Annons:
Etiketttarot-stjärnor
Läst 2294 ggr
Maggan71
4/22/12, 3:13 PM

Svärmors sommar?

Jag har lovat svärmor en läggning för sommaren. Nu kommer hon nästa helg, så jag börjar få lite brådis… *skrattar*

Finns det någon bra stjärna? Jag tänker Svansen, men då är frågan om jag ska lägga en för varje månad (maj - aug), eller en läggning för hela perioden? Det sista känns för ospecificerat liksom…

Vad tycker ni? Tips mottages tacksamt! Skrattande

Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... Flört

Annons:
Skogshumblan
4/22/12, 3:23 PM
#1

Pyramiden, den gillar jag. Vill du ha en mindre kan du ju göra rosen. Sen finns ju möjligheten att göra en egen. Tror jag gjorde någon i tarotkursen som började med utgångspunkten här och nu, sen något gott du kommer få, något du ska se upp med etc för var månad.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Amandla
4/22/12, 3:25 PM
#2

Keltiska korset skulle jag välja, då kan du lägga ett kort för varje månad på positionerna 3-6. Du ser övergripande teman, vill du ha mer specificerat så drar du några kort till.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Isa56
4/22/12, 3:27 PM
#3

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Maggan71
4/22/12, 3:45 PM
#4

Tack för alla tips! Allt känns relevant. *ler*

Var hittar jag pyramiden?

Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... Flört

Maggan71
4/22/12, 3:54 PM
#5

Har googlat och letat, men inte hittat en fullständig förklaring för Pyramiden. Men förstår att man kan göra den med 6 kort eller med 15 kort.

Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... Flört

Isa56
4/22/12, 3:56 PM
#6

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Annons:
Maggan71
4/22/12, 5:40 PM
#7

Isa56: Jo, det var den sidan jag hittade. Inte jättetydlig, tycker jag. Men jag har i alla fall kommit fram till att det verkar som om Pyramiden lämpar sig för en specifik frågeställning.

Tror det blir en Svansen för varje månad… Den är ju inte så komplicerad eller tar så lång tid, så 4 läggningar är inga problem! Eller så hittar jag på något eget, typ det som Skogis föreslog… *ler*

Tack igen, allihop! Ni är bäst!

Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... Flört

Isa56
4/22/12, 5:42 PM
#8

Skrattande

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Jessica Holländare
4/23/12, 10:12 PM
#9

Vad är svanen för någon läggning?? Aldrig hört talas om den… *nyfis*


tarotlasse
4/23/12, 11:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Jag skulle använda denna läggningen so  jag kom på för ngt år sedan när vi behövde en pseciell läggning så jag fick tillverka en stärna själv. Denna stjärna hetet solfjäderna  men i detta fall har jag även lagt till ett själs kort inunder solfjärden.

ta dom tre korten till vänster och tolka dom som juni månad först sedan dom tre korten i mitten som Juli månad och dom till höger som augusti.

Det ensamma mitten kortet där läser man av själen och vad man ska tänka på att utveckla  med sig  själv under denna perioden.

Man kan lägga upp detta på olika sätt och en Stjärna är faktiskt väldigt lätt att skapa på egen hand efter dom förutsättningarna man har och vill få fram.

Lasse

Skogshumblan
4/23/12, 11:07 PM
#11
Maggan71
4/24/12, 10:50 AM
#12

#10 Lasse: Tack för bra tips!

#9 Jessica: Svansen finns under kategorin "Tarotstjärnor"

Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... Flört

Jessica Holländare
4/24/12, 5:38 PM
#13

Oki. Då borde jag ju faktiskt sett den… Tungan ute


Annons:
Maggan71
4/29/12, 10:12 AM
#14

Vill bara berätta att jag är klar med svärmors sommar nu. Jag gjorde det enkelt för mig och valde att helt enkelt dra tre kort för varje månad maj-augusti. Det kändes jättebra!

Hon får tolkningen i kväll och det ska bli spännande att höra vad hon tycker. *ler*

Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... Flört

plutopellis
4/29/12, 10:30 AM
#15

Hon blir säkert jättenöjd över det arbete du lagt ner Glad

Upp till toppen
Annons: