Annons:
Etiketterdagens-trådhälsningargratulationerpresentationer
Läst 1505 ggr
[C Stark]
5/9/12, 12:54 PM

God lunch 9 maj

Var håller alla hus idag?

Sitter och förbereder mig för att kasta mig ut i pollenmolnet igen, denna gången är jag dock förberedd -  inget smink! Flört

Har vigt förmiddagen till att googla på roliga kurser at gå i andlig och medial utveckling nu när jag inte har ngt att göra på dagarna. Har ni gått några? Eller har ni några att tipsa om?

Nu är det dags för att träffa min ena läkare i stan, hinner jag så ska jag ta en tur förbi vatumannen på vägen hem och köpa något fint åt mig själv.

Hoppas att alla har en härlig dag!!! Kyss

Annons:
Amandla
5/9/12, 1:36 PM
#1

Jag har varit på Englagård ett par gånger och trivts bra. http://www.retreat.nu/anglagard.htm Väldigt fina energier där Glad


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Jessica Holländare
5/9/12, 3:58 PM
#2

Åh, jag vill med gå kurs!! Skrattande

Själv har jag sovit heeela dagen, jobbade ju inatt. Regnet öser ner och det är helt underbart!! Kyss


Elpida
5/9/12, 5:28 PM
#3

Har varit hemma med min 9-åring idag, hon har ont i huvudet och mår lite illa. Verkar inte vara allt för allvarligt än, men syrran har ju varit dålig ett bra tag nu och det började likadant..Obestämd

Vi har hunnit ha ett zumbapass för mina arbetskollegor (tjejerna), ätit kycklingsallad, bakat en kladdkaka, jag har kört ett Bodybalancepass, tagit en lite sovluring och nu ska här ritas och fikas. Jo just det, jag hann ju faktiskt damma, torka fönsterbrädor, städa toaletterna och vattna blommorna på morgonen oxå Skrattande.

Fikadags!!!!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

[Momiji]
5/9/12, 5:58 PM
#4

Hallå!

Har inte haft det trevligt senaste 2 dagarna. Nu har min granne fått fnatt igen och ringt till hyresvärden och klagat på mina kaniner. Denna gången sa hon att det luktade illa i min lägenhet. Så jag har städat kaninburarna kliniskt rena, fönstrena har stått på vid gavel, golvet och mattorna i hallen är skurade med grönsåpa, det står "luftfräshare" på varsin sida om dörren och mellan hallen och allrummet är det nu ett skynke som ska hindra lukten från kaninerna att ta sig till dörren. Men vet ni vad det värsta är? Kaninerna luktar ju inte illa! Det här är ju bara något som grannen har fått för sig. Men ändå är det jag som måste hålla på och slita för att hon ska bli nöjd, annars ringer hon hyresvärden. Hoppas hon flyttar snart!

[C Stark]
5/9/12, 6:33 PM
#5

#1 Ah! Spännande. Jag har kollat på både rahmsbergsgården och englagård men har även hört att det är buffel o båg inblandat på englagård så jag har tvekat.
Men har du personlig och positiv erfarenhet så ska jag kanske ge det en chans iallafall. Glad
Det är verkligen svårt att veta vilka som är seriösa och inte seriösa i den här branschen.

Följ med Jessica, det skulle vara superkul. Någon annan som är taggad?

=)

Amandla
5/9/12, 7:04 PM
#6

Vad skulle det vara för fusk på Englagård? Du kan väl pm:a mig om det, är du snäll.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
Pagan
5/9/12, 7:31 PM
#7

God kväll raringar

Ja var har jag hållit hus?? Jobbat över, sedan har jag inte fått gjort mycket mer i dag. Nyss ätit middag och hoppar måleriet för det regnar som bara den. Iofs välbehövligt för det var ganska torrt i backen. Nu ska jag bara slappa.

Jösses elpida, att du bara orkar!!! Du måste få en jäkla massa energi av den där zumbanGlad

Låter ju jättetrist Momiji, har hyresvärden ringt till dig? Kan ju tycka att han/hon borde tittat in själv i stället. Fy vad jobbigt att känna sig så jagad. Du får önska universum förser dig med ett hus på landet där du kan få vara ifred.

Cs låter som du har trevliga planer. Har själv sådana ska bara få tid och ro först. Få reda på prioriteringarna som det så vackert heter.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[Momiji]
5/9/12, 8:00 PM
#8

Jo, dom ringde igår. Hörde nyss hur grannen öppnade mitt brevinkast för att lukta. Förstår inte riktigt hur hon tänker. Det är väl bättre att plinga på och fråga om det är något, istället för att ringa hyresvärden hela tiden och skylla på mina kaniner. Önskar att jag hade ett eget hus just nu så jag skulle kunna slippa hyresvärdar och allt.

Jessica Holländare
5/9/12, 8:07 PM
#9

Ja du Momiji.. Man blir inte klok på vissa… Du kan ju be hyresvärden komma och sniffa själv någon gång.. Skittråkigt med såna grannar.. Rynkar på näsan Dumma, idiotiska människor!!!

C Stark - om det är inom ett lagom bussavstånd, billigt och när jag för en gångs skull är ledig så är jag på! Tungan uteSkrattande


Aracco
5/9/12, 8:07 PM
#10

Idag har det varit en jobba dag och sedan hamna här och tafsa på datorn.Flört Tack och lov har det regnat här så pollen molen har minskat för de som har det jobbigt med denna vårplåga…

Ljungskile folkhögskola har i sommar en kurs i mindfulness om detta intresserar informationen finns på denna sida: http://www.ljungskile.fhsk.se/konf_kk/mindfulness.shtml

Är du intresserad av drömmar och vad de säger en har de en dröm vecka; http://www.ljungskile.fhsk.se/konf_kk/drom.shtml

Min tarot blogg: http://ladylightningtarot.wordpress.com

[Momiji]
5/9/12, 8:16 PM
#11

# 9 Ja, dom skickade vaktmästaren samtidigt som jag rensade golvbrunnen i duschen, så då luktade det ju inte så gott. Det var ju otur att han kom just då, men golvbrunnen måste ju rensas. Men att jag fortfarande har folk som går och sniffar i mitt brevinkast är ju inte trevligt alls. Ska ut i trapphuset nu för att se om det är någon konstig lukt.

Pagan
5/9/12, 8:19 PM
#12

Momiji, häng en wonderbaum i brevinkastet, helst skulle du ju haft vitpeppar, men det är nog svårare att ordna

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Jessica Holländare
5/9/12, 8:20 PM
#13

#11 Jag som trodde att folk bara klagade på att iller luktar illa, men kanin?? Sjukt.. Rynkar på näsan


Annons:
[Momiji]
5/9/12, 8:23 PM
#14

# 12 Har nån sak från "glade" stående på golvet vid dörren, på båda sidorna om brevinkastet.

# 13 Ja, dessutom är båda mina kaniner kastrerade och går på låda. Allt för att dom inte ska sprida någon lukt som nån kan klaga på

Aracco
5/9/12, 8:26 PM
#15

Momiji det låter som att du har ett case of a nasty neighbour syndrome, har du prövat att sända ljus och kärlek till din granne??

Det känns som att denna person är bitter och behöver någon att klaga på för att själv känna sig bättre..  Skicka kärleksfulla tankar till din granne, tänk att hon inte vet bättre och be universum/gud/änglar eller vad du nu tror på att hjälpa henne släppa sin bitterhet och behov av att klaga på andra.

Försök att i alla lägen och interaktioner med denna person vara vänlig hur arg hon än gör dig, le och tänk ljusa kärleksfulla tankar och tillslut kommer hon inte längre ha behov av att ge sig på dig och det lugnar ner sig för dig!!Glad

Min tarot blogg: http://ladylightningtarot.wordpress.com

Pagan
5/9/12, 8:32 PM
#16

Kan inte det klassas som intrång förresten när någon öppnar ens brevinkast i tid och otid?? trakasserier!!Skrikandes

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Jessica Holländare
5/9/12, 8:33 PM
#17

Ska vi maila till grannfejden??


[Momiji]
5/9/12, 9:16 PM
#18

# 15 Att vara trevlig hjälper tyvärr inte. Är alltid glad och trevlig när jag träffar henne och hälsar på hon så fort jag ser hon(även om inte hon ser mig). Har även varit där och stöttat henne då hennes man gick bort i vintras.

Har varit iväg till Coop för att hämta ut några böcker och filmer som kom idag. Då hade näsan god tid att "avvänja sig" vid lukterna här i huset. När jag kom in igen i lägenhetshuset så luktade det sannerligen inte gott i trappuppgången. Men där är jag garanterat oskyldig. För i trappuppgången luktar det kött! Så det kan dom inte skylla på mig då jag inte ätit kött på ca. 6 år.

Då jag skulle gå ut hände även en småläskig sak. Dom som bor på våningen ovanför mig hade varit iväg och tvättat under dagen(vi har så dåligt torkrum så jag och tydligen även dom tvättar på andra ställen för att kläderna ska hinna torka) och kom hem precis när jag skulle fara. Tittar ut genom kikhålet bara för att se om det är någon annan som ska lukta på mitt brevinkast. Men då jag sett vem det var och vänt mig om för att dra igen dragkedjan på jackan så hör jag grannens dörr öppna sig. Kollar snabbt ut för att se vad hon har för sig nu då, och då står hon bara och tittar upp för trappan efter dom som nyss gått up med tvätten. Hon står ganska länge också och kollade, sen gick hon in utan ett ord.

Hoppas hon flyttar snart

Pagan
5/9/12, 9:57 PM
#19

ja hon verkar ha för mycket tid över helt klart och kanske inte alla hästarna i stallet?!

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Pagan
5/9/12, 11:10 PM
#20

Nattinatti raringar. Ses i monKyss

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
[Momiji]
5/10/12, 5:44 AM
#21

Ja, men hon har pratat om att flytta(vilket jag förstår, hade inte själv viljat bo kvar i en lägenhet där någon jag älskat dött)

Upp till toppen
Annons: