Annons:
Etiketttarot-tillbehör
Läst 2881 ggr
[sagalina123]
2012-05-14 14:45

Hur förvarar ni era kort?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur förvarar ni era lekar? Jag har haft mina i en papperslåda i många år.

När jag fyllde 30 fick jag denna av min make och oj oj så jag älskar den. Den är så vacker, handgjord. Tycker den är så fin att jag måste bara visa den för er. ;) Jag får en sån magisk känsla över den, den betyder så mycket för mig, tror den största betydelsen med den är att 1: korten är i säkert förvar samt att jag har en man som stöttar mig 100% i detta. Det är jag väldigt tacksam över.

Annons:
Jessica Holländare
2012-05-14 14:50
#1

Vad fin!!! Verkligen jättefin.

Jag förvarar mina kort i tygpåsar. En lek har en liten kartong som den bor i. Glad Känns bra för mig..


[sagalina123]
2012-05-14 14:52
#2

#1 Det är det absolut viktigaste tycker jag, att man själv är nöjd, det finns så många olika sätt och inget är rätt eller fel. ;) Hoppas du får en fin dag!<3

Jessica Holländare
2012-05-14 14:58
#3

Detsamma till dig! Skrattande


[C Stark]
2012-05-14 15:06
#4

Det är högs olika… När jag är hemma så bor de i en väldigt vit och fin träask. Men ofta så följer de med precis som de är ut i världen…   Glad

Aracco
2012-05-14 15:58
#5

Jag har dem i en hylla (samlat på 3 hyllplan) Jag har några kort i träaskar, en i en stenask, andra i tygpåsar, både sånna jag lejt min mor att sy och köpta.. och några i originalförpackningen…Glad har jag dem med mig åker de i träask…Flört

Min tarot blogg: http://ladylightningtarot.wordpress.com

Skogshumblan
2012-05-14 16:11
#6

Vilken fin ask & härlig med din mans stöd. Själv har jag mina lekar i sina orginalaskar. För mig känns det bäst. Min minilek bor i en fin träask jag ärvt. Där ligger den inlindad i min brudnäsduk:).

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
[sagalina123]
2012-05-14 16:14
#7

#6 åhh så fint, inlindad i brudnäsduk. <3

Vad kul att veta hur ni förvarar era kort, ska nog köpa en liten tygpåse så jag kan ta med mig den om jag är på resande fot. :)

Maikailoa
2012-05-14 17:05
#8

Mina ligger i en ask som luktar schampoo, av någon anledning.

plutopellis
2012-05-14 17:42
#9

Mina ligger i originalask, någon i tygppåse, en kartong och min sista lek faktiskt utan något med en hårsnodd runt sig! Ska få en påse eller liknande men inget har känts rätt ännu så i väntan får den ligga så :) mina runor ligger i en liten flätad korg med lock köpt på Ikea :)

Tarotstollan
2012-05-14 20:24
#10

De flesta ligger i sina orginalkartonger, någon i en tygpåse och några med gummisnodd om. De sista har jag fått och då fanns ingen kartong med. Sen ligger alla förvarade i byrålådor, utom den jag använder den ligger på byrån jämte sängen.

Jag skulle gärna vilja hitta en fin stor ask,låda, kista eller något att ha alla lekarna i. Hittade väldigt fina askar inne i en bokhandel förra året. men det blev inte av att jag köpte någon. Hade tankar om att det inte skulle räcka med en, så det blev ingen. Fast de finns kvar om jag skulle ändra mig.

Din ask är jättefin! Hur stor är den? Har din man gjort den till dig?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Jessica Holländare
2012-05-14 20:36
#11

Tarotstollan, du kan ta en skolåda och klä in i tyg/papper efter smak så blir den personlig. Man kan ju även klä insidan om man vill och smycka den. Jag har gjort en som jag har lite smått och gott i, tex rökelser och runkort mm.


Tarotstollan
2012-05-14 20:44
#12

Tack för tipset! Jag har haft sådana innan, problemet är att det blir så många lådor då. Jag har 3 byrålådor nästan fulla med Tarot-Orakel-kort, vill ha något som alla korten får plats i.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

plutopellis
2012-05-14 20:56
#13

Hahaha, jösses! Du är tokig Tarotstollan! (på ett bra sätt Flört)

Annons:
[sagalina123]
2012-05-14 20:59
#14

Haha ja men en brudkista då? Eller två. :-)

Jessica Holländare
2012-05-14 21:00
#15

Ja, det var ju lite värre.. Du får köpa någon större låda, typ Lådis från Ikea och klä in! Tungan ute Nej, den rätta lådan/kistan dyker upp när du minst anar det.


Tarotstollan
2012-05-14 21:13
#16

Jadå, den dyker upp när jag minst anar detTungan ute! Jag brukar titta inne på secondhand affärer och sådana ställen med jämna mellanrum. Jag vet att den finns, någonstans!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Pagan
2012-05-14 21:14
#17

Jättefint skriv Saga, ett sådant finns ju inte i massupplaga precis, extra roligt.Skrattande

Jag har mina grejer i ett stort ekskåp, brevid ett annat ekskåp som jag har som altare. Lite stora möbler men det känns fint att ha allt på samma ställe. Mina Tarotlekar ligger i det stora ekskåpet i sina orginal kartonger. Den lek jag använder mest (just nu Cosmic tarot) ligger i en stenask på mitt altare.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[sagalina123]
2012-05-14 21:23
#18

Åhh Pagan, kan inte du lägga upp en bild, blir ju så nyfiken på både ekskåpet och altaren!

[sagalina123]
2012-05-14 21:25
#19

#10 den rymmer två lekar plus salvian, invändigt kan man också dra bort kanterna på dne och då blir den ännu större. Han har inte gjort den själv men köpt den via en väns vän som har en butik som säljer tarotlekat, kristaller osv.

Pagan
2012-05-14 21:30
#20

hmm, då får jag nog städa ordentligt förstSkäms det är lite oordning sedan fullmånecermonin, ska ordna det i dagarna

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
[sagalina123]
2012-05-14 21:32
#21

Ingen brådska. ;-) Det lät så fint/ vackert därav min nyfikenhet!

Jessica Holländare
2012-05-14 21:33
#22

Åh, jag ska med ha ett altare i min lägenhet sen. Vad det ska bli mysigt!!  Skrattande


plutopellis
2012-05-14 21:34
#23

Jag ska i framtiden när rätt möbel dyker upp ha ett altare under min Gilla-tavla som jag fortfarande älskar Kyss

Pagan
2012-05-14 21:40
#24

klart du får vara nyfiken Saga, det är jag ju själv jämt.Flört

Tidigare så hade jag mina saker mer undangömt, men nu får de ligga framme om de vill och om jag vill, umgängeskretsen tycker inte jag är så värst underlig längre, barnens kompisar kan bli lite undrande, men det får ynglen förklara …..om de kanTungan ute

Ja Jessica, det är mysigt, ger en skön känsla i magenGlad man kan ju ta in lite från naturen, beroende av årstid mm de olika elementen kan ju vara precis vad du ger dem för innebörd, Jag är på jakt efter en gudinna, men finner inte just den jag vill ha, den finns än så länge bara i huvudet. Denna gudinna skulle nog bli pricken över i:et tror jag.

Men just nu dräller det runt lite mycket grejer, de har en förmåga att flytta ur skåpen och leva lite överallt och så ska det ju inte varaSkäms

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Jessica Holländare
2012-05-14 21:47
#25

Ja, mitt altare kommer nog med vara översvämmat av allt. Och dessutom kommer mina saker flyttas runt massa då dottern tycker om alla mina grejer, särskilt kristallerna. Skrattande


[sagalina123]
2012-05-14 21:51
#26

Jag hade velat lära mig mer om kristaller. Fick en sån klar bild sist jag mediterade, min guider strödde över kristaller på mina kort och fick för mig att den kanske ville att jag skulle införskaffa eller har någon av er någon annan idé på vad han ville få sagt?

[sagalina123]
2012-05-14 21:52
#27

Har ni tips på någon länk om kristaller osv så får ni gärna lägga in det här. :-)

Annons:
Pagan
2012-05-14 21:56
#28

ja de brukar gilla mammas grejer de små huliganerna, kanske du får ha ett låst skåp till dyrgriparnaGlad

Jag har ett prylskåp som jag lagt på rygg med glasdörr och spegel i botten med en massa småfack till mina stenar & kristaller.

Jag gjorde just en sökning på Tradera, skrin, prylskåp och tittskåp, hittade en del kul.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

plutopellis
2012-05-14 21:58
#29

Ja, tradera ska man inte gå in på Pagan! Man blir köpgalen! Tungan ute

Jessica Holländare
2012-05-14 21:58
#30

Jag har inga dyrbara kristaller så hon får gärna leka med dom. Bara dom kommer tillbaka igen. <3

Det finns artiklar här på sajten som handlar om kristaller…


Pagan
2012-05-14 22:06
#31

Jag vet Pellis, men ibland så kan man ju inte låta bli. Tungan ute

Ja är hon duktig på att lägga tillbaka så är det ju kanon Jessica, det var inte mina barn. En av dem lade sin napp, eller en bil eller liknande som ersättning för det han "lånat" Hade gömt en chokladkaka bakom soffkuddarna då lilleman ropade från bingen, han ville vara uppe lite till, klart han fick. Visade sig att då jag blev sugen på min choklad så låg där en mekanogrej istället, kan Ni gissa hur sonen såg ut i sin säng en god stund senare full med mammas chokladTyst attans yngel!! Annars så var fjärrkontrollen jättekul att "byt - låna" det roligaste var nog då vi rusade runt och letade efter den, eller då vi bad att få byta tillbaka, han såg alltid lika oförstående ut. Jäkla TV som inte hade en enda knapp heller.Obestämd

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Jessica Holländare
2012-05-14 22:14
#32

*asg* Underbart Pagan!!! Min dotter verkar vara rena ängeln i jämförelse. Skrattande Kanske borde sätta henne på altaret…?


Pagan
2012-05-14 22:17
#33

ja en liten rar juvel du har, gottegrisGlad

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Elena-Maria
2012-05-29 16:45
#34

Fantastisk ask verkligen. Har något liknande, dock bor alla mina örhängen i den ;)

Har sytt tygpåsar till alla mina lekar. Har dock flyttat över alla utom den jag använder mest till sina originalaskar och samlat dem alla i en kartong. Detta mest på grund av platsbrist. Den jag använder mest ligger i sin påse i en låda i sekretären, lätt att plocka fram. Ibland sover jag med den under kudden: när jag känner att jag vill bonda mer med den =)

Fred och god växt!

Annons:
Pagan
2012-05-29 22:42
#35

Jag brukar också sova med min favoritSkäms

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[C Stark]
2012-05-29 22:45
#36

Naaaw…. vad söta ni är!!!

[sagalina123]
2012-05-29 22:57
#37

Åhh vad gulligt, det ska jag göra med min nya lek som jag förövrigt absolut älskar! :D

Jessica Holländare
2012-05-30 10:31
#38

Jag har hittat den perfekta kistan att förvara mina lekar och runor i!! Men min särbo vägrar ge den till mig!!!! Förvånad Arvegods… Den kan väl få bo hos mig??? Åh, dumma, dumma… Jag ska nog smyga upp till huset när han är på jobbet och stjäla den. Han vet ju vart den är om han saknar den. Flört

För övrigt brukar jag med sova med mina nyförvärv för att de ska få mina energier.


Elena-Maria
2012-05-30 10:34
#39

Jessica, det är han sätt att säga att du ska flytta in ;)

Fred och god växt!

Jessica Holländare
2012-05-30 10:37
#40

Jag har ju precis flyttat ut! Tyst


Elena-Maria
2012-05-30 10:42
#41

Han vill att du flyttar in igen, han vet bara inte om det än ;)

Skämt åsido. Nappa kistan! ;)

Fred och god växt!

Annons:
Jessica Holländare
2012-05-30 10:46
#42

*asg* Ja han ville inte att jag skulle flyttat alls. Tungan ute 

Jag får smyga dit i eftermiddag när han är på jobbet och nappa den som jag gjorde med hans rabarber! *mohahahha* Han fick ju i alla fall smaka på pajen.. Oskyldig


Maikailoa
2012-05-30 11:10
#43

#42 Smyg dit och lägg rabarber på asken.

Jessica Holländare
2012-05-30 15:59
#44

*hihihi* Skrattande


Upp till toppen
Annons: