Annons:
Etiketttarot-allmänt
Läst 1298 ggr
Puffis
2012-05-06 20:19

Tarotläggning

Jag brukar få mest inspiration och vara som mest mottaglig på kvällen/natten, så igår natt när min vän var hos mig la jag Tarot för henne.

När jag fick upp korten så blundade jag och allt bara strömmade till mig, jag kunde känna hennes känslor när jag sa vad jag läste. Jag hade stödord från det lilla häftet, resten flöt bara på helt klockrent och det har aldrig hänt förr. Det som jag sa stämde också vilket gjorde mig ganska glad att jag faktiskt lyckats på riktigt.

Är det ungefär såhär ni kan känna? Eller hur blir det för er när ni lägger för någon?

Om du följer spår du aldrig sett förr, kan du lära med ditt hjärta här och nu.

Annons:
Jessica Holländare
2012-05-06 20:23
#1

Men vad spännande!! Kanske var fullmånens energi? Har aldrig varit med om det då jag är Nybörjare och har en förmåga att blockera för mig själv… Tungan ute


Tarotstollan
2012-05-06 20:28
#2

Grattis, till att det flyter på så bra för dig!

Själv har jag endast gjort ett fåtal läggningar för andra, och det var längesedan nu. Tycker inte det gick något vidare, jag var bara nervös och kunde bara tolka exakt vad som var på korten.

Visserligen har jag lärt mig mycket mera nu, men ärligt talat tror jag inte jag är bättre tolkare nu än vad jag var då

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Amandla
2012-05-06 20:37
#3

Jupp, det är så det brukar kännas när jag har flyt! Det har jag verkligen inte alla gånger, ofta får jag se på de rena betydelserna av korten först, sen brukar intuitionen gå igång. Särskilt de gångerna när jag varit riktigt snabb med att skriva ner tolkningen (lägger oftast över nätet) brukar det stämma väldigt bra Glad


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Skogshumblan
2012-05-06 20:40
#4

Välkommen hit.

Så härligt att du kände så!

Så kan det vara om man är på topp och den man lägger för är öppen och villig att läsas av.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Isa56
2012-05-06 20:40
#5

Roligt att det blev en sådan klockren läggning. Skrattande

Ja men visst, sådär kan jag känna vid vissa läggningar. Nu lägger jag i huvudsak på distans men ibland känns det nästan som att jag är hos personen och får kika in i h*ns känslor. Det är en väldigt speciell känsla man får. Ibland kommer det massor med tankar, känslor och ord och då får man skriva snabbt. Skrattande

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Pagan
2012-05-06 20:42
#6

Puffis, ja men så himla skönt, stort grattis. Det är inte alltid det stämmer och känns så klockrentSkrattande

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
Puffis
2012-05-09 19:27
#7

#1 Månen brukar nästan bara påverka mig negativt, men ja kanske :) Är Nybörjare själv nästintill, lita på dig själv!

#4 Tack, men har varit här ett tag!

Tack för alla positiva svar! Härliga är ni! Skrattande

Om du följer spår du aldrig sett förr, kan du lära med ditt hjärta här och nu.

Pagan
2012-05-09 19:34
#8

Jajamensan det är viFlört

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

tarotlasse
2012-05-09 20:05
#9

Ja det är precis så en tarotläggning ska fungera att man lyssnar på sitt inre och bara låter det flyta på.

Det är det som är tanken med korten att dom är ett stöd och det som triggar i gång talet.

Det då man får dom riktgt bra läggningarna.

I början när jag la kort la jag alltid korten med baksidan uppåt så vände jag korten efter hand.

Men det var folk som reagerade på att jag i bland glömde vända korten för jag babblade  bara på.

Så idag lägger jag alltid korten med framsidan uppåt.
Lasse

Pagan
2012-05-09 20:17
#10

Nämen Lasse, glömde du vända upp kortenSkrattande hahaha ja då förstår jag att folk blev lite betänksamma. Så jäkla klockrent, du får intuitionen leda helt.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Aracco
2012-05-09 20:18
#11

Det är alltid härligt när man är i flytet Grattis till denna upplevelse Puffis!! Glad

Innan jag lägger kort för mig själv eller andra brukar jag alltid sätta mig en stund blunda och tänka mig att vitt ljus strömmar genom mig, runt mig och utfrån mig, sedan ber jag min guide och universum om att ge mig klara tydliga och rakt på sak svar på det jag eller den andra undrar över. Och sedan bara flyter det på informationen bara kommer…

Det jag tyckte var svårast när jag började med Tarot var att lita på det jag fick till mig (jag var iofs bara 13 år) och våga säga det och jag censurerade mig själv och detta gav ju givetvis negativa resultat eftersom det som skulle förmedlas fastnade i mitt tvivel på om jag fattt rätt.. Numera säger jag precis det som ploppar upp inom mig hur konstigt jag än tycker att det låter.

Det är ofta precis så som Lasse säger att informationen kommer utan att jag behöver titta på korten men för sakens skull ligger de där… Det verkar som att det är lättare för vissa att ta till sig ett budskap som de tror kommer från kort än om de visste att jag egentligen inte använde korten alls i den stunden.

Min tarot blogg: http://ladylightningtarot.wordpress.com

Upp till toppen
Annons: