Annons:
Etiketttarot-allmänt
Läst 1247 ggr
Tarotstollan
4/20/12, 11:28 PM

Annorlunda och ovanliga kortupplägg?

Har ni någon gång råkat ut för detta och tänkt vad skall detta betyda? Inte själva tolkningen utav korten utan hur de dyker upp i stjärnan, i detta fallet med minst tre kort! Jag ger er 4 olika exempel: OBS alla lekarna var ordenligt blandade!

Ex 1: Jag lade tre kort för mig själv förra året. Korten som dök upp i ordning var 17 Stjärnan, 18 Månen och 19 Solen! Samma ordning som de ligger i leken! Oftast också mina favoritkort i en lek!

Ex2: Jag lade Keltiska korset för några år sedan, 7 utav de 10 korten tillhörde Svärdsviten!

Ex3. En kompis fick en läggning av Keltiska korset alla 10 korten var ur Stora Arkanan!

Ex4. Kompisen lade 5 kort för en annan kompis, alla 4 Essen kom upp + ett kort till!

Händer det ofta att det blir sådana här kombinationer eller är det ovanligt? Att det skall tolkas noga och med eftertanke förstår jag.

Vore kul att höra vilka kombinationer ni har råkat på!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Amandla
4/21/12, 1:21 AM
#1

Tja, det är väl så att de kort som behöver komma upp är de som kommer upp… ibland händer det att jag lägger korten för någon fråga, lägger sen för ett par andra frågor och det är i stort sett samma kort varje gång.

Och visst ska man lägga  vikt vid om korten upprepar sig eller följer särskilda mönster.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Jessica Holländare
4/21/12, 9:43 AM
#2

När jag gjorde sista examensuppgiften till tarot-kursen fick jag upp tre riddare. Glad Kändes speciellt och roligt. Blev liksom en kraftfull läggning och kändes väldigt bra och härligt flyt. Perfekt som examensuppgift!


Aracco
4/26/12, 1:10 PM
#3

Jag tänker att när det kommer upp en samling kort ur samma svit eller stora arkanan eller hovkort tänker jag att det betyder att den energin är viktigast för en just nu, det som påverkar en mest.. Din kompis 10 stora arcanan kort säger mig att det handlade om större livshändelser om påverkade henne på ett utvecklingsmässigt plan. lilla arcanan behandlar ju mer det vardagliga planet och stora arcanan det mer andliga och vår utveckling här på jorden.

Jag fick upp tre drottningar och en knekt vid ett tillfälle och det stämde så väl in med hur jag kände det och vad som pågick. den saknade drottningen var elddrottningen och det var precis det jag saknade, inspirationen och handlingskraften.. detta då förklarat i mkt korta ordalag hela läggningen hade betydligt mer att säga om saken…;-)

Jag blir alltid extra uppmärksam när något sånt här visar sig för då vet jag att budskapet som skall  fram är extra viktigt…. Visst är det coolt när det händerGlad

Min tarot blogg: http://ladylightningtarot.wordpress.com

Upp till toppen
Annons: