Annons:
Etikettenergier
Läst 3144 ggr
Skogshumblan
5/15/12, 9:52 PM

stensöta/ ormbunke andlig betydelse?

Körde en meditation i kväll, och fick upp stensöta. Förstår så mycket som att färgen grön vill visa mig helande, stensötan är seg en. Har funnits med i årtusenden, men vad finns där mer?

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
tarotlasse
5/15/12, 10:10 PM
#1

Stensöta är ju en av dom riktgt gamla läkeväxterna och började användas av både grekerna och romarna för över 2000 år sedan.

Den användes även i dag för samma sak mot Bronkit, gallbesvär och för lättare förstoppning eftersom den är milt avförande.

Den är även maskdrivande.

Lasse

Skogshumblan
5/15/12, 10:19 PM
#2

Ok, spännande budskap du gav Lasse:)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

tarotlasse
5/15/12, 10:41 PM
#3

Glömde att säga att det är själva roten man använder som läkeväxt inte bladen. Man torkar roten och den smakar milt av lakrits och är lite sötaktig i smaken o man använder den i läkemedels industrin i vissa hostmedeciner.

Lasse

Skogshumblan
5/15/12, 10:44 PM
#4

Hmmm Jag fick själva bladen mest men skit samma. Du har svarat på en fråga jag egentligen inte ställde men behövde höra svaret på :)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

tarotlasse
5/15/12, 10:49 PM
#5

ja så brukar det vara det händer ofta att jag under meditationer och healing sesioner får upp växt namn.

Men eftersom jag själv inte har den kunskapen om växter som min guide har så har jag skaffat mig en del böcker om läkeväxterna så jag får slå upp dom för att se vad dom är bra för och det stämmer alltid med personens eller mina egna kroppsliga besvär.

Lasse

Skogshumblan
5/15/12, 10:50 PM
#6

Så spännande Lasse! Tack för dina svar och hjälpen du gav.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
rosegarden
5/16/12, 4:20 PM
#7

stensöta står även för optimism! se vad man har och vara glad och tacksam/nöjd för det.. tänka att jag har allt! jag kan bli vad jag vill.. mitt liv blir bara bättre och bättre Kyss

Upp till toppen
Annons: