Annons:
Etiketttarotlekar-våraegna-villha-visa
Läst 951 ggr
Tarotstollan
2012-05-07 23:14

L. Da Vinci Tarot.

Det finns tydligen minst två olika Leonardo Da Vinci Tarotlekar!

 En av dem kommer ifrån Energica Förlag och är på svenska. Den har jag och den är jag verkligen besviken på, bilderna är intetsägande för mig.

Den andra är ifrån Lo Scarabeo och tydligen framtagen just för filmen "Da Vinci Koden". Den tycker jag ser ut att ha mycket vackrare bilder. Funderar på att köpa den. Flört!

Mina frågor är: finns det någon här som har båda och kan jämföra och berätta lite om skillnaden?

Den sista skall ju ha varit med i filmen, men var någonstans? Jag har sett båda filmerna flera gånger och har inte sett någon Tarotlek, är jag blind eller har de klippt bort de scenerna?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Tarotstollan
2012-05-10 22:28
#1

Är det ingen härinne som vet om den verkligen är med i filmen?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Amandla
2012-05-11 00:45
#2

Så här ser leken ut:  http://www.loscarabeo.com/lang-en/tarocchi-artistici/34-i-tarocchi-di-leonardo-da-vinci.html Jag har inte sett den tidigare, verkligen vackra bilder! Filmen kan jag inte uttala mig om, gillar inte boken så jag har inte sett filmen…


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Pagan
2012-05-12 17:43
#3

Har läst boken och kan inte påminna mig om att det handlade om Tarot någonstans, började se filmen men blev så besviken så jag stängde av efter en kvart.

Ser den ena Da Vinci Enigma Caitlin Matthews här :

http://www.aeclectic.net/tarot/cards/da-vinci-enigma/

och en annan här Da Vinci Tarot Lo Scarabeo :

http://www.aeclectic.net/tarot/cards/leonardo-da-vinci/

Intressanta recensioner de fick

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tarotstollan
2012-05-12 19:25
#4

Nej, jag har som sagt heller inte sett någon Tarotlek, men enligt Lo Scarabeos katalog från 2006 citerar jag:"Watch for this deck appearance in the movie:"The Da Vinci Code:. Permission was granted to the studio for its potential use in the film. Slut på citat!

Så jag tolkar det som att de skulle använda korten i filmen, men tydligen har de ångrat sig. Jag var bara nyfiken och undrade i vilken situation de hade använt den.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Pagan
2012-05-12 19:29
#5

ja det hade varit kul info faktiskt.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

plutopellis
2012-05-12 19:30
#6

Jag får nog be gubben att vi ska se filmen ikväll så jag kan kolla efter dom :) om jag inte somnar! Hehe

Annons:
Pagan
2012-05-12 19:32
#7

jaaa Pellis, bra idé!! Be gubben hålla koll om du somnar dåGlad

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

plutopellis
2012-05-12 19:47
#8

Haha ja :)

plutopellis
2012-05-12 23:12
#9

Nu har jag sett filmen, och jag har inte sett någon tarot-lek. Bad gubben hålla utkik också. Om den finns med måste den visats i typ en sekund eller något. Nu ska jag sova, för ska ju upp och jobba!!! Men som sagt, inte sett till någon lek. Dock fanns en av bilderna från leken med i form av framsidan av en bok han läste i om jag inte såg helt fel. Hoppas det inte blir dubbelt inlägg nu för datorn segar sig Flört

Tarotstollan
2012-05-12 23:54
#10

Tack, för att du i alla fall gjorde ett försök! Kyss

Det skall bli spännande i framtiden att se om någon hittar ett svar på detta mysterium!ObestämdFörvånad

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

plutopellis
2012-05-13 05:38
#11

Haha, ja jag kommer nog försöka glo igen. Kanske det finns en oklippt version? Ska be gubben kolla :) kanske går att hitta på youtube?

Pagan
2012-05-13 12:27
#12

ja nu blir man ju än mer nyfikenGlad Tack pellis

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Upp till toppen
Annons: