Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (5) Senaste inläggen

Astrologi & Numerologi Aura & Chakra Bilderna i tarotleken Böcker - CD Dagens hälsningstråd Den nya Jorden Drömmar och drömtydning Energier och krafter Existensiellt och livsåskådning IFokus info Gott & Blandat Humor och skoj Kanalisering Köp, Byt & Sälj Meditation och avslappning Musik o Videor - Youtube Månadens/Veckans/dagens kort Orakel/änglakort Pendel och andra redskap Sajten och medlemmarna Snackistrådar - vi snackar om allt! Stenar och kristaller Symboler Tarotleken Tarotstjärnor Våra tarotlekar Tolkningar Totem och kraftdjur Tävlingar och lekar Universums Lagar Våra bilder och foto Våra egna berättelser Övningar
Snackistrådar - vi snackar om allt!

Nostalgi - Bästa låten?? Del 2

2012-04-13 22:18 #0 av: Amandla

Första tråden blev för tung, så vi drar väl igång en ny bums tycker jag Cool Riktlinje verkar vara runt 50 svar.

Den här framkallar nog mina allra värsta nostalgikänslor...

Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt

Anmäl
2012-04-13 22:21 #1 av: GIKmio

Lite udda låt. Men den var populär 1984-85 någonting.

Sajtvärd på Nostalgi i Fokus. Medarbetare på Sport i fokus, Öl i fokus och Värmland i fokus..

Anmäl
2012-04-13 22:26 #2 av: Pagan

den var ny för mig GIKmio, men en massa budskap

Anmäl
2012-04-13 22:27 #3 av: GIKmio

Bra bok, dålig film, fantastisk filmlåt. Detta är the 80`s

Sajtvärd på Nostalgi i Fokus. Medarbetare på Sport i fokus, Öl i fokus och Värmland i fokus..

Anmäl
2012-04-13 22:27 #4 av: Pagan

Nu får Ni sjunga med;

Anmäl
2012-04-13 22:28 #5 av: Pagan

Never ending story - löve it!!Kyss

Anmäl
2012-04-13 22:29 #6 av: Pagan

Denna blir jag fortfarande ombedd att spela & sjunga  på MidsommarSkrattande

Anmäl
2012-04-13 22:32 #7 av: GIKmio

#3 Läste den oändliga historien första gången när jag var hemma i mässlingen. Men filmen var ingen höjdare. Svårt göra film på tjocka böcker. Mycket får inte plats.

Anmäl
2012-04-13 22:40 #8 av: Pagan

Finns inte en film som jag först läst i bokfom som toppar boken tycker jag. Vet då jag slukade "Den svarta hingsten" och de försökte göra film av dessa böcker Rynkar på näsanHajen var en höjdare som bok men mindre bra som film och så har de fortsatt. Kolla bara Grottbjörnens folk!! Eller för mer moderna "Da Vinci Koden" skit som film även med Hanks som jag älskar. För att inte tala om Naessers böcker, sååå synd. Läckbergs filmer är ju rena .......fast å andra sidan har de lyckats rätt bra med Liza Marklund, men så har vi ju Helene turstens.....går ju uppenbarligen inte att göra film påObestämd

Oj nu kom jag ju igång alldelses--------------sorry

Anmäl
2012-04-13 23:02 #9 av: Amandla

Sagan om ringen tycker jag blev hyfsad som film. Och Jane Austens Stolthet och fördom! TV-serien alltså, BBC:s klassiker, inte den senare filmen.

Anmäl
2012-04-13 23:45 #10 av: Isa56

Flört

"Om du inte gillar något, ändra det. Om du inte kan ändra det, ändra din attityd. Beklaga dig inte. " Maya Angelou"                                                                 Medarbetare på Tarot

Anmäl
2012-04-14 09:34 #11 av: Pagan

Hahaha Isa, sicken sötSkrattande

Anmäl
2012-04-14 12:51 #12 av: GIKmio

Nostalgi IFOKUS kanske vore något Skrattande Är i alla fall en bristvara nu för tiden.  Allt var inte bättre förr men mycket var det.

Anmäl
2012-04-14 12:57 #13 av: GIKmio

En klassisk 80-talare till...

Anmäl
2012-04-14 21:11 #14 av: Pagan

Ja nostalgi ifokus kanske skulle bli en hit.

One hit wonder, fortfarande så himla bra. Satt å tänkte på den i går kväll, och på Born to be alive, nu måste jag ju hitta den ocksåSkrattande

Anmäl
2012-04-14 21:12 #15 av: Pagan

*

undrar just hur många gånger han sjunger born........Tyst

Anmäl
2012-04-14 21:17 #16 av: Amandla

En favorit till...

Anmäl
2012-04-14 21:30 #17 av: GIKmio

För tidigt för mig men en nostalgilåt för dom som minns 70-talet.

Anmäl
2012-04-14 22:00 #18 av: Pagan

Fortfarande helt underbar

Anmäl
2012-04-14 22:12 #19 av: Pagan

Denna är ju ganska representativ för frisyrmodetCool

Anmäl
2012-04-14 22:16 #20 av: GIKmio

#19 jo detta står att läsa om i Guiness rekordbok från 1985 när världsrekordet i flest antal sjungande pudlar sattes Skrattande

Anmäl
2012-04-14 22:20 #21 av: GIKmio

Lite Sweet

Anmäl
2012-04-15 09:40 #22 av: LightAndShadow

Det är omöjligt att välja en, ja to m tio favoritnostalgilåtar.

# 19 En oförglömlig klassiker Pagan Skrattande. Den blonda killen i svart keps som tar i med väldig inlevelse, om det beror på droger eller något annat kan man undra, till de omkrings uppenbara irritation har alltid roat mig mest. Det syns särskilt i slutet av klippet att de som står bredvid börjar få nog när de får armbågar i ansiktet. Hahaha!

Jag har hört att det var allt annat än bra stämning när låten skulle spelas in, alldeles för många stora egon och tuppar i hönsgården som ville synas och höras om man säger så....

Anmäl
2012-04-15 15:43 #23 av: Pagan

Å ja, det gick en del snack runt låten och deltagarna - men nu är det ju såååå hysteriskt kul att se dem samlade så här. Skrattande Att de t.o.m hamnade i Guiness rekordbok från 1985, hehehe, piiinsamt värreSkäms

Denna får vi inte heller glömma;

Anmäl
2012-04-15 15:51 #24 av: Pagan

Denna dök upp lite oväntat, som jag letat genom åren, fast i mitt huvud hette bandet något annat

Anmäl
2012-04-15 17:31 #25 av: GIKmio

Detta är väl nostalgi? Sommaren 1994. Den varma och torra sommaren då Sverige var på väg mot ett av det största man kan vinna i idrottsvärlden, VM-guld i fotboll. Nu blev det brons och en fantastisk sommar ändå. Undrar om Orup och killarna anade något stort när dom skrev låten.

Anmäl
2012-04-15 18:27 #26 av: Pagan

Ja men så klart. Den låten blev nog bra mycket större än de anat ja, den blev ju hela folketsSkrattande

Anmäl
2012-04-20 18:56 #27 av: GIKmio

Många tycker låten är udda och somliga tycker den är enformig. Jag tycker personligen den är en av dom vackraste låtar jag hört. För mig är nostalgi ca 15 år tillbaka. Den här är från 1997 så den passar bra Glad

Anmäl
2012-04-20 19:11 #28 av: Amandla

Precis den låten har jag haft i huvudet några dagar! Håller med dig om att den är vacker Kyss

Anmäl
2012-04-20 19:14 #29 av: GIKmio

#28# Dom blev beskyllda att dom stulit en del av låten från en Rolling Stones-låt. Hörde Stones-låten en gång men kunde inte hitta någon likhet.

Anmäl
2012-04-20 19:44 #30 av: Pagan

Ja, det är en riktigt bra låt. Även denna är en nostalgiptipp

Anmäl
2012-04-21 12:13 #31 av: Amandla

Den här låten har jag inte tänkt på sen ungefär när den kom... men nyss dök den upp i huvudet och då måste jag ju dela med mig förstås. Ingen favorit utan bara konstig/lustig/tjatig. Fullt i klass med Hej på dig Monica Tungan ute

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.