Annons:
Etiketttarotlekar-våraegna-villha-visa
Läst 1320 ggr
Aracco
2012-04-26 12:05

Lo Scarabeo - Dream Inspirational Cards

Jag köpte för ett tag sedan Lo Scarabeos Drem inspirational Cards, denna lek består av 78 kort men är ingen tarotkortlek.. Är det någon här som har denna lek?? och i så fall vad har ni för tankar kring den?

Idag drog jag följande tre kort å sä här tänker jag kring dem…..

28: Fire - på bilden ses flygande öar och på en står det en folkmassa och en av männen pekar på en annan flygande ö där en rosa eld brinner.. längre bort finns en till ö med människor och bortanför denna ytterligare en ö med ett palats liknande hus. (mina tankar är att vi alla söker efter något som ska inspirera oss och leda oss framåt att vi behöver något att tro på och låta oss ledas av.)

62: Writing - på bilden syns en kvinna med svans och stort hår skriva i en bok på en sten i vatten, med en stor fjäderpenna, bokstäver och två fiskar flyger ut från pennan och ner i vattnet och i luften. (Mina tankar om detta är att jag ska skriva och uttrycka mig själv och det gör jag ju hela tiden, att inspirationen kommer från elden på föregående kort kanske?)

76:Fan - på bilden syns en kvinna sitta med fjädrar till hand hon ser bekväm ut och verkar trivas där hon är. det står en kvinns till där som ser mest ut som fjädrar (Jag tänker att det är viktigt att vara sitt eget största fan och ta hand om och älska sig själv precis där man är.)

Den är inte en traditionell lek och det finns inga förklaringar på korten vad konstnären menat förmedla genom dessa bilder. Men den är jätte bra för att öva upp intuitionen och att lyssna till sin egen röst. Det känns som att denna lek är en där jag själv får skriva tolkningsboken till korten. En tanke som slog mig nu var att om jag kunde fått scannat in korten och lägga ut ett i taget så skulle vi med varandras hjälp se på korten ur olika synvinklar och lära oss om dem…Glad

Min tarot blogg: http://ladylightningtarot.wordpress.com

Annons:
Skogshumblan
2012-04-26 12:54
#1

Hej och välkommen hit. Kul att du hittat en lek som du trivs med.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Aracco
2012-04-26 13:12
#2

Tackar! Jag är ny gammal Flört här på ifokus….

Min tarot blogg: http://ladylightningtarot.wordpress.com

[C Stark]
2012-04-26 16:25
#3

Hej!

Jag känner faktiskt inte till den leken alls.. Men har du hittat en egen lek som du själv känner att du kan tolka så är det ju helt rätt! Glad
Alla tolkar ju olika eftersom det är precis just som du säger, intitution…

Tarotstollan
2012-04-27 03:55
#4

Jag har sett denna asken nere på Tarotkatten, men har inte kunnat se korten. Får titta lite närmre när  jag är där nästa gång. De verkar intressanta, så det kan ju hända att de hamnar i mina händer förr eller senare!

Ja, det vore roligt att diskutera korten bara vi får se bilderna först. Lycka till med dina kort!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Aracco
2012-04-28 13:49
#5

#3: Detta är bara en av mina mååånga lekar.. Börjar nästan tro att jag är en liten samlare ;-)

#4 Den är väl värd att kolla in! Jag tycker alltid att det är kul att höra andras tankar om bilder och kort för vi ser ju ur så olika perspektiv och man lär sig så mycket av varandra!! Hoppas att jag nu i helgen ska kunna fått scannat in bilderna:-)

Min tarot blogg: http://ladylightningtarot.wordpress.com

Isa56
2012-04-28 19:31
#6

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Annons:
Tarotstollan
2012-04-28 19:51
#7

#5 Jag samlar också. Var nere på Tarotkatten och skulle kolla på dem men de var inplastade (och då får man inte öppna och titta på dem för att de skall vara skyddade för alla som vill bläddra) det finns lekar som är öppnade. Men inte dessa, men som sagt de verkar intressanta.

Håll oss uppdaterade, det kanske blir fler som köper dem.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Aracco
2012-05-05 21:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Hej Tarotstollan!! Skönt å höra att det finns fler "samlare" GladJag la idag in ett Dream Card i Dagens kort tråd med bild.. Tänkte jag skulle fortsätta att lägga in ett kort om dagen eller så och tolka så har du tålamod kommer alla bilder att dyka uppFlört

Min tarot blogg: http://ladylightningtarot.wordpress.com

Upp till toppen
Annons: