Annons:
Etiketterdagens-trådhälsningargratulationerpresentationer
Läst 1081 ggr
Skogshumblan
2012-05-03 05:38

God morgon 3 maj.

God morgon, hoppas du sovit gott? Här är lite disigt och kallt men det verkar bli ännu en kanonfin dag. Mina barns förskola ska vara ute i skogen idag och leka, laga mat och ha lite skräpletande för sig. Är allt lite avis på dem som får vara ute hela dagarna :) Bifogar en liten nostalgitripp som jag hörde på radion här om dagen. Blev rätt förvånad över låtens namn och texten. Den är nog minst 15 - 20 år gammal men den fick en hel värld att sjunga ut vettiga ord;) Ha en fin dag alla!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
Jessica Holländare
2012-05-03 10:40
#1

Godmorgon!

Helst hade jag stannat i sängen…. Obestämd

Ser fint ut idag. Har inte den blekaste aning om vad jag ska göra… Känner mig helt off… o.O


Amandla
2012-05-03 13:43
#2

Här var det stilla… och jag gör inte många knop än så länge heller. Känner av allergin men som tur var så har pms:en lugnat sig.

Låten är 13 år gammal, jag kollade på cd:n jag har i hyllan Flört


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
plutopellis
2012-05-03 14:56
#3

Fikapaus på jobbet. Tjat gnäll och onödigt tjafs. Suck.. Ja man blir förvånad över vuxna människor men men. Måste skaffa en unge till så jag får vara hemma igen. Annars så är allt som vanligt och det underbara vädret gör ju att det spritter i hela kroppen! Helt underbart :) Massa kramar på er alla!

Skogshumblan
2012-05-03 14:59
#4

Amandla skyller på Agda, hon sa 20;) Pellis, haha ja det var ju också en orsak till att vilja ha fler barn! Haha. Själv är jag trött men lycklig. Dotera däremot är en hängig hop med celler som snarkade och höll mig vaken i natt. Stackarn är helt däckad av pollen :(

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Pagan
2012-05-03 19:45
#5

Ja det måste vara ett rent helsicke med dessa allergier. Pratade en del på jobbet i dag om just det och dess påverkan.

Pellis, ja så är det på jobbet, man måste lyssna på en massa tjafs och man kan ju alltid hoppas att man inte själv uppfattas som likadan. Själv tillhör jag ju de få som tillför nåt i samtaletTungan ute

Jessica, har du lämnat sängen?

Skön låt Skogis, var en favorit för ….är det verkligen 13år sedan!!! ja, tur man blir allt yngre då. Känns ju som häromåret. Snubblar en del på orden då man sjunger med, men himla skön!

Jobbat, handlat, ätit middag och skrapat på fasaden, har även börjat grunda lite och olja in ändträt runt altanen. Ska visst vara sämre väder fredag & lördag, en får se vad en hinner med då. Redan fredag  imon, kändes ju som måndag i går, härligt!!!!

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

plutopellis
2012-05-03 20:12
#6

God kväll i stugan alla!

Gubben och sonen var och lämnade våra sålda fiskar idag, så roligt när människan till och med ringer upp nu på kvällen och berättar hur det gått samt mms:at bilder på sina fiskar i samma art fast enormt mycket större än den vi sålde. Man blir så glad! De har ju verkligen kommit rätt! Men i vilket fall, så kom gubben och sonen förbi på jobbet efter det för att hämta hem mig. Och vad ser jag!? Sonens ena öga samt huden runt om knallrött! Ögat bara rinner, näsan ränner och han var lite hängig. Pollen!!!! Var min första tanke men han har ju inte reagerat innan och det var bara ena ögat, vi avvaktar och ser. Nu på kvällen var det nästan helt borta, han måste ha kliat in solkrämen i ögat Rynkar på näsan men som han såg ut!!! Fick nästan panik när jag såg honom! Ush och fy men skönt att det verkar varit "bara" solkrämen Förvånad förutom lilla näsan som nog beror på mamma och pappa som tycker det är varmt ute SkämsOskyldig

Duktig du är Pagan!

Krya på dottern humblan, och krya på amandla!

Och en puss på syrran Tungan ute

Annons:
christel70
2012-05-03 21:00
#7

Tack för länken, Skogis! Jag lade ut den på facebook <3

Den låten har man sjungt med på många gånger men aldrig funderat så mkt på texten… Ganska tänkvärda ord faktiskt!

Lite mer såna texter i dagens låtar kunde göra lite underverk med dagens ungdomar?

Få dem att tänka efter innan de gör och säger dumma saker - känna lite mer empati och respektera varandra?

När jag gick i skolan  för 25 år sedan skulle man aldrig få för sig att kalla varandra för hora- bitch -bögjävel eller vad det nu kan va?!

håll käften - du förtjänar att dö - skaffa ett liv verkar vara vardagsmat att höra i dagens skolor.

När ska vi vuxna sätta ner foten och säga ifrån?

Gråter

Medarbetare på Tarot

Skogshumblan
2012-05-03 21:13
#8

Tack Christel, håller med dig.

Jag hörde låten igen för första gången på många år härom dagen och när jag fick reda på vad titeln var, tja klockret är väl rätt ord?

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

plutopellis
2012-05-03 21:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Så här såg han ut den lille stackaren, men är som sagt mycket mycket bättre nu:

Pagan
2012-05-03 21:56
#10

ååå förstår att du oroade dig pellis

Ja Christel, klart oroväckande, var har ryggraden tagit vägen? Vad kommer hända i nästa generationObestämdGråter

Nu ska jag se vilka som dansar vidare i let´s dance

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

christel70
2012-05-03 22:04
#11

Åh, sicken liten stackare, pellis. Skönt att han är bättre nuKyss

Medarbetare på Tarot

plutopellis
2012-05-03 22:07
#12

Det som gjorde oss ganska lugna var ju att han inte visade att det var jobbigt eller så, annars hade jag traskat fyra trappor ner på jobbet och besökt akuten Flört

Ja du Christel, det är skrämmande! Men min son ska minsann få lära sig! Haha, nä det är svårt det där för vad de gör i skolan är ju inte så lätt för oss att veta så mycket ligger ju på personalen just då i alla fall…

Skogshumblan
2012-05-03 22:10
#13

Jag måste säga att rätt mycket hänger på förskolan och dess personal. Jobbar man medvetet för att lära barnen förstå hur andra kan känna och tänka, lära dem empati och förstå vikten av artighet så att säga så får man ju mycket därifrån men jag har tyvärr sett att många förskolor har fullt upp med att få personalen att ö.h.t få dagen att funka för de är så olika ohc har så olika håll de stretar åt.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
Pagan
2012-05-03 22:12
#14

hmm svarade i en tråd på filosofi…………just förebyggande mm är jag ju mer inne på.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tarotstollan
2012-05-03 23:37
#15

# 9. Oj, jag blev rädd av bara bilden! Hoppas det är borta till i morgon!

Jag snorar och kliar mig också, men inget mer allvarligt än vitpepper som hamnade lite utanför grytan och i luften. Händer ofta hihi.

Här har också solen skinit och det har varit varmt och gott. För varmt för mig, för jag kände av en lätt huvudvärk tidigare.

Var nere hos "killarna" på det vanliga stället också. Vill inte hålla på och göra "reklam" hela tiden,  men jag är ju där nere ofta så det blir ju så. Fick reda på att ett medium skall komma dit på lördag och tydligen komma och arbeta där ofta, såsmåningom. Jättekul och spännande! Förhoppningsvis lägger väl de ut reklam om det på sin hemsida!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: