Annons:
Etiketttarot-allmänt
Läst 2667 ggr
[C Stark]
4/12/12, 6:36 PM

Hur började det?

Jag tycker alltid det är spännande att höra varför, eller vad, som drivit människor till det de gör? Händelse eller olyckshändelse? ;)
Hur kommer det sig att just du började med just Tarot?

(ni får ursäkta om ni redan pratat om detta i någon annan tråd)

Annons:
plutopellis
4/12/12, 7:21 PM
#1

Hmmm, det var så länge sen att jag minns inte varför jag köpte min lek. Var nog mest en sån där cool grej man gör i tonåren. Är först nu jag verkligen kommit igång tack vare Gilla här inne och hennes kurs Glad

Jessica Holländare
4/12/12, 7:25 PM
#2

Jag blev sugen för att syrran köpte en lek.. Dom är ju så fina!!! Glad Dessutom har jag alltid varit intresserad av "andra sidan" så det passade bra med Tarot. Kommer väl överens med den och det är roligt.

Hur kommer det sig att du själv började då??


Tarotstollan
4/12/12, 9:00 PM
#3

Det började med James Bond! Ja, egentligen med Jane Seymore som satt där med korten! Tyckte det verkade kul med kort som kunde se in i framtiden!!!

Sen tog det några år innan jag köpte min första lek och det blev  Tarot Of The Cat People av Karen Kuykendall.

Den är just nu "varje dag kort" för detta året!Tungan ute

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

christel70
4/12/12, 9:51 PM
#4

Jag började med att intressera mig för änglakort och sedan utökades intresset till tarotkort. Sedan gick jag en tarotkurs för Gilla som är Medarbetare här på Tarot och upptäckte vilket underbart redskap som tarotkorten verkligen är. Det handlar ju inte bara om att spå folk, som jag trodde först utan även om självkännedom. Man kan få fram mycket genom korten.Tungan ute

Medarbetare på Tarot

[C Stark]
4/13/12, 10:07 AM
#5

Åh, vilken Bondfilm är det?

Jag håller med, visst handlar det om självkännedom.

Jag ramlade över en kortlek av en slump när jag var i tonåren och på semester. Hamnade i en sån där gammal prylbutik med allt mellan himmel och jord från golv till tak - nästan hämtat ur en film, hehe… och där låg det en lek som jag bara var tvungen att ta hem.
Visste väldigt lite då och jag och min pojkvän fnissade på vägen hem.
Jag hade inte en susning av vad jag gav mig in på och tog det hela mest på kul men blev väldigt förvånad över resultaten, jag hade aldrig räknat med så träffsäkra resultat, och blev nog även lite skrämd. Eller snarare respekt kanske. Dessa kort kom några år senare att börja följa med på det mesta jag gjorde, i de stora vägskälen i livet och i världens alla hörn.
Nu använder jag dom dagligen nästan, inte bara för att få fram svar på allt i livet men även för att det ger mig lugn ro och egen rofylld tid.

=)

Skogshumblan
4/13/12, 7:01 PM
#6

För ett par år sen, av en slump efter en livskris. Hamnade här och sen gick en kort tid så hade jag min första lek, en Wait raider universal och var anmäld till Gillas tarotkurs. Sen fick det liksom inte att sluta;)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
Pagan
4/13/12, 7:59 PM
#7

Min ingång till Tarot var först pendeln, med en start i runorna och sedan kom Tarotkorten som en följd av dem. När var och hur minns jag väl inte riktigt, men det har gått ett par år sedan dess. Det som är så häpnadsväckande är väl att kortens betydelse är så flytande och kan anpassas ut efter varje situation.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tarotstollan
4/13/12, 8:07 PM
#8

#5 Jag tror att den filmen heter Live and let die. Det är den första filmen som Roger Moore spelar Bond i tror jag. De är på Jamaica och det är mycket med voodoo,krokodiler och ormarTungan ute

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[C Stark]
4/13/12, 10:34 PM
#9

Vad roligt att ni ville dela med er! =)

#8 Har verkligen inget minne alls av den filmen,men den måste ju ses nu! ;)

Pagan
4/13/12, 10:52 PM
#10

har detta skett i Bond filmerna, Jösses! trodde jag sett dem alla. ja även jag måste se om dem

Jane Seymore, minns dr quinn - eller ja Sully,mestTyst….nu blev jag ju nostalgisk igenTyst

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tarotstollan
4/14/12, 1:12 AM
#11

#9 och 10. Ja, de t.o.m. tillverkade en ny tarotlek bara för den filmen! Den heter "Tarot of the witches" av Fergus Hall.

Ärligt talat tycker jag inte den är särskilt fin, lilla arkanan har inga direkta bilder på,  bara stavar, svärd osv. Fast det är kul att ha den eftersom det var den som fick mig att upptäcka TarotGlad.

Jag köpte den på en mässa av Pehr Trollsveden 2008. Den finns att beställa och kom i nytryck för några år sedan, då med 007 tryckt på baksidan har jag för mig. Den jag har, har rosa rutmönster på baksidan.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Elena-Maria
5/30/12, 11:41 PM
#12

Fortsätter min genomgång av gamla trådar på forumet =)

Roligt att läsa hur andra kom in på Tarot. Själv köpte jag min första tarotlek när jag var 13-14. En Royal Tarot (den va liksom billigast). Idag tycker jag inte om den, den har inga bilder på lilla arcanan och dessutom är det pager och inte prinsessor i den (jag gillar när det är en prins och en prinsessa, eller att pagkortens figur kan tolkas som både och, det känns… jämnare än bara män utöver drottningen). Hur som helst, vet inte riktigt hur det började… Jag och en väninna började intressera oss för häxkonst och så vidare. New Age var ju ganska "inne" under 90-talets senare del. Det var nog så att de nämndes i boken "Häxans Handbok" av Kithara och det var ju lockande. Minns dock vår frustration över lilla arcanan då den inte nämndes i just den boken, det var ju 56 kort vi inte hade någon tolkning till! *haha*  Sedan köpte jag Hanna Vennbergs "Spådomsboken" och där var alla korten med ;)

Det är nog en liten tonårsgrej som nån nämnt tidigare. De flesta snubblar över korten, vissa senare andra förr =)

Fred och god växt!

Jina.
5/31/12, 11:43 AM
#13

Hej.

Jag köpte min första lek när jag var 13 år. Innan höll jag på med magi och på så sätt kom jag in på Tarot.

Jag började spå mina kompisar och mig själv, tills den dan "döden" dök upp, då slutade jag lägga Tarot för några år. Jag trodde att kortet "döden" betyder alltid att någon dör. Men sedan har jag lärt mig att det inte är så Glad.

Kram på er!

www.mediumjina.se

Annons:
Ruzicka
5/31/12, 3:16 PM
#14

Jag tycker alltid att det har varit fascinerande med tarotkort, eller i alla fall så långt tillbaka jag kan minnas. Första gången jag själv kom i kontakt med dem var rätt sent, faktiskt. Min kompis är en häxa och jag bodde hos henne en vecka, så jag fick ju ta del av vad hon höll på med under dagarna.

Hon vet att jag älskar drakar och tog fram Dragon Tarot (och jag minns hur jag tänkte att de drakarna inte alls var speciellt fina Tyst), och jag frågade om hon kunde lägga för mig. Det gjorde hon och jag fascinerades ännu mer av att det faktiskt stämde så väl! Så det första jag gjorde när jag kom hem var att kolla upp tarotlekar och beställa en fin lek, och inte alls som Dragon Tarot. Det blev Tarot of the Sweet Twilight.

Jag fattade inte ett jota av den, och jag fick inte ens med en liten bok eller ett häfte. Jag använde internet för att hitta betydelser och meningar, men lade av rätt fort eftersom jag tröttnade på att inte känna något med korten. De var fina, ja, men de berättare inget för mig.

Jag fick upp intresset igen alldeles nyss, när jag hittade den här sidan på iFokus. Nu tänkte jag mycket mer på vilken lek jag valde och det har gått mycket bättre den här gången.. ^^ Numera tycker jag att Dragon Tarot är jättevacker och det var en av de jag tänkte på att köpa mest. Skäms

Tarot of the Sweet Twilight ligger nerpackad hos mina föräldrar fortfarande.. jag tror att jag skall leta upp den nästa gång jag är där och försöka försonas med den.. Flört

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

rosegarden
6/1/12, 10:39 AM
#15

min resa började för några år sedan.. var hos ett medium och skulle få healing.. men när jag kom sa hon till mig att det inte skulle bli nån healing , utan att JAG skulle lägga kort på HON??

vilken panik.. men det gick bra och jag blev helt såld!

köpte min första lek hos henne.. men fann ingen koppling till den.. så jag lät den ligga i flera år.. tills för några månader sedan då en vän mer eller mindre tvingade mig o lägga på hon.. då bara släppte det=)

Amandla
6/1/12, 12:14 PM
#16

Haha, det var en häftig start, Rose Skrattande Lite annorlunda mot många andras…


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
rosegarden
6/1/12, 12:19 PM
#17

haha ja jag kan erkänna att det kändes väldigt annorlunda iallafall??haha

[C Stark]
6/1/12, 4:26 PM
#18

Jag instämer…. gud så annorlunda historia. Vilken häftig vändning!

Hur går din historia Amandla? =)

Amandla
6/1/12, 6:00 PM
#19

Hm, ja du… det började -96 med att jag var olyckligt kär. Jag ringde flera (många… ) samtal till spålinjer och fick diverse olika besked, varierande efter min sinnesstämning. Till slut blev det väldigt dyrt Rynkar på näsan

I samma veva fick jag se en annons i dagstidningen om en nybörjarkurs i Tarot samma helg, då tänkte jag att varför inte lära mig?

Jag gick kursen och chockade mig själv, de andra och kursledaren med att börja med att få in budskap från en kursdeltagares döda mor. Hade verkligen ingen aning om att jag kunde sånt…

På den vägen är det Flört


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Isa56
6/1/12, 6:52 PM
#20

Pendlat har jag gjort, med ett hårstrå från mig själv och förlovningsringen. Tarot har jag alltid varit nyfiken på, men aldrig blivit färdig att börja. Så när denna sajten startade, dök jag direkt och på den vägen är det.

Höll egentligen på med min personliga utveckling. Har alltid varit väldigt känslig för atmosfärer, både från människor och hus. Även fått lite förvarningar i form av blixtsnabba inre bilder.

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Annons:
[C Stark]
6/1/12, 10:20 PM
#21

Å vilken hjärtskärande historia som fick ett lyckligt slut Amandla!

Tack till alla som delar med sig, jag tycker att detta är sååå spännande!!

Kyss

Tarotstollan
7/30/14, 9:52 PM
#22

Puttar upp denna tråden då det kommit många nya medlemmar som  kanske vill både läsa och skriva! Kom igen och dela med er av er början!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: