Annons:
Etikettenergier
Läst 1688 ggr
Pagan
5/5/12, 8:34 PM

Mjölkmåne 6 maj

Mjölkmåne 6 maj

Månen färdas i skorpionen, 15 dagar har gått sedan nymåne.

Gör en månskensönskelista. Skriv ner dina önskningar på ett papper som förblir månbelyst hela natten, antingen låter du den ligga på altanen eller tejpar upp den i ett fönster. Dagen därpå tackar du Mångudinnan för att hon hjälper dig att infria dina önskningar. Elda sedan upp din önskelista och låt den gå upp i rök upp i Universum. Magi!!Kyss

Människokroppen: Månen i Skorpionen påverkar urinblåsa, urinrör, könsorgan, och prostata.

Kroppsvård: En period som lämpar sig för att tillämpa regenererande hudkrämer och för att återställa och öka massage.

Hem: Vattna dina växter. Olämplig tid för målning och lackering.

Trädgård: Löv dag med fallande kraft. Denna dag är lämplig att klippa gräsmattor, gödsling av blommor, sådd, plantering, och även skörd och torkning av all slags medicinsk ört.

Chakra: Månen i Skorpionen påverkar Muladhara (1: a chakrat), och Svadhisthana (2: a chakrat). Du kan harmonisera dessa chakran med följande färger, stenar och essenser.

Färg: Rött och orange

Stenar: Agat, Hematit, Red jaspis granat, röd korall, rubin, karneol, mån sten.
Essens: Ceder, Ros Äpple, ylang ylang, sandelträ

Du kan känna dig lite ömtålig och känslomässigt kan du gå som en berg och dalbana. Det finns risk för ökad avundsjuka, girighet, avund och andra mer negativa känslor. Du ser det mesta i antingen svart eller vitt – ingen känsla för nyanseringar här inte. Din sexualitet och sensualitet stiger. Känslorna går höga samtidigt som din vanliga diplomati och känsla för takt försvinner sin kos. Men det är en bra tid för det som kräver intensitet och total hängivelse.

Nu är en utmärkt tid för ritualer och ceremonier, så släpp lös din inre häxa och låt henne leka lite. Du är mer anpassad till det dunkla och mörka och det kräver sitt utlopp. Dela dina känslor med någon du litar på. Det är tid för en mer intim date – inte en tid för socialt umgänge med fler.

Moder Jord Nätverket påminner om fullmåne healingen mellan 20 -21 om du vill delta. Sätt dig bekvämt och sänd läkande kraft till moder jord och även till dig själv, nära och kära.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
plutopellis
5/5/12, 8:39 PM
#1

Tack Pagan! Kyss

Isa56
5/5/12, 8:39 PM
#2

Tack Pagan. Du ska inte måla idag. Hm vad gjorde du idag? ObestämdOskyldig

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Pagan
5/5/12, 8:49 PM
#3

Nja Isa idag är det ju inte riktigt 100% men imorgon e det kanske bättre att gräva istället. Vill ju inte att färgen ska lossnaTungan ute

Har funnit en del växter i rabatterna kring huset som ska få nya boplatser. Tror att jag vet vilka de är, ledordet är trorGlad kan ju bli kulig kombination om det visar sig att jag tror felTungan ute

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Isa56
5/5/12, 8:51 PM
#4

Jag odlar i första hand ogräs. Perfekt tåligt och slitstarkt och mycket, mycket lättskött. Tyvärr. Foten i munnenFlört

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

plutopellis
5/5/12, 8:56 PM
#5

Hahaha! Jag gör nog som du Isa, mest för att jag inte har en aning om vad det är som finns i denna svordom trädgård! Tanten som bodde här måste varit tokig. Det finns två tulpaner i hela trädgården! Ser hur dumt ut som helst att det sticker upp en ensam tulpan och sen en till fem meter bort. Vintergäck mitt i gräsmattan, hyacinter som sagt i en liten klunga ja gud vet allt tokigt! Men till hösten ska det röjas bland lökarna och flytta runt om jag orkar. Nästa år blir det mer då pengarna finns Flört

Maggan71
5/5/12, 9:10 PM
#6

6:e maj… Är det natten till imorgon, dvs typ strax? Eller natten mellan söndag/måndag?

Jag får aldrig till det där ordentligt! *skrattar*

Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... Flört

Annons:
Pagan
5/5/12, 9:22 PM
#7

Samma här Pellis. Massa lökar som ploppar upp här och där mitt i gräsmattan och i rabatterna. Jag funderar på att flytta dem ganska snart då de blommat klart. Har en gräsplätt vid min parkering som ser ödslig ut. Tänkte plantera varenda lök där och hoppas på att de dyker upp där  istället till nästa vår. Eller kanske kan man inte flytta lökväxter förrän till hösten……nån som vet?

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

plutopellis
5/5/12, 9:27 PM
#8

Lökar går att flytta när de blommat klart och vissnat ner, dock kan tillväxten nästa år bli lite mindre men sen kommer de igen. Vill man ha kraftig "normal" tillväxt ska de flyttas till hösten men lättast känns ju som när de vissnat ner för då ser man dem fortfarande ju Glad

Pagan
5/5/12, 9:29 PM
#9

jamenprecis så jag tänkte. till hösten får jag ju gissa mig till var jag hade för mig att de var. Å om jag nu får dränerat i sommar så lär ju lökarna gå till de sälla växtmarkerna……..å är borta helt å hållet. Så kan jag ju inte ha detGlad

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Isa56
5/5/12, 9:30 PM
#10

Var nyss ute och såg en praktfull hel måne sakta segla upp. Magiskt var det. Kyss

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Pagan
5/5/12, 9:30 PM
#11

Magiskt är ordetKyss

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Pagan
5/5/12, 9:31 PM
#12

Ska lägga ut mina kristaller och kort i kväll, varenda fönsterbräda ska fyllas. Funderar på att skaffa mig ett kakfat med kupa, så kan man ha grejerna ute utan att oroa sig för fukt

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Isa56
5/5/12, 9:34 PM
#13

Eller en plastpåse. Obestämd

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Annons:
Maggan71
5/5/12, 9:40 PM
#14

Pagan: Så det är alltså i kväll? Natten till 6:e maj?

Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... Flört

Pagan
5/5/12, 9:41 PM
#15

ja det närmar sig Maggan och tiden runt fullmånen laddar bra

Hm ja en plastpåse kan ju fungera också faktiskt Isa

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Isa56
5/5/12, 9:42 PM
#16

Här nere i skåne är månen full iallafall. Flört

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

plutopellis
5/5/12, 9:42 PM
#17

Ska faktiskt lägga fram allt mitt i fönstret innan jag lägger mig och imorgon när jag går upp till jobbet ska jag minsann sätta min ute med tet kl 5.36 var den som störst var det inte så?

Pagan
5/5/12, 9:52 PM
#18

Nu blir jag lite osäker på sommartid hmmmm så någongång mellan 4.35 och 5.35 så den 100%, men månens effekt är ju stor redan nu och ett par dagar framöver. Så jag tror inte att den exakta tiden är så himla viktig.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Amandla
5/5/12, 9:56 PM
#19

Lökar kan man ju gräva upp nu när man ser dem, och om man förvarar dem mörkt men luftigt så funkar det utmärkt att spara dem till hösten och plantera dem då. ÅÅÅÅHHH vad jag vill ha en trädgård! Den behöver inte vara stor… lite lagom gräsmatta för pudlarna att rejsa på och så lite rabatter och en liten blomsteräng åt mig Kyss


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
plutopellis
5/5/12, 9:58 PM
#20

Tyckte det passade bra när jag ändå tänkte gå upp runt halv sex att ta min temugg och täcke och sätta mig ute Glad

Annons:
Pagan
5/5/12, 9:58 PM
#21

jaha Amandla, måste jag gräva upp och förvara dem tills jag plantera dem igen. Kan jag inte bara flytta dem nu?

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Amandla
5/5/12, 9:59 PM
#22

Jo det går säkert bra. Men tänkte på om du skulle få dränerat, att det kanske är bättre att ha lökarna i säkert förvar tills det är klart?


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Pagan
5/5/12, 10:01 PM
#23

ahhh, men jag ska flytta dem till ett dräneringssäkert ställeTungan ute

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Amandla
5/5/12, 10:04 PM
#24

Okej, då är det bara att tuta och köra! Tut-tut! Skrattande


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Pagan
5/5/12, 10:10 PM
#25

Tut - Tut..ar igång så snart de blommat klart dåSkrattande

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Amandla
5/5/12, 10:12 PM
#26

*tumme upp* Alltså, jag saknar en del braiga smiliesar som jag är van vid från andra forum. Tumme upp, kram, djävulshorn mfl. Går inte det att få här också, Pagan?


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
plutopellis
5/5/12, 10:13 PM
#27

Och hjärtan!!!

Annons:
Amandla
5/5/12, 10:14 PM
#28

Jaa! Glad


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Pagan
5/5/12, 10:32 PM
#29

Vilka forum då Amandla? Jag måste få kika lite

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Amandla
5/6/12, 12:05 AM
#30

Oj, det är två privata forum så jag törs inte lägga ut adresserna. Men det finns massor med liknande här, vet inte om de går att ladda ner här så det funkar? http://www.langkawi.dk/viewpage.php?page_id=32 Har inte vissa ifokussajter en egen ruta så man kan klicka och dra, har för mig att jag läst om det… hmm… fast det ska bara funka om man är Insider. Nån som vet om jag har rätt?


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Pagan
5/6/12, 12:14 AM
#31

har inte minsta aningObestämd

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

plutopellis
5/6/12, 8:30 AM
#32

Blev ingen frukost under månen, jag bestämde mig helt enkelt när klockan ringde att jag inte tänker jobba över! Svider i pengafickan och känner mig elak mot de andra men min kropp fixar inte det..

[C Stark]
5/6/12, 10:24 AM
#33

Tack Pagan. Det där med ostkupa var ju en strålande idé!
Månne grannarna trott jag varit tokig med den långa listan som varit fasttejpad i mitt vardagsrumsfönster. Och nu osar det brännt papper i hela huset… mmm… Flört

Pagan
5/6/12, 10:40 AM
#34

hahaha Cs, även här luktar det bränt, men jag har tänt ett doftljus nu så det ska väl snart lukta lite godareGlad

Låter som ett bra beslut Pellis, lyssna till kroppen är viktigast.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
Aracco
5/6/12, 11:21 AM
#35

Tack för denna artikel! Glad

Min tarot blogg: http://ladylightningtarot.wordpress.com

Isa56
5/6/12, 11:36 AM
#36

Nu gjorde jag ingen önskelista den här gången. Men jag brukar elda upp listan på grillen därute. Skrattande

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Upp till toppen
Annons: