Annons:
Etiketttarotlekar-våraegna-villha-visa
Läst 4740 ggr
Winta
5/19/12, 1:12 AM

Tarotkort

Hejsan!

Jag har några frågor. Jag har själv "Osho Zen tarot" och spelar sällan. Det var ganska förvirrat och svårt att tolka. Det är nog att jag inte spelar lika ofta så..Frågan är om ni har någon bra tips om annan tarotkort som är lättare för Nybörjare? plus någon länk som kan ge mer förklaring om vad all kort betyder?

Annons:
plutopellis
5/19/12, 7:10 AM
#1

En av de nålade trådarna här heter just tarotkortens betydelse, den vill jag tipsa om. Annars brukar nybörjarleken vara raider Waits eller cosmic (tror jag den heter) min favorit är gilded :)

rosegarden
5/19/12, 10:01 AM
#2

Jag började åxå med en rätt så avancerad lek..blev nästan förbannad när jag satt o skulle försöka tolka haha!

men en dag bara släppte det! nu kan jag inte tänka mig nån annan=)

så ibland kanske man ska ge den lite tid bara?

men jag är ingen expert.. det är bara som jag upplevde det=)

plutopellis
5/19/12, 11:49 AM
#3

Ja, jag lät min raider waite vara säkert tio år innan jag var redo :)

Winta
5/19/12, 6:28 PM
#4

Tack för era rader! Får prova fram de tips ni har gett.

Undrar om ni som kan mycket osho zen-tarot kanske kan besvara på min fråga. Jag har gjort en RELATERA fyra-rutan kort idag. Jag frågade om hur det var med min kille och min relation. Förstod inte riktigt… bara smått.

1. "Du och det du bidrar med till relationen här och nu". Kort: BLOMSTRING

2. "Den andra, den andras bidrag till relationen" - Kort: MEDVETANDE

3. "Era Sammansatta Livsenergier" - Kort: SKULD

4. "Insikten" - Kort: MOTTAGNINGEN

christel70
5/19/12, 7:08 PM
#5

Hejsan! Hoppas någon som använder Osho zen kan hjälpa dig med tolkningen.

Min första lek var också en Osho Zen men jag blev aldrig riktigt vän med den..

Köpte sedan en Gilded (som plutopellis också harTungan ute) och den blev jag kär i direkt. Det här med nybörjarlekar har jag aldrig gått efter utan jag tror mer på känslan och att bildspråket tilltalar en.

Har börjat använda osho zen lite men då bara när jag ska träna mig på intuitionen. Tycker den är lite svår men tror det beror på just att jag aldrig fastnat för bildspråket.

Medarbetare på Tarot

Winta
5/19/12, 10:15 PM
#6

Hejsan Christel70! Ja skulle vara skojigt om någon kunde hjälpa och tolka för mig. Får se vad händer.

Tack för tipset, ska kolla upp Gilded på nätet. Är den på engelska?

Annons:
plutopellis
5/19/12, 10:17 PM
#7

Ja den är engelsk men har otroligt vackra och talande kort! Den du skriver om har jag ingen erfarenhet av tyvärr.

Jessica Holländare
5/19/12, 10:22 PM
#8

Kolla även upp Legacy of the Divine Tarot, samma person som gjort Gilded. Fast jag tycker denna är finare! Skrattande 

Jag går efter att man ska fastna för korten. Sen är en pärm med tarotkortens betydelse och en bok min ständiga följeslagare. Tungan ute

Lycka till!


Isa56
5/19/12, 10:41 PM
#9

Ett litet smakprov från Gilded. jag köpte den för ca två år sedan. Skrattande

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Pagan
5/19/12, 10:57 PM
#10

Den är verkligen vacker Isa. Har ju kollat in den vid flera tillfällen. Fast för mig är den än så länge bara vacker, mycket svårtolkad tycker jag. Likaså Ozho zen.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Skogshumblan
5/19/12, 11:15 PM
#11

Jag tänker mer som Christel gjort, skit i vad andra säger, kika runt och hitta en lek du vill ha och trivs med och struta i vad som sägs om den.

Funkar ni ihop och du trivs så är det som det ska vara och allt annat är helt orelevant. Jag har aldrig förstått mig på att säga att Nybörjare ska ha si eller så, min tro och erfarenhet är att den lek som ska komma till oss och som vi funkar med visar sig på ett eller annat sätt.

Hoppas du hittar en lek du trivs och fungerar fint med snart.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Isa56
5/19/12, 11:25 PM
#12

#10 Lite lustigt Pagan att du tycker så, För många anser den vara en lämplig nybörjarlek. Hm Aha du är för duktig. FlörtCool

Osho zen har jag, men har inte hunnit kika så värst mycket på den än. Den är annorlunda jämfört med de andra lekarna.

Cosmic är ju också en lek som ofta förespråkas som första lek. Precis som Pluto skriver.

I övrigt håller jag med de Skogis och Christel skriver om att känna in.

Kram Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Pagan
5/19/12, 11:35 PM
#13

Cosmic är min favorit, den är underbarSkrattande

Jolandas lek var ju min första, har en speciell plats i mitt hjärta, så även Pagans Tarot men den är ju lite omvänd jämfört med övriga, för energierna stiger ju inte på samma sätt i tolkningarna, fast så himla skön. Raider waite är ju som de flesta säger en bra Nybörjarlek, har även denna, men inte heller denna säger mig så himla mycket. Det är nog mest känsla för korten /bildspråket som betyder mest.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
Amandla
5/20/12, 12:41 PM
#14

Winta, jag har haft en osho-lek men gav bort den för den passade inte mig. Kommer inte ihåg just vad korten står för, men här är känslorna jag fick när jag läste det du skrev:

1. "Du och det du bidrar med till relationen här och nu". Kort:BLOMSTRING : här kan jag tänka mig att det är du som ger mest känslor i förhållandet

2. "Den andra, den andras bidrag till relationen" - Kort: MEDVETANDE: det är din kille som står för förnuftet

3. "Era Sammansatta Livsenergier" - Kort: SKULD: ni är motpoler till varandra och önskar båda att ni kunde ge mer tillbaka av det den andra sänder ut

4. "Insikten" - Kort: MOTTAGNINGEN: ni ÄR olika men smälter ihop fint till en enhet, ni kompletterar ju varandra

Vad tror du? Det är svårt när man inte ser korten, men jag litar på min intuition Flört


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Jessica Holländare
5/20/12, 12:55 PM
#15

Isa, kolla in legacy of the divine Tarot, samma som gjort gilded. Ska se ikväll om jag kan fota och lägga ut.


Jessica Holländare
5/20/12, 8:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Här är min fina Legacy of the Divine Tarot. Valde att fota samma kort som Isa lagt ut. Likheter eftersom att det är samma som gjort dom, men ändå olika. Underbara!!


Pagan
5/20/12, 8:25 PM
#17

ja de är underbara kort jessica, verkligen Skrattande funderar nu om det kan vara så att jag inte klarar av de mörka ramarna? får filura mera…..

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Jessica Holländare
5/20/12, 8:28 PM
#18

Ja, så kan det ju vara Pagan. Tur att vi alla har olika smak! Skrattande Den här och Fenestra är mina favvisar just nu. Och båda fungerar så toppen med mig. Älskar dom!!


Ruzicka
5/20/12, 8:33 PM
#19

#18 Åh, Fenestra som är så vacker! Legacy of the Divine Tarot gillade jag också väldigt mycket, långt mycket mer än Gilded, även om jag tycker Gilded är en mycket vacker lek. Jag förstår inte riktigt Gilded, men Fenestra och Legacy of the Divine Tarot tycker jag båda går att läsa ut information ur bilderna, även som Nybörjare.

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Jessica Holländare
5/20/12, 8:35 PM
#20

Håller med dig!! Skrattande


Annons:
Isa56
5/20/12, 8:35 PM
#21

Mm, underbart vackra kort de med. Tungan ute

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Winta
5/20/12, 11:29 PM
#22

Tack Amandla! ;) att du gett din tid att tolka de korten. Det låter som en bra beskrivning.

Sen de andra bilder på korten, jättefina kort! :)

Winta
5/21/12, 7:22 PM
#24

Lynxkissen: Vilken vackra kort! GladKan tänka mig varför du valde dem. Är de precis som vanliga tarotkort eller lite annonlunda? Såg en av de kort som såg ut som bröllop.

Lynxkissen
5/21/12, 7:47 PM
#25

#24 Visst är de vackra! Fastnade direkt när jag såg bilderna. Jag vet inte riktigt, det är den enda lek (och första) jag har, och är Nybörjare.. Ah, vackert bröllopskort :)

Jessica Holländare
5/21/12, 10:03 PM
#26

Men vad fin den var Lynxkissen!! Och jo, bröllopskortet finns med i andra med. Flört


Upp till toppen
Annons: