Annons:
Etikettandlig-medial-utveckling
Läst 1941 ggr
Amandla
2012-05-06 18:27

Nyfiken på att börja lägga kort men vågar inte?

Är du nyfiken på Tarot men vågar inte riktigt testa om det fungerar? Man kan prova med vykort, då behöver man inte bry sig om betydelsen och kanske kan slappna av och låta intuitionen komma igång. Prova! Alla har intuition, det gäller bara att våga släppa fram den Flört

Nedan finns en länk till vykort på google (jag sökte på "random postcards"), tänk på frågan, blunda och scrolla en bit, klicka nånstans på skärmen. Titta på det kort du valde, får du någon känsla för det? Känns det positivt - i så fall varför? Är det negativt? Försök att sätta ord på känslan, låt bli att värdera det som kommer fram, meningen är inte att det ska säga dig så mycket utan det är klienten (den som ställer frågan) som ska förstå budskapet.

Någon som vill prova? Vi kan turas om att fråga och svara, jag börjar…

Min fråga: jag väntar på ett besked från mitt försäkringsbolag, blir jag nöjd med beslutet?

Länken: Vykort


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
Skogshumblan
2012-05-06 18:45
#1

Kul och nyttig övning. Jag fick upp ett kort som gav mig positiva vibbar. Ser ett rött stoppljus och texten som fritt översatt säger " en viktig del i framgång är…" och sen såg jag två gröna trafikljuspilar. Min fråga är vad som ligger framför mig i veckan.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Amandla
2012-05-06 18:49
#2

Nope, fick inte upp nån bild… men tack ändå! Ska se hur det ser ut när jag går in för att hitta ett kort åt dig..

http://www.designweek.co.uk/Pictures/web/f/b/o/BritishRalph-Steadman_482.jpg

Det känns som att det blir lite rörigt, fram och tillbaka, både kul och okul. Jag får en känsla av att du kan ha det jobbigt med någon som ser allt i svart eller vitt.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Amandla
2012-05-06 18:49
#3

Så, nu vet jag hur man gör för att länka till bilden, man högerklickar på den och väljer kopiera bildwebbadress! (i alla fall i Chrome som jag använder)


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Skogshumblan
2012-05-06 19:02
#4

Tack amandla. Förstår precis vad du menar och du har delvis rätt. Det vick jag ska ha en vecka från onsdag är ett "hit-och-ditvick". En lektion i en klass, sen i en annan, tillbaks till första. Vidare till en tredje osv. Kul men rörigt!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

liawilson
2012-05-06 20:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Min fråga till mig själv var, vad kommer att hända den kommande veckan..Det ser ut som att jag kommer att träffa mycket folk & eventuellt känna samhörighet & som att det kommer bli strålande väder..;)

*Kärlek & lycka*

Ruzicka
2012-05-17 23:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Åh, detta känns som en jättebra övning för någon som jag, som aldrig har använt Tarot förut men är jättenyfiken! Så, jag hoppas att ingen tar illa upp av att jag petar upp den här tråden igen. Jag gör mitt bästa, men tänk på att det är första gången jag ens försöker mig på något sådant här, så det blir kanske katastrofalt dåligt.. >.<

Min fråga till mig själv var, vad kan jag själv göra för att kämpa mig ur min depression?

Detta var kotet jag fick upp. Och på något vis kändes det väldigt träffande.

De två flaggorna betyder med all säkerhet att jag nyss flyttat till ett nytt land, och överallt står det "peace", vilket betyder att jag måste sluta fred i mitt inre med detta land. Mycket av min stress beror på min bitterhet över det nya land jag bor i, så det låter vettigt. Allting känns väldigt avskalat och enkelt, som att det bara är just den här enda saken jag måste inse.

(Gjorde jag rätt nu..? Eller läste jag in för mycket? För lite? Jag vet att det inte finns något "rätt" och "fel", men någon får gärna ge en input.. ^^)

Min fråga är (som ni kan ignorera om ni hellre läser för er själva): jag har ett drömyrke och har haft sedan jag var mycket liten. Kommer jag någonsin börja jobba inom detta yrke, eller väljer jag en annan väg istället?

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Annons:
Skogshumblan
2012-05-18 07:30
#7

Nr 6, din tolkning låter jättebra gjord. Hur mycket eller lite man får fram spelar inte roll. Du kan få fram ett ord eller ett par ot som säger allt. Ock så kan det bara flöda på som en fors. Inget rätt eller fel sålänge den man lägger för förstår det som kommer upp. Jag hinner inte hjälpa dig just nu men min spontana känsla är att det blir mycket jobb men det kan gå.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Elpida
2012-05-18 08:36
#8

#6 Jag hamnade mellan två vykort och de två ord jag får fram direkt är Lottery och Random.

Min känsla är lite att det kan bli hur som helst. Har ditt drömjobb något med ord eller att resa? Jag tror så här, om man inte provar får man aldrig veta, eller hur? Viktigast är att du inte tar på dig en mask utan ger det din genuina glädje. Lycka till!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Isa56
2012-05-18 09:41
#9

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Skogshumblan
2012-05-18 09:47
#10

Isa ja så mycket tydligare kan det ju knappast bli! Någon som vill öva på mig? Vad ska jag fokusera på i mitt personliga brev & cv då jag söker jobben som är intressanta.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Elpida
2012-05-18 09:48
#11

#9 Rätt solklart Glad

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Isa56
2012-05-18 09:53
#12

Ja, det var klockren träff. Vad ska jag nu skylla på för att inte göra så. Hm Flört

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Skogshumblan
2012-05-18 09:55
#13

Agda duger;) Eller latmasken.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
Skogshumblan
2012-05-18 09:56
#14

Eller min dotters favorit; " jag är lite blyg". Används på allt.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Elpida
2012-05-18 09:57
#15

#12 Du kan "dra" ett vykort för mig Flört

Ska jag satsa på att jobba med hälsa, healing och allt jag vill eller ska jag försöka haka mig kvar på jobbet jag har nu`?

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Isa56
2012-05-18 10:07
#16

"10 Skogis. eehhh lite av varje kanske.Obestämd Skämt åsido, du skall fokusera på dina styrkor. De du vet att du är bra på och tona ner de andra. Skrattande

Här är kortet

http://www.google.se/url?source=imglanding&ct=img&q=http://creativityinacup.typepad.com/.a/6a012876c0e8c2970c0168e7f20768970c-450wi&sa=X&ei=pgK2T8LpF8mJ4gTeoeTZCQ&ved=0CAoQ8wc4KQ&usg=AFQjCNEG-fYQd9Z0_-E8S_wgQGRXu4x4bQ

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Ruzicka
2012-05-18 10:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

#15 Jag försökte! Jag hoppas att det är okej för dig. ^^

Jag fick fram detta. Ännu en gång vill jag bara påpeka att jag är Nybörjare (detta blir då andra gången jag ens försöker..).

Jag kan tänka mig att du kanske känner dig lite "stympad" eller att du kanske inte får använda din kreativitet eller hela din förmåga på arbetet du har nu. Möjligheten att jobba med hälsa och healing finns där, men du måste aktivt kämpa lite för att komma dit.

Tack för era svar innan förresten, #7 ch #8. Det är veterinär som är mitt drömyrke. ^^

Edit: Att jag är Nybörjare kanske visas tydligt på korten jag får..? Hahaha!

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Skogshumblan
2012-05-18 10:14
#19

# 17. Oj vilken härlig bild. Och så rätt du tolkat! Är just nu vikarie och där kommer man sällan till sin rätt som lärare. Det är intresserat det där med healing. Några olika ha sett samma sak. Kanske ska ta tag i den biten snart…. Tack för din hjälp!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Elpida
2012-05-18 10:15
#20

#10 Sorry, missade att du hade ställt en fråga oxå Skäms

#17 Inte så dåligt alls. Jag vet att jag inte använder hälften av det jag skulle vilja här på jobbet, det är egentligen inte ett jobb jag trott eller tänkt jag skulle ha överhuvudtaget eftersom jag inte är en siffermänniska. Däremot trivs jag väldigt bra med mina arbetskamrater. Visst är det nog så att ska jag jobba med det jag vill får jag lägga manken till… lata lilla jag. Tack, jag behövde en push!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Annons:
Skogshumblan
2012-05-18 10:23
#21

Isa. *asg*. Det där kortet påminner om hur veckan & dagar ser ut för en lärare/ elev. Massor av saker att göra sOm Sällan hör ihop;)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Elpida
2012-05-18 10:26
#22

#18 Isa, ja den första bilden var ju rätt talande Tungan ute. Det andra vykortet känns som att - det finns en hel värld där ute, det är bara att ta för sig. Det man skickar ut till universum kommer tillbaka. Glad

Tack för dragningen!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Isa56
2012-05-18 10:46
#23

#21 Organiserad kaos som mitt ex alltid skyllde på. Flört

#22 Hehe 30 dagars leveranstid kanske, eller betänketid.  Tungan ute

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Amandla
2012-12-08 20:35
#24

Skjutsar upp den här tråden igen, kanske är någon som vill prova att se hur det är att använda vykort Skrattande

Jag har en fråga: varför har jag varit singel såpass länge?


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Isa56
2012-12-08 21:11
#25

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Amandla
2012-12-08 21:37
#26

Det där tolkar jag som att han finns därute och väntar på mig precis som jag väntar på honom Skrattande Tack Isa! Kyss


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Isa56
2012-12-08 21:43
#27

Så lite så. Kyss Kortet kom, sen kommer han nog också. Antagligen är han på väg.

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Annons:
Amandla
2012-12-08 23:14
#28

Hehe, det har jag fått höra i femton år nu… att han är på väg. Lång väg tycker ju jag då Tungan ute


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Isa56
2012-12-08 23:18
#29

Tänk om han sitter och väntar på att du ska komma. Flört Ni får kanske gå halva vägen var. Kyss

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Amandla
2012-12-08 23:20
#30

Om jag bara visste vart Cool


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Isa56
2012-12-08 23:26
#31

Någonstans (handlade om universums lagar) läste jag att egentligen spelade ingen roll åt vilket håll man gick eller vad man gjorde. det viktiga var att man gjorde något. Så kanske du bara ska ta ett steg ut i det blå och se vad som händer.

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Amandla
2012-12-08 23:34
#32

Då börjar jag med att ta ut hundarna på dagens sista promenad Flört Tack så länge *smack* Kyss


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Isa56
2012-12-08 23:52
#33

Kyss

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Amandla
2012-12-08 23:57
#34

Helt tomt på folk och fä utomhus, förutom grannens 22-årige son. Inte riktigt vad jag brukar falla för, såna småpojkar… *skojar*


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
Upp till toppen
Annons: