Annons:
Etiketttarot-allmänt
Läst 806 ggr
[sagalina123]
5/21/12, 3:28 PM

Korten lugnar ner mig när det är kaos

Mina lek har varit som en slags psykolog för mig, den har stöttat, lugnar ner mig, gett mig hopp och goda råd i svåra stunder. Jag hoppas nu att den också har rätt denna gången och att jag får det där jobbet jag var på intervju på idag.

Drog två intressanta kort efter intervjun: XXI "världen" och 4 i stavar "fullbordan" Det känns positivt, bra som om korten säger mig att det är din tur nu. Det gör mig lite lugnare och ger mig hopp, blir det inte det här jobbet så blir det väl nästa. ;-)

Känner igen er i det där med korten aom stöttepelare? De har följt mig i vått och torrt och är min bästa vän. Det är jag som tar besluten men med hjälp av dem när det känns tungt och hopplöst.

Jag har förövrift aleister thoth tarot men har nu beställt nya lekar som jag ska prova mig på, känner en slags frid, det är dags nu att våga prova något nytt, men den här leken kommer alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta. Detta var min andra lek som jag fick, den första har jag helt tappat kontakten med. Denna fick jag av en kvinna som spådde mig och har nu haft i många år. Men på något vis så kan jag inte låta bli att känna att jag sviker leken lite, konstigt eller hur? Den ska jag använda men bara när jag lägger för mig är planen.

Annons:
liawilson
5/21/12, 7:28 PM
#1

Jo jag känner igen det där. men börjar ge upp hoppet om korten, för alla bra kort jag får stämmer ändå inte. De dåliga stämmer, men alla bra kort verkar lixom inte slå in. Eller så gör de det fast det negativa runt omkring tar över. Men jo jag lägger mina kort när det är jobbigt omkring mig, men oftast blir jag bara förvirrad, eftersom de ena dagen då kan visa på bra kort, sen nästa dag så visar de bara på dåliga kort..Så nää jag vill låta bli korten helt nu men de är så beroendeframkallande, kan bar inte låta bli dom..

*Kärlek & lycka*

[sagalina123]
5/21/12, 7:34 PM
#2

Får jag negativa kort så får jag bara mer bekräftat hur det är här och nu och den bekräftelsen är för mig bra att få, då får jag mina känslor/ tankar/ hur situationen ser ut just nu som svart på vitt. För ibland känns allt kaos och på något vis är det skönt att dra ett kort och få veta hur situationen ser ut här och nu och då får jag lite mer koll på situationen. Får jag ett positivt kor så ger det mig hopp att en ny dag kommer i morgon och att allt kommer att lösa sig, förr eller senare.

Jag drar för övrigt 1 kort per dag har det som rutin att göra det på morgonen, mycket lärorikt. Är det extra jobbigt kan jag lägga en stjärna men det brukar oftast räcka med ett extrakort.

Jessica Holländare
5/21/12, 10:16 PM
#3

Vad fint du skriver Sagolina! Jag har själv använt min lek igenom åren endel för stöttning, inte så mycket som jag velat dock. Men det är fint att den får en särskild plats i hjärtat, som en familjemedlem.

Jag vet att min syster PlutoPellis pratade mycket om att hon tyckte hon svek sin lek när hon köpte ny, men sen när hon väl hade den nya så smälte den in i mängden eller hur jag ska säga. Jag tror att den känslan kommer försvinna, men jag förstår dig helt och hållet.

Lycka till med jobbet! Hoppas det är din tur nu och inte nästa gång. Tungan ute


[sagalina123]
5/21/12, 10:35 PM
#4

#3 Åhh vad gullig du är, tack snälla du för dina ord. Jag fick nya leken och du har så rätt, nu har jag två lekar i mitt hjärta istället för 1. hihihihi :)

Upp till toppen
Annons: