Annons:
Etiketttarotleken-kortens-betydelse
Läst 1034 ggr
Aracco
5/12/12, 8:36 AM

Äss i Mynt

De här tankarna ploppade upp när jag såg på kortet….(använde Wheel of the Year tarot)

En dag av nya möjligheter, energin känns positiv och hoppfull och bilden strålar av överflöd och givmildhet.  Jag tänker att detta är en bekräftelse på att de tankar om att studera, skaffa nytt jobb, starta ett nytt projekt, flytta osv. valideras av denna energi. Att nu är tiden att ta itu med och göra dessa positiva förändringar i livet.  Det känns som att tillit till att universum ger en allt man behöver finns i denna energi. Det man påbörjar nu ger positiva frukter längre fram och även om det inte går att se vart man landar känns det att denna energi är igångsättande att nu är det dags hörru…

Jag tänker också att denna energi visar en gåva att man får något som underlättar ens liv på något sätt. Kanske växer ens känsla av värde och tro på att man klarar det man tänker sig att man vill göra och att man vågar ta det steget ut i detta nya.  Jag tänker också att man kan lämna ekonomiska grubblerier åt sidan att detta löser sig på ett bra sätt.  Det finns mycket glädje, iver och entusiasm i detta korts energi.

Glad

Hur tänker ni andra när ni ser det här kortet antingen som ett dagens kort eller i en läggning?

Min tarot blogg: http://ladylightningtarot.wordpress.com

Annons:
Tarotstollan
5/12/12, 9:51 PM
#1

Alla dessa kort är ju så otroligt vackra att risken blir att man läser dem som gulligull, rosa moln. allt positivt mm mm. Fast å andra sidan innebär det att man verkligen måste gå in i korten och se bortom gullet!

Ja, det är ju en början på något nytt. Känner också att jag måste vila innan jag kör igång. Någonting som växer och frodas. Det är mycket som kommer att startas upp och jag måste vara beredd på att jobba mycket, kanske att det kommer att kosta på både ekonomiskt och fysiskt. I slutändan är det rätt, men nu är jag i början och vet inte hur långt det är till slutmålet. Så att ta det försiktigt men med glädje och optimism är nog hur jag skulle tolka detta kort.

När jag tolkar så blir det alltid en salig röra av positivt och negativt sammtidigt, hoppas du fattar hur jag ser det!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Maikailoa
5/12/12, 11:07 PM
#2

Myntässet kan vara som en entusiastisk start på något företagande. Glädjen i ett projekt. (upprätt)

Aracco
5/13/12, 10:31 AM
#3

Tarotstollan: förstår precis hur du menar!

Maikailoa: Hur tänker du om kortet om det kommer upp och ner? Jag tänker att om det kommer upp och ner att den start man funderar på att göra inte är riktigt dags för… ur självvärdes synpunkt tänker jag att man inte nått ända fram och inte litar till sina förmågor och sin kapacitet att klara det man skulle vilja….

Vad tänker ni andra om Mynt Ässet?

Min tarot blogg: http://ladylightningtarot.wordpress.com

Maikailoa
5/13/12, 11:06 AM
#4

#3

Ja precis så, men det kan också vara än värre. Baksidan/avigsidan på välfärden. En situation där materiell välfärd är till förfång. Ambitionen kan vara att t.ex. sko sig på andras bekostnad.

Aracco
5/13/12, 11:44 AM
#5

Makailoa: Tur att detta kort inte kommer upp och ner så ofta!!

Jag började använda reversed cards förra året så har inte så jätte go kläm på dem,  har mer gått på vart korten hamnat i en spread och alltid utformat dem så att både negativa och positva aspekter finns med i den. Är tacksam för alla tankar och input som ges!!! Glad

Hoppas genom att lägga ute dagens kort så här att vi ska kunna få igång diskussioner om korten och lära oss av varandra om dess betydelser både rättvänt och reversed!! Alla ser vi ju på korten ur våra unika synvinklar och jag tycker det är jätte intressant att lära av er andra!! Tack för att ni hakar på och delar med er av era erfarenheter, tankar och känslor kring korten!!!Glad

Min tarot blogg: http://ladylightningtarot.wordpress.com

Upp till toppen
Annons: