Annons:
Etikettövriga-redskap-metoder
Läst 1563 ggr
martina413
4/23/12, 11:46 AM

quija bräde?

hejsan jag undrar bara ifall någon kan svara mig på ifall quija bräde(om det stavas så:)) är dåligt att använda? som ex anden i glaset. Alltså om man inte borde hålla på med just det quija bräde?

tacksam för svar

Mvh

Annons:
plutopellis
4/23/12, 11:53 AM
#1

Jag har aldrig använt mig av detta men som alla andra redskap så är detta ingen leksak. Det är väl det viktigaste att tänka på. Men om man använder det som "icke leksak" och respekterar det och inte ställer frågor man ej vill ha svar på ska det inte vara dåligt som du uttrycker det Glad men det finns nog andra här inne som vet mer och har använt som kan svara mer på dina frågor.

Skogshumblan
4/23/12, 12:34 PM
#2

Hej och välkommen hit in. Tycker Pellis svarat dig klokt. Jag har själv aldrig använt dem men jag har vänner och hört av andra på iFokus olika sajter om människor som är både för och emot oijabräden ( är osäker på stavningen också). Det enda jag kan säga är att jag personligen inte skulle använda något som innebär att jag går emot min magkänsla eller redskap där jag inte har koll på vad jag öppnar upp för. Om du är nyfiken på att få svar med ex bokstäver/ ja-nejsvar så skulle iaf jag hellre köpa eller göra en egen bokstavsmall och pendla. Ta en ring och ett halsband / hårstrå som tillhör den du ska fråga kring och använd som pendel och prova. Läs mer i artikeln "olika sätt att sia" står lite kort om pendel om jag inte minns fel. Lycka till!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Pagan
4/23/12, 7:41 PM
#3

Själv har jag inga problem med ouija board. Har under flera år hört från många håll att man ska akta sig för detta och även för anden i glaset, att du kan framkalla oönskade andar mm, men min egen erfarenhet är att så länge du är bekväm med vad du gör och inte har obehagskänslor eller känner rädsla inför det du gör så prata på. Be om att få hjälp och stöd innan du börjar och be också om att bara det goda får komma till dig. För mig är det ingen skillnad på ouija boardet eller pendeln egentligen.

Jag har inte använt mitt ouija board för att få svar på specifika frågor gällande mig själv eller min framtid utan mer som kommunikation med den som kommer till mig och svaren du får är ju baserade på andens erfarenheter sas, du kan nog inte räkna med att få svar på ska jag gifta mig med Pelle eller liknande om det inte är din egna avlägsna släkting som kommer för att råda dig i någon angelägenhet. Men den turen har jag ännu inte haft. För vissa fungerar det säkert varenda gång för andra - som för mig, fungerar det ibland. Kan ju till viss del bero på min egen sinnesstämning också.

Jag har stor respekt för detta redskap men det står framme på mitt altare och samlar en del damm då det inte används. Jag tror det vore bra om det avdramatiserades. Till viss del har nog Amerikanska filmer givit det en del onda rykten. På samma sätt som anden i glaset.

Men som med så mycket annat i världen så ska man visa det tillbörlig respekt, det är ingen leksak - lika lite som Tarotkorten är det.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Chantalle
4/27/12, 10:59 AM
#4

Inget jag skulle rekomendera! Har du testat att pendla nån gång? Det kanske är ett bra altanativ.

www.tarotbychantalle.n.nu

Upp till toppen
Annons: