Virrpannan eller Jantefjante dykt upp.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Isa56
2012-06-03 09:48
#26

Haha. Tungan ute

Nu drog jag månadens kort som blev Översteprästen! Känns som att jag fortsätter att söka kunskap och utvecklas något steg. Där finns en inre konflikt, som jag antagligen inte vill kännas vid, den dyker nog upp och kräver sin uppmärksamhet. Ska bli spännande att se. Flört

Annars verkar han väldigt tyst och upptagen av sig själv, precis som han säger: Dra dig tillbaka i ensamhet och tänk själv Obestämd

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

[C Stark]
2012-06-03 10:30
#27

Haha… när du minst anar skogis så drar jag ett kort för dig med! Flört

Det blir en spännande månad för dig Isa utan någon slarver! Kyss

Annons:
Isa56
2012-06-03 10:33
#28

Ja, ska bli spännande att se vad denna tysta man vill. Tungan ute

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Skogshumblan
2012-06-03 14:57
#29

Nu har jag gjort det här ordentligt med bara stora Arkannan och fick stjärnan. Känns som ett positivt kort som visar att det som varit är på väg att övergå i något annat bättre. Könns lite som att stjärnor lyser upp nattens mörker och gör det i vackra mönster för att ge hopp. Kortet visar på hopp om nya goda saker men det är inte ett löfte för inget kommer gratis till en. Goda vibbar alltså men det finns ju ett allvar och vemod med. Era tankar?

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Skogshumblan
2012-06-03 14:59
#30

Isa han är tyst mannen men lita på att han gör och smider i det fördolda, lite som du kanske behöver göra för att komma vidare? Bara kom till mig…

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Pam89
2012-06-03 15:16
#31

Jag drog 8 bägare och det känns ju ganska klockren för denna månaden faktiskt :) Även om jag önskade att det inte var så :)

[C Stark]
2012-06-03 15:20
#32

Tankar om stjärnan; Följ ditt hjärta - det är är aldrig försent att göra slag av dina drömmar - nu är det dags att göra slag i saken - med succe! Glad

Skogshumblan
2012-06-03 17:34
#33

CS tack- lite ditåt är mina tankar också. Hoppas jag når mina drömmars mål nu äntligen. ;)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Skogshumblan
2012-06-03 23:03
#34

*

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
Skogshumblan
2012-06-27 08:44
#35

Så var det dags att summera. Först måste jag säga att jag än en gång fått bevis på att dr kort på nätet funkar! Jag drog nio i svärd på nätet och sen stjärnan här hemma. Båda kortens budskap har stämt bra men jag upplever att nio i svärd var det kort som visat hur månaden blev och stjärnan visat en mild pepp om hur jag ska välja att förhålla mig till det som nian visade. Månaden har varit tuff och mentalt har det tärt på mig men jag väljer att lita på att allt ordnar sig för den som tror & hoppas:) Hu har era kort stämt?

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Isa56
2012-06-27 10:29
#36

Jo, de stämde rätt bra. Jag har ägnat mig åt att omvärdera en del av mina åsikter och agerande. Blivit mer rak på vad jag tycker.

Mediterat en hel del och kommit några steg framåt i min personliga utveckling. Hittat en del av min inre styrka och min gamla förmåga att ta ett kliv åt sidan och intresserat studera min egen reaktion på saker och ting.

Jag tar ytterst sällan något personligt utan kan till och med bli road när folk anser att jag är lite konstig och egen ibland. Det är roligt att ibland gå helt emot "flockens" åsikter. :fucku:

Kort sagt den inre balansen börjar komma i jämnvikt. Kropp och själ i harmoni.  Flört

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Silent_Hill
2012-06-28 19:45
#37

Jag drog ju Six of Fire och The High Priestess.

Och jag kan bara säga att jag nog aldrig haft så mycket motgångar av så många olika slag i en och samma månad MEN också så mycket att övervinna vilket jag lyckades göra på många. Några är fortfarande ovissa hur utgången ska bli men det får jag kanske se i korten för Juli, om jag har tur. Så man kan ju sammanfatta hela månaden som en stor seger. Så jag tyckte korten stämde bra Glad

MVH Silent_Hill
Sajtvärd på Vetenskap & Bröllop
Medarbetare på Wicca

lottan17
2012-06-29 00:40
#38

jag drog först kortet ess av svärd-klarsynthet och tio av stavar-ursinne. jag har mycket att göra under somaren på det personlga planet och en del annat.

Jag drog nu för juni. Jag da kort sedan i augusti.

[C Stark]
2012-06-30 09:24
#39

Mitt kort stämmer till 200%.
Jag drog tornet.
Det har varit en väldigt väldigt tuff månad. Förhandlingar har kommit till avslut. Anmälningar har tagits på allvar. Masker och murar har rivits. Väntan är över. Jag har släppt taget om människor, tagit avsked av många både personer och mönster. Men även stått upp för mig själv och mina värderingar.
Jag har raserat mycket men även kommit till insikt - Inget ont som inte för något gott med sig!
Förra veckan drig jag narren med tårar i ögonen. Jag vågar verkligen tro att dessa två fruktansvärt jävliga år faktiskt är över nu.
Papper är inskickade, kontrakt är underskrivna, och jag är utan medecin sen en vecka tillbaka…
Det är dags för en ny era i mitt liv!
-Kärlek!

Amandla
2012-06-30 12:22
#40

Oj CS! Jag hoppas verkligen att din sista mening stämmer, det är dags nu att du får det lättare!


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Pagan
2012-06-30 14:59
#41

Ja verkligen Cs, låter som ett helvete har klarats av och det är dags att skriva roligare kapitel i livets bok.

Själv drog jag Världen för Juni,sista kortet i Stora Arkanan, ett avslut på annat också. Kortet har efter en del strul, vel och oro visat sig vara på pricken. Denna månaden har jag haft flyt. Massa saker som påbörjats tidigare har fått nya utvecklingsmöjligheter. Visserligen har inte allt jag hoppats på slagit in, men det finns ju en mening med allt så jag avvaktar och hoppas att världens positiva inflytande hänger med en bit in i juli. Den siste i dag så det är dags att dra ett för juli under dagen. Alltid lika spännande.Flört

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
Jessica Holländare
2012-06-30 17:22
#42

Låter som att de flesta av er har haft en månad med mycket "slit" och känslor. Många kramar till er alla!!


[C Stark]
2012-06-30 17:55
#43

Tack.
Och jag håller med Jessika - stora starka kramar till alla!  Kyss

Pagan
2012-06-30 19:49
#44

Ja vi är ena starka typer - på gott & ont. Finns ju en mening med att vi fann detta vattenhål tillsammansKyss

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tarotstollan
2012-07-01 00:15
#45

Jag drog ju Rättvisan som juni kort. Kan ju klart säga att det jag väntade mig blev det inget av!Förvånad

# 14 och 15. Det verkar som om ni båda hade bättre rätt än mig. När jag nu tänker på vad det blev så är orden :neutralisera och balansera upp saker på rätt sätt. Svärdet stod för kämpande att komma på rätt väg. Tvillingkatterna att det finns två vägar att gå dit jag ville och utgången var att det skulle ta olika lång tid att komma till samma målObestämd beronde på vilken av dem jag tog.

Tror att min tolkning läter för er som ett annat kort, men det är så här jag känner inför det och hur mitt liv blivit under denna månad!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: