Annons:
Etikettenergier
Läst 3693 ggr
Pagan
4/21/12, 2:41 PM

Nymåneceremoni

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Månfaserna påverkar oss som vi alla vet på olika sätt. Vid tiden för nymåne – mörkermåne är det en bra tid för att göra en ceremoni för det vi vill ha förverkligat i våra liv. Bra tid för nya projekt och nya idéer att få bra fäste.

Detta är ju månadens bästa tid för komma till beslut i sådant som legat och grott i bakhuvudet en tid. En bra tid till sortering av grubblerier med andra ord. Nu kan vi tänka klarare och komma till skott.

Jag tänker ha en liten ceremoni här i kväll, tända lite ljus, skriva på min önskelista och be Freja följa mig på vägen.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
Isa56
4/21/12, 3:12 PM
#1

Tack Vännen. Ska jag göra, har massor av ideer till olika projekt jag vill göra. Bra tips att skriva lista och sortera upp tankarna. Skrattande

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Skogshumblan
4/21/12, 3:55 PM
#2

Tack Pagan för denna artikel. En fråga, måste man göra en ceremoni med given mall så att säga ( alltså med en speciell ritual och så) eller är det lika effektivt att be och meditera som man brukar? Jag tror ju inte på gudar eller ritualer utan på mitt sätt:)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Pagan
4/21/12, 4:14 PM
#3

Det är ju din ceremoni Skogis och som sådan får du följa ditt eget huvud och det som känns rätt och riktigt för dig. Mina ceremonier brukar vara lite olika för var gång, det som faller sig naturligt. Har ju lite med väder och vind att göra också. Så mycket trevligare på sommaren när man kan vara ute i naturen, utan att allt blåser i väg eller man fryser.Glad

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[C Stark]
4/21/12, 4:14 PM
#4

Precis vad jag ska göra, har längtat efter denna dag! =)

#2 Jag tycker absolut att du kan göra det på ditt sätt, det som du tror på och det som din magkänsla säger - du står ju trots allt närmast dig själv! Glad

Skogshumblan
4/21/12, 4:20 PM
#5

Pagan & CStark. Ok ska se om och vad det kan bli. Har en liiiiten idé;)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Upp till toppen
Annons: