Annons:
Etikettorakelkort-änglakort
Läst 6439 ggr
Skogshumblan
2012-04-29 20:15

Vilka lekar har du?

Jag har en orakelkortlek, "Ask your animal spirits" som är gjord av Steven Farmer och utgiven på Hayhouse.

Jag använder  just nu dem mer än med tarotkorten men sånt går i perioder.

Om du vill kika lite på dem:

http://www.aeclectic.net/tarot/cards/messages-animal-spirit/

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
Pagan
2012-04-29 20:30
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

jag har Healing with the angels oracle cards av Doreen Virtue och Livsenegis Änglakortlek, den köpte jag från just livsenergi med en bok av Doreen Virtue

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

plutopellis
2012-04-29 20:56
#2

Jag har Ärkeängel Michaels änglalek av Doreen Virtue Glad

[C Stark]
2012-04-29 21:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Jag har denna av Doreen Virtue "Daily guidance from your angels" som jag tycker väldigt mycket om bortsett från kvaliten.

christel70
2012-04-29 21:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Oj, jag har ett par…Oskyldig

Medarbetare på Tarot

christel70
2012-04-29 21:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

och denna:

Medarbetare på Tarot

christel70
2012-04-29 21:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

…. denna:

Medarbetare på Tarot

Annons:
christel70
2012-04-29 21:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

+ denna:

Medarbetare på Tarot

christel70
2012-04-29 21:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

denna:

Medarbetare på Tarot

christel70
2012-04-29 21:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

och denna från livsenergi:

Medarbetare på Tarot

Pagan
2012-04-29 22:00
#10

Life purpose verkade ju himla intressant Christel. Den får jag googla

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tarotstollan
2012-04-29 22:18
#11

Jag har många Orakelkort, inte lika många som Tarotkort men ändåFörvånad!

Av Doreen Virtue:Magical Mermaids and Dolphins, Magical Unicorns, Archangel Raphael Healing, Life Purpose, Änglaterapi, Ärkeänglarnas orakelkort.

Solögas: Vildmarkens språk. Medicinkort. Oracle of Pyramids.

The Driud animal oracle deck av Philip och Stephanie Carr-Gomm.

Earth magick av Steven D Farmer.

Änglars visdom av Ambika Wauters.

Livsenergis Änglakortlek.

Dagens Ängel, Dagens Ängla affirmation. Dagens kraftdjur.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

plutopellis
2012-04-29 22:42
#12

Det är #5 jag har också! Vad många du har Christel! :)

Maggan71
2012-04-30 07:44
#13

Jag har Änglaterapi och Earth Magic. Av dem är Änglaterapi favoriten, men det beror nog mest på att jag använder den mer. Har liksom inte "kommit in i " Earth Magic än…

Skulle verkligen vilja ha Ärkeänglarnas kort, men den är slut på förlaget överallt… Få väl hia mig. *ler*

Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... Flört

Annons:
Skogshumblan
2012-04-30 08:00
#14

Oj så många vackra kort ni har! Är sugen på en lek med svenska/ nordiska djur och fåglar.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[C Stark]
2012-04-30 10:07
#15

Jag ligger i lä ser jag… Flört

Hur tycker ni andra att kvalitén är på de andra sorters lekarna?
Har jag bara haft otur med min, eller är alla Doreens lekar av samma kvalitet?
Och ni som även har lekar från andra leverantörer, vad tycker ni om dom?
Berätta gärna mera om era lekar Glad

Silent_Hill
2012-04-30 11:39
#16

Jag har "Änglaterapi" :-)

MVH Silent_Hill
Sajtvärd på Vetenskap & Bröllop
Medarbetare på Wicca

Jessica Holländare
2012-04-30 16:17
#17

Jag har Dorren Virtues ärkeängelkort, samma som Christel har i #4.


Maggan71
2012-04-30 17:20
#18

C Stark: Jag är nöjd med kvaliten på båda mina lekar. Kanskr lite glansiga och "klibbar ihop" ite. Men fina ändå. :)

Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... Flört

Skogshumblan
2012-04-30 17:23
#19

Starkis jag tycker mina kort från Hayhouse förlag är jättebra. De är stora men ändå väldigt behagliga att hålla i och bra kvalité som tål att man blandar och håller på med dem. Lite halvtjock karton med någon slags skyddsyta på som är lite "halvplastig" sådär. Kvalitén är jag som sagt nöjd med vilket är mer än jag kan säga om en av mina tarotlekar…

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Pagan
2012-04-30 18:00
#20

ja min änglalek har samma kvalisort som Skogis och Maggans. Har inte bearbetat dem så himla mycket så de är lite kantiga och svåra att blanda fortfarande.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
Amandla
2012-04-30 20:34
#21

Jag har också samma som i #4 fast på engelska tyvärr. Fanns inte på svenska när jag köpte den, och jag använder den sällan. Men men, rätt som det är kanske jag kommer igång. Eller så säljer jag den, vem vet?


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Jessica Holländare
2012-04-30 20:43
#22

Min är med på engelska Amandla. Glad Trivs bra med det…


Tarotstollan
2012-04-30 21:32
#23

Klibbiga och ihopklistrade var ju de flesta, jag böjde försiktigt på dem och då släppte de jättebra.

Några har blivit lite trispiga i kanterna, får försöka blanda lite försiktigare, och det är alla Doreen Virtues kort.

Fast det vet ni väl att hon själv inte målar sina kort utan väljer ut dem från olika kostnärer, jag blev besviken när jag fick reda på det. För jag trodde först att hon själv var så duktig. Sen var det en tarotista som upplyste flera av oss om det.

Fast för att återgå till själva Orakelkorten, så är jag mest ledsen för att de som är guldkantade (och det är 4 st av mina) där skaver man bort guldet när man blandar korten, Har även sett att guldet ramlat av när de ligger i asken också.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[C Stark]
2012-04-30 21:48
#24

Inte bara min som hållit måttet då… Att dom var glansiga i början gjorde inget, det släppte väldigt fort. Men de e så himla sköra och rivs upp i kanterna när man blandar dom. Har inte ett helt kort efter en vecka och guldet som dom var kantade med är ett minne blott.
Annars gillar jag när de blir lite trubbiga i kanterna men de här är för mycket.
Kommer nog att köpa min nästa i butik så man kan klämma och känna på dom ordentligt först. Och ska definitivt kolla upp några andra leverantörer också.

Glad

Jag har också engelsk, det känns mer genuint… Flört

Jessica Holländare
2012-04-30 21:52
#25

Tarotstollan - Det står i häftet man får med hennes lekar vilka konstnärer som gjort vilka bilder. Glad

Min håller måttet ännu. Inte sönder…


Pagan
2012-04-30 21:56
#26

då förstår jag att du är besviken C stark, undrar just om man inte skulle reklamera här. jag menar de ska ju hålla för att hanteras!!

Det var en ny tanke för mig- engelska och mer genuint - jag har alltid känt att jag helst vill ha svensk version för det känns mer ……….rätt. Hmm känns mer äkta att ha dem på svenska liksom.

Tarotstollan, jag har inte trott att Doreen målade själv, hon är författare inte målare har jag tänkt. Likaså Jolandas lek är ju Hans Arnold målarmästaren till - men det är Jolanda och Doreen som bestämt motivet - det är jag övertygad om.

Jag tror däremot att Shadowscapes är Stehenies hela skapelse, kanske därför de lockar mig så, någon som vet?

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

plutopellis
2012-04-30 21:58
#27

Jag håller med Pagan, reklamera för jag har samma lek som du och mina är inte så sköra vad jag har upplevt Foten i munnen

Annons:
plutopellis
2012-04-30 21:59
#28

Oj nu blandade jag ihop det! Fick för mig att du hade Michaels änglalek av Doreen C Stark men det är ju sak samma, de ska ju inte gå sönder ändå Obestämd

[C Stark]
2012-04-30 22:05
#29

Sant Pagan, hade de varit ett par skor hade dom åkt tillbaka till butiken direkt! Men dessa har jag inte hjärta att göra det  med då jag redan fäst mig väldigt mycket vid dem.  Flört
Men det kan vara bra att veta för framtida köp och framförallt när man handlar över nätet då man inte har möjlighet att känna på dem.

Det där med genuint gör jag nog med de flesta saker jag äger. JAg vill att det ska vara på riktigt. Är det en film som utspelar sig i spanien så förutsätter jag att den är på spanska, franska örter ska vara just franska osv…. jag har nog bara tagit för givet i detta fallet att engelska tillhörde Doreen. Glad

Hur kommer det sig att ingen av alla de konstnärssjälar vi verkar ha här på forumet designat en egen lek?

Jessica Holländare
2012-04-30 22:09
#30

C Stark, du kan ju bli den första! Jag skulle köpa!! Glad


plutopellis
2012-04-30 22:12
#31

Om vi alla gör ett kort var??

Pagan
2012-04-30 22:13
#32

C s

vi gjorde ett försök en gång….eller påbörjade iallafall, undrar just om jag kan finna den tråden

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Jessica Holländare
2012-04-30 22:14
#33

Men det var ingen rolig tråd Pagan.. Dags för en ny fräsch! Skrattande


Pagan
2012-04-30 22:15
#34

sant jessicaFlört

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
[C Stark]
2012-04-30 22:16
#35

Å, spännande…  Glad

Jag har faktiskt tänkt tanken, men det är ju så många tankar jag tänker jämt…haha… Flört

Pagan
2012-04-30 22:17
#36

välkommen i klubbenTungan ute

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[C Stark]
2012-04-30 22:20
#37

Haha… tack!  Skrattande

Skogshumblan
2012-04-30 23:01
#38

Jo men det finns en tråd där vi medlemmar fick lägga in olika kort som skulle bli en tarotlek så småningom. Den heter någonting i stil med tarots egen lek.

Sist jag såg till den var förra sommaren när jag la dit toppmurkla som djävulen tror jag…

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Tarotstollan
2012-05-01 01:53
#39

Alla de kort jag har som blivit trispiga är gjorda i Kina. Ni som har hela kort var är de gjorda?

#26 Jo jag vet nu att hon inte har målat själv. Men för ca 2 år sedan var vi flera som trodde att hon hade gjort allt själv.

I alla fall så har jag tänkt att det är konstigt att det inte står något om det på asken. De kan ju inte räkna upp alla namn, men något om +7 artists eller något liknande. För på alla mina Tarotkort jag har, så står det på askarna flera namn om det är så att flera varit inblandade i processen att tillverka dem. Det känns lite mer ärligt tycker jag!Flört

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Aracco
2012-05-05 18:35
#40

Jag börjar inse att jag samlar på lekarSkäms har följande i oraclekorts avdelningen

Av Doreen Virtue: Healing with the angels, healing with the fairies, messages from your angels, archangels, goddess guidance, magical mermaids and dolphins, Magical unicorns, saints and angels, Ascended Masters, Daily Guidance, Angel Therapy, Magical messsages from the fairies, Archangel Michael, Archangel Raphael, Life purpose, Romance angels, Angel Tarot

Av Sonia Choquette: Ask your guides, Solu Lessons, The answer is simple, Trust your vibes, The Fool's Wisdom

Av Colette Baron Reid: wisdom of Avalon, Hidden realm, Enchanted Map oracle

Universal wisdom av Toni Salermo

Earth Magic Steven Farmer

Healing Cards Carolne Myss

Mythic Oracle Carisa Mellado

Linda Goodman Star CardsAngelic Messenger Cards Meredith L Young

Fallen Angel nigel Suckling

The secret Language of Color Inna Segal

Angels of Atlantis Stewart Pearce

The Oracle Of Rama Dr Frawley

Lucy Cavendish: Oracle of the Dragonae, Faery Oracle, Magic Spell cards

The Druid Animal Oracle Philip and Stephanie Carr-Gomm

Wolf Song Jeanette Spencer

Voice of the Trees Mickie Mueller

Messages from the Wee Folk Jennifer . A. Murphy

Atlantis Cards Diana Cooper

Tao Oracle Ma Deva Padma

Shaman Oracle John Matthews

Änglars Visdom Ambika Wauters

Sacred Geometry Oracle  Francene Hart

The Power of Runes Voenix

Chakra Divination Melissa Alvarez

Crystal Wisdom Stephani Harrison

Min tarot blogg: http://ladylightningtarot.wordpress.com

plutopellis
2012-05-05 18:37
#41

Hjälp vad lekar du har! Har du vissa favoriter du använder mer? Eller använder du alla? Eller är de mest ögongodis?

Annons:
Aracco
2012-05-05 18:44
#42

LOL jösses har inte tänkt på att de är så många förrän nu när jag skrev ner vilka jag harSkäms… Jag använder Colette Baron Reids The Enchanted Map oracle varje dag och även Doreen Virtues Angel Tarot alla hennes lekar kommer fram ofta! Jag använder ofta Lucy Cavendishs Faery Oracle.När jag gör månmeditationer brukar jag ta fram några lekar och dra kort för kommande månvarv. så imrogon är det dags att ta fram några och blanda loss Flört

När jag tänker på det använder jag de flesta lekarna lite då och då vissa mer än andra givetvis men de kommer allt fram allihopa!

Min tarot blogg: http://ladylightningtarot.wordpress.com

plutopellis
2012-05-05 18:58
#43

Så roligt att du använder alla! Spännande det här med månmeditation, jag har aldrig gjort något sånt men vet att flera andra här inne gör. Berätta gärna mer! Här eller i en ny tråd kanske :) eller inte alls om du inte vill ;)

Aracco
2012-05-05 19:22
#44

Hej Plutopellis!!

Månmeditation:

Jag brukar varje ny och fullmåne sätta mig och meditera, först tänder jag ljus och lite rökelse, har på någon lugn musik, Mola mantra som Deva Premal sjunger är väldigt bra för meditation även Gayatri mantrat är bra när jag ska meditera, burkar nynna med och då "hinner" jag ju inte tänka på annat och når djupt ner i lugnet och mig själv. Glad

Sedan när jag mediterat skriver jag ner allt jag fått till mig och känner, upplever om något speciellt kommer till mig under meditationen. sedan tar jag fram några olika oracle eller Tarot cards och så frågar jag: Vad behöver jag veta under detta månvarv? Sedan drar jag kort och skriver ner det jag får till mig när jag tittar på bilderna.

Jag brukar dra kort vid mörkmånen för då har jag som mest connection med mitt undermedvetna och kan nå dit jag annars har svårt att nå. När jag vill ha råd om vardagliga saker drar jag kort vid fullmånen.

Ibland när jag gör min månmeditation kan jag göra en cirkel och bjuda in elementen och kraftdjuren för de olika väderstrecken. Men oftast gör jag bara som jag beskrev…

Min tarot blogg: http://ladylightningtarot.wordpress.com

plutopellis
2012-05-05 19:38
#45

Åh så spännande!! Tänk att jag missat detta :)

Aracco
2012-05-05 19:42
#46

Du får pröva i morgon när månen är full i skorpionen (16 grader), en perfekt måne att söka inom sig själv på!!! Glad

Min tarot blogg: http://ladylightningtarot.wordpress.com

plutopellis
2012-05-05 19:47
#47

Ja :) tack för att du delade med dig!

Aracco
2012-05-05 19:49
#48

Delar gärna med mig!!!Glad

Min tarot blogg: http://ladylightningtarot.wordpress.com

Annons:
plutopellis
2012-05-05 19:52
#49

Vilken tid brukar du köra igång? Ska ju upp och jobba och så eller är det när det passar en själv? Massa frågor :) tror jag ska ta mig egentid imorgon på kvällen. Kanske man skulle lägga fram sina lekar att bli renade i månljuset? Ska ju vara extra starkt denna fullmåne ju!

Isa56
2012-05-05 20:01
#50

Jag har

Dagens ängel av Cassandra Eason.

Livsenergis änglakort

Daily Guidance Doreen Virtue

Messages from your angel. Doreen Virtue

Övriga.

De Keltiska druidernas djurkort

The power of the runes

Vanliga runkort

Imperial Dragon oracle

Love spells deck

Gypsy witch fortune telling

The little devil

Mini Osho zen stora arkanan.

Trots att jag som en del vet här har jag dragit väldigt många kort med min Daily Guidance, så är den nästan lika fin som när den var ny. tryckt i kina.

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Aracco
2012-05-05 20:20
#51

Plutopellis: Jag brukar sätta mig i skymningen eller när det blivit mörkt å månen syns riktigt bra (tillåter vädret sätter jag mig gärna ute och mediterar). Men man kan sätta sig när som helst…. Denna måne är full 05:36 imorgonbitti så direkt på morgonen innan barnen vaknar är ju också ett allternativ om du har svårt att ta dig tid på kvällen.. Jag brukar rena mina kortlekar genom att lägga korten i namn eller nummer ordning eller så som de kom från förlaget, sedan tänker jag mig att vitt ljus renar korten från alla energier som solljus som bränner bort oönskade gamla energier.. Man kan säkert lägga dem i månljuset också men har aldrig prövat.. Ljus metoden fungerar bra för migFlört

Isa: Ser att du har en liten samling du medFlört

Min tarot blogg: http://ladylightningtarot.wordpress.com

Isa56
2012-05-05 20:24
#52

Oskyldig Fast en del är lite mer ovanliga eller vad man ska säga. Flört

Jag gillar de engelska trots lite lätt frustration ibland. De tvingar mig att använda min intuition istället. Cool

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Aracco
2012-05-05 21:30
#53

Kanske lite svårare att få tag i bara Flört Jag håller just nu på att dyka i Dream Inspirational Cards som inte har någon tolkningstext alls bara bilder som jag tolkar efter intuitionen det är riktigt kul!! Håller på att skriva min egen LWB om denna lek..Skrattande Har lagt upp ett kort idag där jag tolkat och bett andra ge sin syn.. Jag tycker alltid att det är spännande att höra vad andra tycer,. tänker och får till sig gällande vissa kort.. För vi tänker och upplever på så olika sätt..Glad

Min tarot blogg: http://ladylightningtarot.wordpress.com

Isa56
2012-05-05 21:33
#54

Ja, det är det som är så spännande när man börjar tala om korten. Att vi ser olika saker i dem. Och inget är fel egentligen. Tungan ute

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Aracco
2012-05-05 21:34
#55

Precis ingen har rätt eller fel alla har bara olika synsätt och det är det som är så fantastiskt spännande och intressant!!!Glad

Min tarot blogg: http://ladylightningtarot.wordpress.com

Annons:
Isa56
2012-05-05 21:38
#56

Ja, och man får lite olika vinklar på korten. ibland fastnar man i en tolkning och kommer inte ur den. Då är det bra med andras åsikter för att få igång sin känsla.

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Aracco
2012-05-05 22:00
#57

Precis!! när jag fastnar på ett kort brukar jag ta fram samma kort ur mina andra lekar och får på det sättet en massa nya tankar.. och ibland är det skönt att få någon annans syn, få bekräftelse på att man tänker på rätt spår…. eller få en helt annan syn på saken!Glad

Min tarot blogg: http://ladylightningtarot.wordpress.com

Isa56
2012-05-05 22:07
#58

Bra tips du har där. Det har jag aldrig tänkt på, jag brukar låta kortet ligga och göra något annat en stund. Flört

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Aracco
2012-05-05 22:20
#59

Det funkar inte för mig att låta det ligga en stund så då kom jag på att ja men jag kan ju ta fram det i någon annan lek, som senare blev till alla lekar…. ett kort kan bli 23 då blir det många nya influenser, tankar och känslor som ger vägledning trots att det är samma kortFlört

Min tarot blogg: http://ladylightningtarot.wordpress.com

Isa56
2012-05-05 22:23
#60

Hehe känner mina ögon går i kors om jag skulle titta på alla samtidigt. men ideèn är jättebra. Tungan ute

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Aracco
2012-05-06 10:46
#61

Jag tittar på dem ett och ett, och sen på helheten… Annars blir man rejält yr i kulan;-)  hade vart bra å haft flugögon vid dessa tillfällen så man kan se på alla kort samtidigtFlört

Min tarot blogg: http://ladylightningtarot.wordpress.com

Challa86
2013-12-25 18:42
#62

Jag har märkt att jag gillar att blåsa liv i gamla trådar …😃 
Är det någon som har Kuan Yin Oracle deck och som kan berätta hur den är? Är den lätt att förstå/tolka, ger den korrekta svar osv? 
Väntar för ögonblicket på att den ska återkomma i lager på adlibris, men det tar ju sån tiiiiid 😭

challameow.wordpress.com 

Annons:
fridelfina
2013-12-25 21:17
#63

Finns på rean på Vattumannen! http://www.vattumannen.se/Product.aspx?ProdNo=9780987204189

 Förresten, lite oklart om det är samma lek? Kolla upp noga om du beställer så att det inte är någon annan lek som heter samma. Ska visst finnas en som heter samma fast ett "Temple" inklämt före oracle också

 
 

Challa86
2013-12-25 22:20
#64

ååååh tack :) jag har varit skeptisk till de som varit utgivna av lo scarabeo då jag läste på amazon att de inte innehöll guideboken, men när jag sökte på isbn numret så verkar det som att den faktiskt är med i alla fall ^^ 

då klickar vi hem den. Yaaaay 😃

challameow.wordpress.com 

fridelfina
2013-12-26 17:14
#65

Kul att vara till hjälp! Lycka till med den nya leken då när den kommer hem till dig!

 
 

Tarotstollan
2013-12-26 20:37
#66

#63. Tack Fridelfina, för att du talade om att det var rea på Vattumannen, annars hade jag nog missat den! 👍
Satt igår och beställde en hel del, sen om jag får det är ju inte säkert, det kan ju vara slut!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

fridelfina
2013-12-27 21:30
#67

Varsegod till dig med Tarotstollan! Undrar om man kan få bonus för tips som leder till försäljning på sajten😉

 
 

Tarotstollan
2013-12-27 21:38
#68

Ja, eller extra bonus när man köpt 10 lekar som minimum på ett år!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: