Annons:
Etiketttarot-allmänt
Läst 758 ggr
Skogshumblan
4/28/12, 7:43 PM

Kan det bli för mycket?

Är lite nyfiken på vad ni andra tror och tänker kring det hör med att använda kort/pendlar eller andra redskap. Kan det bli för mycket? Alltså kan man fråga för mycket eller ofta och vad händer då isåfall?

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
Skogshumblan
4/28/12, 7:46 PM
#1

Personligen tror jag vi alla har en intuition som leder oss, magkänsla eller inre röst så vi behöver inte fråga om allt utan leds ändå rätt. Jag tror man kan fråga för mycket och bli "beroende". Som jag ser det är det din egen intuition som blir lidande jag tror inte andra sidan/ universum slutar svara men frågan är om man tillslut ens lyssnar för svaren kanske inte är vad man ville höra.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

plutopellis
4/28/12, 8:02 PM
#2

Jag håller helt med i det du säger, man kan bli beroende och på så sätt sluta lyssna helt på sig själv. Man måste ha en balansgång mellan instrument och sin intuiton.

[C Stark]
4/28/12, 8:08 PM
#3

Visst finns det, precis som du skriver, en risk att man blir beroende av dem. Speciellt om man går genom jobbiga stunder i livet är det vanligt att man börjar tvivla på sitt eget jag och börjar söka svaren utanför sig själv.
Och man vill gärna veta hur framtiden kommer att se ut istället för att hantera nuet och lita på sig själv
Själv brukar jag lägga undan mina kort dessa perioder för att försöka hitta tillbaka till mig själv - det var ju därför jag började - för att jag litade på vad jag kände, jag litade på mig själv.

=)

Pagan
4/28/12, 8:10 PM
#4

ja det kan nog bli för mycket……om man låter sig styras av det sas. Själv drar jag ju ett kort varje morgon, jag ser det som en vägledning och tycker det är trevligt att se på kvällen eller dagen därpå vad kortet ville säga mig. Blir påmind då och då under dagen om budskapet och då har jag min uppmärksamhet på det. Men om jag nu skulle få ett dåligt kort så går jag ju inte och sjukskriver mig för att jag inte vågar mig ut genom dörren. Då är man farligt ute och låter korten styra sitt liv, och inte känna tillit till sig själv som den som styr skutan.

Eller om man hela tiden rådfrågar om samma sak och ser till att vända och vrida på svaret tills det blir som man vill ha det, då har man ju också missat själva poängen.

Sedan finns det säkert de som inte tar ett enda beslut utan att rådfråga korten, pendeln, runorna mfl. då känner man ju inte efter i sig själv, utan låter sig ledas av korten i allt, kan nog bli för mycket ja.

Kan tänka mig att det som är för mycket är ganska individuellt och i hur stor utsträckning man låter sig ledas & styras av det, har nog inte så mycket att göra med "hur ofta"

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Isa56
4/28/12, 8:24 PM
#5

Jag håller med er andra.

Jag tror också att frågar man för ofta så slutar korten att svara, man får inget vettigt ur dem. Eller blir det väldigt konstigt.

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Tarotstollan
4/28/12, 9:00 PM
#6

Bra svar allihopa. Håller med er till 100%!Kyss

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Upp till toppen
Annons: