Annons:
Etiketterdagens-trådhälsningargratulationerpresentationer
Läst 952 ggr
Skogshumblan
4/27/12, 7:26 AM

Fredag 27 april.

Goooood morgooon Sverigeeeee! Strålande sol ute, kraxelikraxkonsert precis utanför mitt fönster, dotera är frisk och utslagsfri igen. Bara det känns lyxigt! Men det är den 27:e =löning, me like! Är lite ödsligt där mat & frukt ska vara och så är det ju dags för helggodis:) Ledig dag med barnen ska bli gött. Mindre gött är att vår häll sprack härom kvällen så jag har ingen spis. Kan bli en utmaning att fixa mat i en vecka utan spis. Som tur är förbarmade sig svärisarna och utlovade mat i helgen samt att jag får låna deras spis om jag vill. Jaja, vi överlever nog detta också. Sist var det nästan två veckor vi var helt utan kök, nu har jag ju iaf allt utom spis;) Ha en bra dag alla!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
Maggan71
4/27/12, 8:30 AM
#1

God morgon!

Vi klarade oss utan spis från november till mars! Mikro och en gastub funkade hyfsat… Så det är inte kört för din del! Ge det lite tid! *s*

Ser fram emot helgen - bara timmar kvar nu!

Ha det gott, alla!

Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... Flört

[C Stark]
4/27/12, 8:53 AM
#2

Härliga vackra fredag, solen skiner och det är även konsert utan för mitt fönster, men mer kvittrande. Jag älskar att kliva upp och vakna precis så här!

Mikro fungerar utmärkt som maggan säger, man får bara tänka utanför boxen och vara lite uppfinningsrik. Se till och ta chansen att grilla nu när ni kan! =)

Härlig helg till alla! Glad

plutopellis
4/27/12, 9:20 AM
#3

Underbara fredag! Gubbens allra sista arbetsdag på fyra månader! Skrämmande och spännande!

Vi var utan spis lite mer än en månad då vi flyttade in men kan inte kalla det utan för drog hit svärföräldrarnas bänkspis de brukar ha i husvagnen med en pytteugn och två plattor och jag lyckades till och med få ihop både kakor och godis till jul på den Glad Så allt går bara man vill. Annars är det en bra anledning att få äta ute FlörtTungan ute

Ikväll blir det grillning med vänner.

Bråkat med sonen, på en kvart hann han få tre timeouter för att han var så upprörd över att mackan låg synlig medan jag ville att han skulle äta äpplet först. Slutade med att jag fick gömma mackan så var det inga problem sen. Blir man trött eller? Fånigheter han har börjat med, alltid ätit allt innan nu ska det bråkas och ha sig tills han smakat då går det bra men det här gnället innan. Han gråter som en stucken gris och är så arg! Men inte alltid, bara ibland men då blir det timeout. Nån gång ska han väl lära sig Glad

Puss och kram alla!

Jessica Holländare
4/27/12, 10:44 AM
#4

Här var det många som varit utan spis!! Vi var bara utan någon dag.. Hann inte ens sakna den! Tungan ute

Lilla underbara Theodor. Vilken bråkstake!! Kyss

Alla pratar om underbara fredag.. Hmmm… Jag ska jobba heeela helgen!! Underbart va?? Jo, jag ska jobba med min virkexpert så det blir väl till att virka när det är lugnt!! Skrattande

Kram alla!!


Doris
4/27/12, 11:28 AM
#5

God för middag

Solen skiner ute ska nog gå ut en sväng innan arbete Ska jobba i kväll men börjar inte förrän efter kl 2 . Sitter och funderar på om jag ska sätta på kaffet och gå ut på köksbron och njuta av solen och fågelsång innan jag styr kosan mot jobbet

Ha en bra fredag alla

Kram

Allting är möjligt

Elpida
4/27/12, 12:24 PM
#6

God middag!

Började dagen med VIP-frukost och shopping på H&M. Det blev lite bastoppar och linnen, ett par efterlängtade hänglseshorts till lilltjejen och en mascara till den stora dottern.

Känner mig riktigt sugen på helg. Vi ska hämta dotterns pojkvän på tåget så då passar vi på att stanna hos väninnan och gosa bebis på vägen dit. I morgon ska vi ut till huset och hämta vår grill och ett skåp jag sålt. Jo, efter jobbet kommer ju även killen som vi ska hyra ut vårt hus till för att gå igenom lite inför kontraktskrivning - känns bra!

För er som vill kan ni gå in på Alternativa behandlingar och läsa om föreläsningen jag var på igår. Superintressant!!!! Kroppen, hjärnan och tanken heter inlägget! Det handlar om självläkning, cellminnen och energier. Glad

Må så godis allihop och sänder en extra tanke till er som ska jobba i helgen. Själv ska jag köra ett zumbapass och förhoppningsvis botanisera i trädgården.. men det är ju bara roligt! Skrattande

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Annons:
[C Stark]
4/27/12, 12:41 PM
#7

#6 Viken härlig start på dagen!
tack för tipset, det låter ju hur spännande som helst -  skall genast gå och lusläsa!

Jessica Holländare
4/27/12, 1:25 PM
#8

Jösses, dessa telefonköer… Förvånad Nu har jag sagt upp mitt medlemskap för creativclub, gjort adressändring, skaffat mobilt bredband och försökt säga upp telefonen men fick andra funderingar efter att ha pratat med honom.. Ska se om sambon vill ta över telefonen för då kan jag skriva över den på honom. Man behöver fast telefon för att ha larm ju! Och det har vi i huset… Massa att tänka på…

Vad skönt ni verkar ha alla med sol och vip-frukost, shopping mm… Varit en sväng i affären och när jag kommer hem hittar jag paketavi i postlådan. *hmpf* Kunde jag inte hittat den innan jag gick ner?? Orka gå ner igen liksom!!


Pagan
4/27/12, 9:48 PM
#9

hahaha Jessica jobbigt!!

LitteTheodor som verkar hitta trotset, fast inte fattat poängen änCool

Ja jösses.

Elpida ska genast in och kolla din tråd, är ju himla nyfiken, vet ju att du sett fram emot detta.

Sent hem från jobb i dag också, middag till Let`s dance, sååå trött. Men nu e jag ledig till onsdagSkrattande

Hoppas din dag varit bra Dolla

Har varit utan både kök och spis jag också, fick skapa en tillfällig lösning i tvättstugan. Funkade i ett halvår. Rötna bärande balkar, felbeställt virke, vattenläcka mm - ja en himla trevlig period i mitt liv. Var t.o.m utan tak en period, fladdermöss överallt. Det är roligt att renoveraTyst

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Isa56
4/27/12, 10:07 PM
#10

Haha. Godkväll allesammans. Skrattande

Här har hänt en massa.

Elpida verkligen intressant berättelse. Kändes så hemtamt på något konstigt vis. Vill veta mer.  Tungan ute

Utan spis? Njä tror jag aldrig varit bara utan el. Obestämd

Ska jobba på måndag, fick inte vara ledig fast en son fyller 25 år då. Lite sur, för jag bad om ledigt innan de andra. Men jag lämnade aldrig någon lapp, så jag tror han glömde de. Obestämd Å andra sidan är det bara andra gången på över 5 år som jag blivit nekad ledigt så det går det med. Flört

Varit väldigt duktig idag, beställt tid hos sjukgymnasten jag var hos för ett och ett halvt år sedan. Han kom ihåg mig Förvånad Så han ska kolla om jag är sämre eller bättre, sen ska skyddsombudet be om uppföljningssamtal på jobb om hur det går för mig. Tungan ute

Tittar också på Lets dance.

Kram Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Pagan
4/27/12, 10:12 PM
#11

BRA!!! Isa, skitbra rent ut sagt med sjukgymnasten menar jag förståss. Ja jag förstår att du är ihågkommenTungan ute men du tycks ju inte sprungit ner dörrarna där precis (ser du hur jag hytter med pekfingret??)

Jo jag fick minsann ledigt på måndag, men det satt långt inne, kommunen lär gå minus denna dag, ob till alla som går till jobbet, mycket smart tänkt detta, helst med ett sparbeting på 20miljoner till slutet av 2012. Det är nog revisor en skulle blitt……eller meterolg - de kan båda ha fel för det mesta men får sin lön ändåGlad

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Isa56
4/27/12, 10:18 PM
#12

Hm,  Som sagt det var ju ett tag sedan jag var hos honom. Han har haft pappaledigt. Tänk vad tiden går. OskyldigFörvånad Men idag gick det bra att ringa för mig. Cool

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Pagan
4/27/12, 10:21 PM
#13

hm ja pappaledig och sedan har ynglet ju lärt sig gå!! *asg* ja man ska ju inte förhasta sigSkrattande

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
Tarotstollan
4/27/12, 10:23 PM
#14

Godkväll i stugorna!

Här har solen skinit ca + 13, men det har blåst halv storm. Det blåser lika bra nu, men istället är det månen som lyser över oss.

 Var ute på en liten promenad innan och gick in på Tarotkatten. Tjatade en stund med allt folk som var där inne och tog det nya nr av tidningen Free. Ni läser väl den?

Tittade lite på Dream Inspiration Cards som Aracco nämde igår. Tyvärr var de inplastade så det gick inte att se ordentligt på dem, men de verkar fortfarande intressanta.

Får passa på och tacka Humblan för mitt kort också, det stämmer verkligen bra, skall försöka följa det rådet så gott det går.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Skogshumblan
4/27/12, 10:29 PM
#15

Tack Stollan, kul att min intuition funkar :) Låter som du haft en skön dag. Själv har jag haft en skön dag. Den nya hällen kommer framåt nästa veckoslut och i värsta fall får jag rota fram lergrytan eller låna en fonduegryta;) Dotera är frisk och pigg igen, arg som ett bi och söt som socker. Bra kombination om den används rätt. :)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Pagan
4/27/12, 11:01 PM
#16

Ja eller grilla korv, blommig falukorv?Skrattande

Det var en nyhet för mig stollan, men googlade förståss och fann den som e-tidning också.

korten Finns kanske på aeclectic? Har du kollat där?

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Pagan
4/28/12, 12:55 AM
#17

Nu säger jag godnatt - redan lördag så jag hoppas Ni sussar gott

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Isa56
4/28/12, 12:58 AM
#18

Jag säger också godnatt eller godmorgon.

Sov gott Pagan.

Kram Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Upp till toppen
Annons: