Annons:
Etikettandlighet-livsåskådning
Läst 3032 ggr
Pagan
2012-04-29 21:09

Ur Dagens Visdomsord

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Känn dig själv!

Iaktta hur du manifesterar de små sakerna i livet och tänk efter hur du kände inför dem.

Tänk på hur lätt de kom till dig.

Du kommer att upptäcka att du tänkte på en liten sak en gång och sedan aldrig mer, och att den sedan manifesterades.

Vad som egentligen hände var att du inte tänkte några tankar eller sa några ord som motsade det du ville ha, vilket innebar att attraktionslagen kunde arbeta ostört.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
Isa56
2012-05-02 17:15
#1

Jag vet ju. Men att det ska vara så svårt att styra sina tankar. Fast det börjar gå lite lättare. Flört

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Skogshumblan
2012-05-02 18:18
#2

Ja det är just det där med att släppa tanken …

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[C Stark]
2012-05-02 18:23
#3

De sista raderna läste jag i min bok tidigare, nu skrämmer du mig Pagan…  Flört

Pagan
2012-05-02 19:02
#4

Ja ibland är det skrämmande läsning här på sajten C s heheheTungan ute

Men när jag läste dessa rader häromdagen i min visa bok så slog det mig att det är ju precis så det är. Tänk om man hade den magiska formeln i huvudet jämt, vad skönt livet kunde vara dåGlad

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[C Stark]
2012-05-02 19:11
#5

Precis så, du är så vis…

Plantera den! Det har jag gjort. Ett mantra i veckan befinner sig på mitt kylskåp, badrumsspegeln och i kalendern. Det gör verkligen gott! Flört

Pagan
2012-05-02 19:14
#6

japp, jag ska plantera, så och sedan skörda……en himla massa pengarSkrattande

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
[C Stark]
2012-05-02 19:26
#7

Härligt!!! Skrattande

Isa56
2012-05-11 21:24
#8

Funderar. Det är ju egentligen väldigt lätt. Jo, men det är det. Om vi säger såhär: Min dotra ber mig sticka en sjal till henne.

Då kommer hon INTE att fundera över om jag har råd med garnet, om jag hittar något garn, stickor. Om jag har tid och kunskap osv. Dvs hur jag ska åstadkomma den här sjalen, hon vet att jag kan fixa det på egen hand utan hennes hjälp.

Nej hon ägnar sig åt att njuta av tanken på hur skön den kommer att bli svala sommarkvällar, hur mjuk den är osv. För hon vet att hon får den, kanske inte genast,men den kommer. Hon litar på mig och har fullt förtroende för mig (i det fallet, nöjd Pagan Flört) Alltså tillit.

Så tilliten ser jag som kärnan i det. Jag måste ha fullt förtroende för universum strunta i hur det kommer eller hur det ska fixas.

Jag kan ägna mig åt att njuta av tanken att det redan finns och är på väg. Tungan ute

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

[C Stark]
2012-05-11 21:55
#9

Helt rätt, det är bara det där lilla egentligen som sitter så förbenat hårt fast….  Flört

Pagan
2012-05-11 21:55
#10

jamen så fint du formulerar det Isa, det är ju precis så vi ska tänka/känna/förvänta oss det, vi ska inte behöva planera och filura ut HUR det bara BLIR och ÄR!

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Isa56
2012-05-11 22:01
#11

Mm, jag ska genast döpa om universum till Mamma och be om det jag önskar mig. Kyss

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Pagan
2012-05-11 22:13
#12

hahaha, ja det kanske kan fungeraSkrattande

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Isa56
2012-05-11 22:18
#13

Oskyldig

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Annons:
Aracco
2012-05-12 08:14
#14

Tänk va våra tankar är kraftfulla egentligen!!! Å tänk vad många omedvetna tankar som flyger runt därinne… nästan skrämmande……

Jag läste i någon bok att 90% av våra tankar och känslor ligger på det undermedvetna planet..

Tänker då att när vi vill manifestera något och det inte händer, kanske det är för att vi har en omedveten tanke eller känsla eller beteendemönster som ligger där i vägen och stör??

Och hur bär man sig då åt för att få fatt i den/det och göra så den/det inte hindrar manifesteringen av det man vill ha??

Även om man nu har släppt och har tillit till universum/gud/änglar eller vad man ber till hjälper en att manifestera det man önskar……

Min tarot blogg: http://ladylightningtarot.wordpress.com

Skogshumblan
2012-05-13 16:56
#15

Isa, har du någon fanclub? Jag vill gå med isåfall! Haha du har just gjort mitt huvudbry till en insikt. :)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Isa56
2012-05-13 20:22
#16

#14 Aracco Ja det är ju de där omedvetna tankarna som ligger i bakhåll för oss. Meditera, då kanske man kan locka fram de där tankarna som sätter käppar i hjulet för oss.  Tror att vi är väldigt indoktrinerade av "Jante lagen" här. Att vi inte ska tro att vi är värda något. Obestämd

#15 Skogis, vad jag vet har jag ingen fanklubb.Flört

Tack för komplimangen vännen. Kyss

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Aracco
2012-05-15 21:13
#17

Isa.. Ja vi är nog det….. Men som tur är går det ju med "lite" eller kanske ska säga MYCKET träning ändra på det…. Hoppas jagGlad

Min tarot blogg: http://ladylightningtarot.wordpress.com

rosegarden
2012-05-16 11:41
#18

Åh älskar den här boken! Prövade ett lätt test häromdagen bara för skojs skull .. Tänkte på en bekant jag inte träffat på flera år.. Undrade vad hon gjorde idag m.m. När jag sen kommer hem på kvällen har hon ansökt om vänskap på fb ?? man blir ju lika förbryllad varje gång ha ha!

Skogshumblan
2012-05-16 15:31
#19

Rosegarden. Sånt är så häftigt!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Pagan
2012-05-17 09:19
#20

Ja det är lite lustigt med  "sammanträffanden"Flört

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
Upp till toppen
Annons: