Annons:
Etiketttolkningar
Läst 864 ggr
Tarotstollan
2012-05-22 02:51

Hur skulle ni göra?

Under Tarot-cirkeln väcktes dessa frågor hos mig!Glad

När ni får upp kort under en läggning som klart visar att de inte besvarar frågan, eller på något annat sätt visar att det kommer att bli problematiskt eller besvärligt att tolka dem. Hur tänker ni då? Vad gör ni?

Vissa av er föreslog hjälpkort eller t o m en ny läggning!

För mig gäller: "lagt kort ligger", men själklart använder jag hjälpkort, extrakort eller vad man vill kalla dem om det känns att de behövs. Fast då skall antalet bestämmas innan läggningen. Även om korten kanske svarar "fel" så är det svaret det man behöver veta just då, tänker jag! Så jag har ännu ej lagt ny läggning för samma fråga, däremot jämfört olika lekars kort för att komma igång med en besvärlig läggning!

Jag pratade med en av mina Tarotlärare om detta, och han sa att lägger man en ny läggning för samma fråga då börjar man använda logiken och vill styra korten i den rikning till det svar man önskar! Så han menade precis som jag "lagt kort ligger". Oavsett vad korten visar!

Alla har väl lite egna "regler" och tankar om hur de vill göra sina egna läggningar, men jag tycker det skulle vara kul och veta lite hur ni tänker och resonerar om det här!

Så hur tänker ni om allt detta?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
plutopellis
2012-05-22 05:23
#1

Ja du, jag har länge kört lagt kort gäller men under en kurs jag gick för ett tag sen fick jag ett negativt kort till en positiv placering i en fråga och blev då tillsagd av min lärare att byta kort för här skulle det vara ett positivt. Så mitt tips är känn efter, och dra stöd kort! Jag gjorde ju om hela min läggning i denna cirkel, den stämde inte med verkligheten och att dra stödkort då kändes fel. Svår fråga, jag gör oftast som du skriver lagt kort gäller..

Amandla
2012-05-22 13:22
#2

Jag tänker att korten besvarar den fråga som är viktigast för klienten just nu, även om denne frågat om något helt annat. Så blev det ofta förr, nu har jag lärt mig att komma runt det, jag ber helt enkelt korten att först visa klientens liv just nu, det som är viktigast Flört Det räcker med några få kort, och så gör jag en läggning till sen för valfri fråga. Brukar funka utmärkt!


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Elpida
2012-05-22 16:46
#3

Jag har nog alltid låtat mina kort ligga. Jag tänker som så att även om det inte besvarar den direkta frågan som förväntat kanske den hjälper frågeställaren att besvara andra frågor.. som till slut ändå leder fram till första frågan. Förstår ni hur jag menar. Vi vet ju inte alltid hur saker och ting hänger ihop.

Oftast drar jag hjälpkort om det verkar oklart, ibland två tre stycken och då kan jag se ett mönster.

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Skogshumblan
2012-05-22 20:58
#4

Det beror helt på känslan jag har.

Ibland kan det händl att man behöver dra stödkort och ibland att man helt enkelt måste börja om från början.

Jag har varit med om allt ifrån att enstaka kort känts fel och fåtts bytas ut till att hela läggningen verkligen inte känns ok. 
Min erfarenhet är att ju mer van man är vid att tolka, ju mer man lär sig känna igen när ens kropp är på rätt ställe för att kunna tolka etc ju bättre bliir man på att klura ut vad orginalkorten man lagt innebär och slipper dra stödkort.

Jag säger inte att det är fel, alla måste göra som man själv känner men men det är min erfarenhet.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Upp till toppen
Annons: