Annons:
Etikettorakelkort-änglakort
Läst 976 ggr
Aracco
2012-05-06 11:02

Dagens kort: 77 Flying

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Detta kort känns lite rörigt det ser ut som vatten på vänster sida av kortet och på höger ett klippblock som hänger där. Det ser ut som att mannen på bilden är redo att dyka från klippan ner i vatten. När jag lägger kortet ner så vattnet hamnar neråt får jag tanken att han har släptt taget om det fasta materiella och nu är på väg mot vattnet det emotionellas rike.

Tänker på fritt fall… Är det dags att helt enkelt bara släppa taget och ha tillit kanske?? Vattnet ser även stormigt ut så handlar det om inre koflikter eller känslostormar som behöver mötas tro? (Dagens Angel Tarot kort är 5 Fire och kopplar man samman dessa två så känns det logiskt)

Vad får du för tankar/känslor när du ser på den här bilden?

Min tarot blogg: http://ladylightningtarot.wordpress.com

Annons:
plutopellis
2012-05-06 11:06
#1

När jag ser på kortet och formen av mannens kropp ser det ut som om han hoppat frivilligt. Att han släppt taget och är redo att kasta sig ut i det okända, han känner sig redo för något nytt Glad

Tarotstollan
2012-05-07 02:06
#2

Usch, jag tycker det här kortet är obehagligt. Jag ryser när jag ser på det.

Jag har tittat på det från alla vinklar och vrår med tanke på träden längst ner på kortet, får inte till det riktigt.

Eftersom det är en dröm-lek kan det vara att han drömmer om flygning och det vet man ju av egen erfarenhet att då flyger man ju lite hur som helst upp, ner, bakåt, framåt, gör konster mm

Tolkningen blir ju då att han bestämmer själv hur han vill ha det, eller då negativt att han inte har kontroll över hur han vill ha det!

Kanske väldigt negativt tolkat men så ser jag på det.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[sagalina123]
2012-05-07 13:01
#3

Jag tänker lite som plutopellis gällande kortet. Bejaka dina rädslor, låt dig inte skrämmas, våga hoppa ut i det nya för du är redo för det.

christel70
2012-05-07 14:35
#4

Våga följa dina drömmar även om din värld kastas om lite grann! (tolkar kortet som om världen är upp o ner och man vet liksom inte vad som är upp på kortet. Lägger man det på sidan får man en annan vinkel på problemet/situationen och det är kanske så man ska göra när man ställs inför något nytt.. att våga se livet ut lite andra vinklar)

Att våga förlora fotfästet en stund! Livets väg är aldrig förutbestämt utan det är du som styr och låt inte dina rädslor stoppa dig.

Medarbetare på Tarot

Aracco
2012-05-08 14:16
#5

Jag håller med er allihopa om kortet..Alla kort oavsett Tarot, oracle eller andra har ju både positiva och negativa betydelser och jag tycker det är uppfriskande att höra båda delarna!!! Härligt å höra era tankar om detta kort!!!Glad

Min tarot blogg: http://ladylightningtarot.wordpress.com

Upp till toppen
Annons: