Annons:
Etiketterdagens-trådhälsningargratulationerpresentationer
Läst 787 ggr
plutopellis
2012-04-14 06:57

Godmorgon 14 april

Godmorgon alla morgonpigga! Själv vill jag sova men 05.40 var det bara att stiga upp med sonen.. Nog för att jag älskar honom men ibland kunde han väl sova till åtta i alla fall?? Idag blir det nog lite vedarbete i perioder annars bara vara hemma med Theodor och gubben min. Myspys! Hoppas bara det slutar regna! Många kramar på er!

Annons:
Skogshumblan
2012-04-14 07:08
#1

God morgon Pellis och alla andra. Här skiner solen och en förmiddag med tjejkompisar står på schemat. Resten av helgen ska jag bara vara och ladda om. Ha en skön dag alla.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Isa56
2012-04-14 08:04
#2

Godmorgon Pluto, Skogis och alla andra. Skrattande

Kikar bara inom och säger hej. Har inte fått i mig kaffet än. Tungan ute

Kramiz Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Pagan
2012-04-14 09:14
#3

Godmorgon alla morgonpiggaSkrattande ska till stora staden över dagen och inhandla en del praktiska saker, som färg och bilgrejer mm

Gråtrist utanför och det ser inte ut att bli en solig dag här.

Ja du har en piggelin till son Pellis, uppe med tuppen, eller det var väl han som väckte tuppen kan jag tro.

Låter jättetrevligt Skogis

Isa godmorgon på dig också, kaffet smakade gott hoppas jag.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Isa56
2012-04-14 09:40
#4

Japp kaffet smakade utmärkt. Och solen lyser lite bakom ett lätt dis. 10 grader ute och jag ska göra en läggning nu, innan jag sorterar kläder och tvättar som står på listan. En del i garderoben börjar bli trevligt för stora. 8 kilo sen i julas, det går sakta men åt rätt håll. Tungan ute

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

plutopellis
2012-04-14 10:23
#5

Åh vad duktig du är Isa! Glad

Elpida
2012-04-14 10:38
#6

God förmiddag!

Full rulle ser jag. Själv har jag en dotter som otåligt väntar på hjälp med muffinsen hon satt sig i sinnet att baka. Bäst jag hjälper henne…Glad

Fin dag till er alla!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Annons:
[C Stark]
2012-04-14 11:38
#7

Härliga helg…. dock ingen sol i min del av landet. Vintern har återväntet å det grymmaste under natten och morgonen så det blir en stilla hemmadag med förrådsrensning.

Har precis beställt hem änglakort, blev så inspirerad av dina Plutopellis!
Nu är det otålig väntan… Glad

Hoppas att ni alla har och får en fantastisk lördag!

plutopellis
2012-04-14 12:35
#8

Åh så roligt c stark! Glad

[GunillaR]
2012-04-14 12:36
#9

Godmiddag på er alla!

Här strålar solen och jag hoppas den håller sig någon timme till så att jag får sätta mig i strålarna på balkongen. Har precis städat därute och lagt ut den matta som jag köpte för ett tag sedan, en stor trasmatta. Så nu är där fint. Ska tvätta bord och stolar och pensla på med teak-olja men det får bli en annan dag.

Hörde att det var snöstorm uppåtlandet!

Ha en trevlig lördag Glad

plutopellis
2012-04-14 12:43
#10

Glömde förresten fråga vilken lek du valde c stark? Finns ju så många fina Glad

Amandla
2012-04-14 13:04
#11

Heja Isa! Det är en så skön känsla när kläder blir för stora Tungan ute

Pellis, jag grät nog rätt många morgnar när mina söner vaknade sådär okristligt tidigt då de var små. Numera är det jag som vaknar först, och jag sover gärna till elva-tolv… Oskyldig Med andra ord: det går över.

Här är det strålande sol och åtta-tio plusgrader. Jag ska iväg och träffa en ny pudelägare, en tjej som tagit en omplaceringshund, en dvärgpudelkille, som verkar osäker på andra hundar. Jag har världens bästa indikator på hur ohyfsad en hund kan vara, nämligen Albin. Han är bombsäker på hundspråk, och jag litar helt på honom. Är han  glad över att möta den andra hunden så är den snäll och pålitlig, vill han trycka till den så behöver den tryckas till. Pixie får vara kopplad tills jag ser hur det går, hon blir gärna lite väl bitchig och lite av en översittare.

Senare idag ska vi träffa våra vanliga pudelkompisar och lägga spår, det blir nog viltspår idag. Det är två år sen senast så det blir intressant att se hur hundarna hanterar det. Fixar det gör de, men jag menar vilken min de gör när de känner bloddoften…


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[C Stark]
2012-04-14 13:40
#12

Jag bor helt klart i fel del av landet hör jag… Njut av solen ni som kan!
Flört

#10 Jag valde Doreen Virtue  och Daily guidance from your angels. En äldre version, men den föll mig helt i smaken så jag tror att vi kommer att komma bra överens. Glad

Skogshumblan
2012-04-14 17:23
#13

Vilken dag! Så härlig fast jag könner mig helt yr i skallen. Är det stressen och energier som spökar tro? Förmiddagen med en av mina absolut närmaste vänner var precis vad jag behövde och oväntat men trevligt blev jag inbjuden att stanna då jag lämnade sonen på kalas. En familj jag inte lärt känna så väl innan men det var väldigt kul att lära känna dem lite mer. Ikväll ska jag göra om och fixa till det där virkade lapptäcket jag lovat en "bekants bekant" att göra. Nästan alla rutor är virkade och nu känner jag hur lusten att göra något kommer! Skogis är nästan på banan igen!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
plutopellis
2012-04-14 17:25
#14

Åh så skönt att höra Skogis! Men gköm inte vila lite också Kyss

Amandla
2012-04-14 18:44
#15

Hemma igen efter fyra härliga timmar i skog och mark! Solen lyste hela tiden, jag behövde bara ha vårjackan över skjortan. Så skönt! Hundmötet gick finemang, tjej och pudel hängde med oss till spårskogen sen och det gick fint det med. Det är så roligt att se hundarna jobba sig fram längs spåret, nosen ner och svansen viftar hela tiden Glad


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[GunillaR]
2012-04-14 20:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Godkväller!

Det blev solning på balkongen och det blev också en promenad.

Den där hyllan som jag satte upp igår, jag trodde den var min och att jag skulle sätta fina saker på den. Men som synes så har hyllan intagits av fröken katt. Hoppas bara den håller, men det lär väl visa sig…… Tyst

Pagan
2012-04-14 20:14
#17

Godafton på er

Jag har varit i storstaden och snacka om att det är sköööönt att komma hem till lantluft och mindre trafik igen. Hoppas Ni haft en bra dag, det låter så iallafallSkrattande

Roligt C Stark, jag funderar på om inte jag ska inhandla leken som Pellis har, blev såå sugen igår.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

plutopellis
2012-04-14 20:19
#18

Ska se om jag får in nån bild åt dig pagan :)

Tarotstollan
2012-04-14 20:43
#19

Smyger in här på kvällskvisten, kanske inte ens någon som ser migGråter!

Här har regnat under hela natten och hela förmiddagen, men sen kom solen fram visserligen svag bakom moln och dis men uppe ända till nu när den skall "nanna" för nattenFlört.

Jag har tagit ett varmt bad idag för att försöka driva bort förkylningen och värken ur kroppen en stund i allafall, men det verkar ine ha fungerat! Men jag luktar gott i allafall av apelsinTungan ute!

Satt uppe sent i natt och skrev lite svar här och där på olika sajter, hoppas att ni som frågat något har sett det. Jag är en riktig nattuggla!Rätt som det var så poppade det upp en TUPP på bildskärmen, det var en medalj som man tydligen får om man skriver insändare mellan kl 04.00-06.00! Kul! Vad har man medaljerna till? Eller är det bara något kul och uppmuntrande för oss som sitter här och knackar?

#15 Jag avundas dig som har hundar,skulle gärna vilja ha en men har inte råd. Förutom de vifftande svansarna hade de nog ett "smile" från öra till öraSkrattande.

#16 Hahaha, vad söt hon är! Mina har försökt att ligga uppe på både fågelburar och akvariet, men efter att de har badat och glaset nu är borta, så gör de inte om det. Har gladpack över akvariet nu!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Amandla
2012-04-14 20:49
#20

#19 Här finns alltid någon som ser dig! Vi hjälps åt och är vakna så vi täcker hela dygnet Flört Jag är kvällsmänniska men försöker låta bli att vara uppe för länge, mår bäst av att lägga mig vid midnatt och sova det jag kan fram till elva-tolv. Hundarna ja, det är härligt att ha dem kan du tro! De är ett sånt trevligt sällskap, jag kommer ut och har dessutom fått massor med goda vänner över landet som jag aldrig skulle träffat annars om det inte vore för mina kära pudlar. Jag har väl egentligen inte råd att ha dem, men prioriterar.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
Pagan
2012-04-14 21:06
#21

Ja gör gärna det PellisSkrattande

Tarotstollan, krya på dig tjejen. Men man ska egentligen inte bada om man ev. har feber. Hoppas du mår bättre  imorgon, att lukta apelsin är ju iofs inte fel. Kyss

Tanken med medaljerna är att uppmuntra till att utforska iFokus alla olika funktioner.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

plutopellis
2012-04-14 21:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Haha, tuppen har jag också tarotstollan! Så går det när man har morgonpigg son Flört Men vad de är till kan jag inte svara på Foten i munnen

Har tagit kort på min änglalek nu:

Isa56
2012-04-14 21:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

#19 Ja och jag jobbar två-skift så är inne lite närsom.

En bild på vår hund. Tungan ute

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

plutopellis
2012-04-14 21:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

En till:

Tarotstollan
2012-04-14 21:08
#25

#19. Vad bra att ni ser alla, då behöver ju ingen känna sig övergiven eller ensamGlad. Det finns alltid en vän därute i etern!

Förstår ju att ni måste kolla så det inte poppar upp "knäppskallar" av alla de slag!!!!!

Skall gå ut nu och laga till lite grönsakssoppa så jag får något i magen innan jag svälter ihjäl! Sen skall jag titta på filmen "Pirates of the Caribbean" och lite på filmen "I samlarens spår", den sista är ganska så läbbig och hemsk, men jag tycker den är bra. Sen gör det ju inte precis ont att titta på varken Johnny Depp,Orlando Bloom eller Denzel WashingtonTungan ute!!!!!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

plutopellis
2012-04-14 21:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

Här ser vi på Tintin Glad

En sån sötnos du har Isa!

Och glömde säga att katten ligger riktigt bra där Gilla! Tungan ute

En sista bild:

Tarotstollan
2012-04-14 21:38
#27

#21. Jag har ingen feber, men innehar värlsrekordet i långa förkylningar, det vanligaste är 7-8 veckor!!! Den senaste slog dock reckordet rejält!!!!! 13 veckor! Så jag försöker så gott det går att hålla mig borta från sjuka människor. Det finns inget läkarna kan göra, bara det vanliga med nässpray osv…..Jag har"bara" varit lite småsnuvig i en vecka ännuTungan ute!

#22. Vilken vacker ängla/orakel-lek. Jag har också funderat på att köpa den (naturligtvis) men den fanns inte inne just då så jag köpte "Archangel Raphael Healing Oracle Cards" istället. Den  är också fin!

#23. Vilken skönhet ni har! Jag älskar hundar, ja alla djur egentligen!Alla djur har sin egen skönhet, även ormar,bara de är bakom glasSkrattande!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Amandla
2012-04-14 21:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

Måste ju visa mina älsklingar också! Albin till vänster, min mammas Daisy i mitten och så min Pixie till höger.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
plutopellis
2012-04-14 21:40
#29

Man ska alltid kolla in adlibris.se, oftast billigast och fraktfritt Glad

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=1401922732

Pagan
2012-04-14 21:52
#30

Jag gillar din lek väldigt mycket Pellis. Tack så mycket för bildernaSkrattande

Sitter och tittar på folksams färgtest just nu. Ska ju måla om fasaden på kåken. Ganska trista resultat för många av färgerna. Ja man ser ju klart att priserna på färg inte spelar någon roll. Inte heller vilken lösning de har. Bra att de gjort denna test, kollar sedan 2004.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

plutopellis
2012-04-14 21:55
#31

Så lite så Pagan Glad jag köpte leken utan att ha sett bilder enbart för att jag ville ha en orakellek och för att det var ärkeängel Michael och jag älskar den! Den är verkligen min Kyss

Såna sötnosar du har amandla!

Tarotstollan
2012-04-14 22:12
#32

#28. Vilka sötnosar! Någon du vill låna bort ett tag?Skrattande

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Isa56
2012-04-14 22:18
#33

#28 NAW Vad söta och vilken personlighet de har. Tungan ute

Lite mer lätthanterligt format än vår Älskade gamling. Han blir 9 nu i vår. Så han är mer grå om nosen nu, än på kortet som är taget för två år sedan.

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Jessica Holländare
2012-04-14 23:44
#34

Massa underbara djur på sajten idag!! Katten ligger perfekt där och jag saknar min Tulte såååå mycket när jag ser din katt Gilla. Min Tulte var med en svart odåga. Han var nog den grinigaste katt jag någonsin träffat!! Underbar!! Kyss

Pudlarna och den svarta gosingen var med underbara!!

Ärkeängelkorten har jag fått dreggla på personligen! Tungan ute Dom är jättefina. Så roligt att du beställt C Stark

Själv har jag ägnat dagen åt att sova!! Gottigt värre. Skrattande

Passar på att säga GRATTIS till systeryster som blir gammal och en kvart!!! Grattis på födelsedagen PlutoPellis!!!! Kyss


Annons:
Skogshumblan
2012-04-15 00:01
#35

Hej hopp igen, här har ni haft fullt upp ser jag. Själv har jag suttit och fått sprätta upp ett nästan färdigt babylapptäcke ( virkade mormorsrutor) för att jag i min virrighet glömt göra rätt från början. Skyller allt på att det är första gången jag gör sånt här, så alla fel är tillåtna sålänge jag reder ut dem eller hur det nu var…..  ObestämdTungan ute

Gilla, hon är ju för söt din katta. Tur att hon bestämmer så du slipper fundera på hur det ska vara. Flört

Amandla och Isa, tackar för fina bilder på era hundar.

C stark kul med nya lekar.

Tarotstolla, känn dig välkommen in när helst du behöver ett gäng att prata eller bara vara med. Alltid är det någon av oss som kikar in under dygnet och skriver en rad eller så.

Pellis jag lovar att vila och ta det lugnt också,

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[GunillaR]
2012-04-15 12:35
#36

# 34 - Odåga säger du, ja jag hoppas det bara är trotsåldern och att hon kommer växa ifrån att ständigt ha som mål att driva mig till nervösa sammanbrott Tungan ute

Upp till toppen
Annons: