Annons:
Etiketteraurachakra
Läst 2825 ggr
Angel3
2012-05-06 14:30

Chakran

När ni ska lägga en tarotläggning brukar ni öppna upp era chakran då??

Vilka chakror jobbar man med när man lägger Tarot??

Annons:
Amandla
2012-05-06 17:38
#1

Jag öppnar mig allmänt, funderar aldrig på något specifikt chakra innan jag lägger Tarot. Jag tänker "ljus" och känner hur det omger mig, uppifrån kronchakrat och igenom hela kroppen. Det går på en sekund. Det borde ju vara pannchakrat som används mest, även kallat tredje ögat och där intuitionen sitter. Men även halschakrat för att kommunicera och förmedla det man får fram, de andra chakrana används förmodligen också beroende på fråga och vad man behöver känna in.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[C Stark]
2012-05-06 17:49
#2

Hmmm… spännande. =)
Har heller aldrig funderat på något speciellt chakra.
Men jag tänker precis tvärtom. Försöker slappna av och låter energi från moder jord stig upp i kroppen till alla kroppsdelar, till hjärtat och slutligen kronchakrat så att jag känner mig öppen/mottaglig.

Amandla
2012-05-06 17:52
#3

Jag har gått reiki 1 och 2, där öppnar man sig så och det känns helt rätt för mig. Såklart det finns andra sätt som också fungerar Flört Det som är bra (för mig) med att släppa på ljuset uppifrån är att samtidigt åker all förbrukad och stagnerad energi med neråt ut genom fötterna och tas omhand av jorden.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[C Stark]
2012-05-06 18:03
#4

Jag vet faktiskt inte varför jag gör så, det har bara blivit helt naturligt med andningen då jag är helt sjävlärd. Släpper oxå ut negativ energi på samma sätt "fast bakvänt". (ungefär som du säger)
Tror faktiskt inte att det finns några rätt eller fel så länge man får kontakt med och känner positiv energi.

Glad

Skogshumblan
2012-05-06 18:39
#5

Nä jag öppnar mig inte på det sättet. Jag bjuder in/ ber mina guider hjälpa mig så att det som ska fram kommer. Lägger jag för andra bjuder/ ber ber jag dennes guider hjälpa mig också. När allt är klart tackar jag dem och stänger igen mig och ber om ro.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Isa56
2012-05-06 19:02
#6

Jag gör ungefär likadant som Skogis ber om hjälp och tackar efteråt.

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Annons:
plutopellis
2012-05-06 19:07
#7

Måste säga att jag inte gör något särskilt, brukar andas ca tre djupa andetag med korten under näsan och slutna ögon innan sen tänker jag på frågan och personen jag lägger för under blandning och efteråt tackar jag..

Upp till toppen
Annons: