Annons:
Etiketttarotlekar-våraegna-villha-visa
Läst 2187 ggr
Aracco
5/14/12, 3:54 PM

Book of Shadows Tarot Deck

Min tarot blogg: http://ladylightningtarot.wordpress.com

Annons:
Jessica Holländare
5/14/12, 8:37 PM
#1

Vad fin. Du är en riktig samlare! FlörtGlad


Pagan
5/14/12, 9:17 PM
#2

En kompis till, jösses Aracco. Skrattande Grattis!!

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tarotstollan
5/14/12, 10:42 PM
#3

Jag har också sett bilder på denna leken, och visst är den mer än intressant! I nu läget vill jag se fler bilder innan jag bestämmer om jag skall lägga den i "köpa högen" eller hoppa den!Flört

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Aracco
5/15/12, 8:32 PM
#4

Jessica.. Ja jag har insett att jag är detSkäms Jag vet inte om jag ska se det som en bra eller dålig sak……

Pagan.. Ja fast det tar en stund innan den kommer ut, om det var i höst någon gång.

Tarotstollan.. Jag har letat efter fler bilder på nätet men de är svåra att hitta så jag köper den inte förrän jag sett fler bilder men min första tanke var denna va vacker den vill jag ha….. Är ett hoppläst fall börjar jag misstänkaFlört

Min tarot blogg: http://ladylightningtarot.wordpress.com

Challa86
12/9/13, 11:29 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Jag ser att detta är en gammal tråd, men istället för att starta en ny tänkte jag att jag kunde skriva här istället. 

Jag fick hem både As Above och So Below leken förra eller förr-förra veckan. Jag har inte använt dem än, för det känns inte riktigt som om de är redo -eller så är jag inte redo. 

BoS vol I: As Above leken tycker jag är väldigt mörk. Bilderna är jättefina, men som sagt, väldigt mörka. När jag håller i leken känns den inte direkt positiv. Det kan bero på att jag upptäckte att ett av korten har en haj i ena hörnet. Jag har värsta haj-fobin, så uääh, usch. Heh.. 😟

BoS vol II: So Below tycker jag dock bättre om. Leken är mer positiv och jag absolut älskar Eremitens kort. Den är såååå jag 😍 Jag måste ju bara visa. 

So Below har även mer moderna bilder. Vi har liksom datorer och mobiler i vissa av korten. De är lätt-tolkade och berättar en story på nåt sätt. Det coolaste tycker jag är att det är svarta människor med. Jag har faktiskt inte sett det i en tarotlek förut. 

Jag hade gärna sett starkare färger. Korten har nån halv-dassig urtvättad look tycker jag. Det är som att bilderna är färglagda med färgpennor. Visste inte hur jag skulle förklara bättre 😛
So Below kan jag lugnt rekommendera.

challameow.wordpress.com 

[Sol69]
12/9/13, 12:53 PM
#6

Det lilla jag såg av leken verkar den ha jätte fina bilder på.. 😃

Annons:
Tarotstollan
12/9/13, 7:08 PM
#7

Båda står på min önskelista. När man köper As Above (om jag kommer ihåg rätt) så är det en ask med plats för båda lekarna eller hur? Hur tycker du att boken är som följer med?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Elena-Maria
12/10/13, 10:58 AM
#8

Åh, så fin den var! Typiskt… Nu blev jag också sugen på en sån :P Har ju så många lekar redan. Tyckte om att man på baksidan inte kan se om kortet ligger uppochner eller inte. *klottrar As Above på tarotönskelistan*

Fred och god växt!

Elena-Maria
12/10/13, 10:59 AM
#9

#5 Kan du inte visa baksidan på So Below? :)

Fred och god växt!

Tarotstollan
12/10/13, 8:51 PM
#10

Ja, dessutom är det lika dan bakgrund på bägge lekarna?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Challa86
12/10/13, 10:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Jag bifogar en bild till :) 

Jag har inte läst så mycket i boken än. Jag har tittat i den och tycker det är bra att bilderna är i färg. Den är också lättläst även om den är på engelska. Tror faktiskt inte den finns på svenska, men jag kan ha fel. 

Första halvan av boken tillhör As Above leken. Där har alla kort en egen sida. Såg nyss att So Below inte har fått lika genomgående förklaringar eller vad man nu ska kalla det. Så i den andra halvan av boken är leken "ihoptryckt" med upp till 3 kort /sida. 

Det finns även spreads i den och ja, jag har som sagt inte kollat i den så mycket än. 

As Above är blå. Korten har blå kant. Det syns på de två sista bilderna i mitt förra inlägg. 
So Below har gröna kanter. 

Baksidan är den samma. Man kan ej se om korten är rätt eller fel-ända. 
Även om jag inte läser 'reversals' tycker jag bättre om lekar som inte avslöjar vilket håll korten ligger åt. 

Har ni mer frågor får ni bara fråga på ^^

challameow.wordpress.com 

Tarotstollan
12/10/13, 10:48 PM
#12

Tack Challa, bra att veta. Tråkigt att det inte står lika mycket om "So Below" i boken.
Jag har inte läst något om att det skall bli en bok till,  för den borde ju i så fall skrivits samtidigt som den första eftersom lekarna gjordes samtidigt men släpptes separat.
Det var stora diskussioner om lekarna inne på Aeclectic.

Nej, jag tror inte att den kommer att översättas till svenska heller, det är ju inte många av tarotböckerna som blir det. Det är väl för dyrt!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

imke
12/11/13, 11:25 AM
#13

OHHH den där leken har jag haft ögonen på lääääänge :-P Men det finns en till jag är sugen på. Så jag har inte bestämt mig ännu. :-)


Those who don't believe in magic will never find it Hjärta

Annons:
Upp till toppen
Annons: