Annons:
Etiketttarot-allmänt
Läst 1319 ggr
Amandla
2012-04-11 20:04

Tarotakuten! Tre första får trekortsläggning!

Japp, nu är det dags igen för tarotakuten. De tre första som svarar här får varsin trekortsläggning, tolkad av mig. Ställ din fråga i inlägget så svarar jag strax.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
powerofthebass
2012-04-11 20:06
#1

hur ser det ut med mina planer för att plugga  till kock i Jönköping?

Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis, 
**_

Carina-J
2012-04-11 20:10
#2

Bör jag byta jobb?

~Livet är som en cykel. Slutar man trampa faller man av!~

Amandla
2012-04-11 20:16
#3

#1 hur ser det ut med mina planer för att plugga  till kock i Jönköping?

För: 0 narren  Våga satsa, slappna av och lita på att du kommer dit du ska. Det kan vara bra att släppa på kontrollen ibland.

Emot: 9 stavar  Det handlar just om kontrollen och tilliten här, jag får in en känsla av att du tycker "men så lätt kan det bara inte få vara, var finns problemet??"

Rådet: 8 stavar  Följ flödet, lita på att du blir visad vägen framåt, mot utveckling (och självkännedom får jag i huvudet… )


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
matsdotter
2012-04-11 20:17
#4

När kommer vi flytta, och hur kommer det att gå? Kommer mitt liv att ordna upp sig då? Undrar även hur jag kommer att klarar studierna, men det är väl kanske inblandat i det tidigare frågorna.

Amandla
2012-04-11 20:21
#5

#2 Bör jag byta jobb?

För: 6 mynt  Det känns som att du har så mycket mer att ge, att du skulle kunna använda dig själv som verktyg på ett helt annat sätt, förstår du hur jag menar? Att du skulle kunna få utlopp för din personlighet.

Emot: XIV Måttligheten  Du tar så små steg framåt varje gång du får chansen, rädd för att det ska gå överstyr…

Råd: 8 svärd  Sluta anta att allt kommer att bli värre (oavsett om du stannar eller söker och får ett nytt jobb), om du blundar och drömmer om vad du vill ha ut av ett arbete - hur ser det ut? Lita på dig själv.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
SjögårdensKanin
2012-04-11 20:36
#6

Kommer min sjukdom dystoni bli bättre elr sämre?:-)

Annons:
Carina-J
2012-04-11 20:50
#7

#5
Tack för svar! Den där XIV Måttligheten känner jag mycket väl igen, ha, ha! Skrattande
Det som jag irriterar mig på när det gäller mitt nuvarande jobb, är just att jag inte får användning för mina kunskaper.

~Livet är som en cykel. Slutar man trampa faller man av!~

Amandla
2012-04-11 20:56
#8

#4 är dagens sist men du måste omformulera frågan eftersom den innehåller flera frågor på en gång Flört Välj en övergripande fråga istället, t.ex hur ser mitt liv ut om ett år.

Sorry #6, du var för sen… men håll ögonen öppna för nästa gång, det här är sånt som kommer att dyka upp lite nu och då så det gäller att kolla in här ofta Cool


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Pagan
2012-04-11 21:05
#9

jösses, här gick det undan minsann!!!Skrattande

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

matsdotter
2012-04-11 21:41
#10

#8: Haha, sorry - hade lite bråttomt för att hinna med, så det blev lite knasigt formulerat ;) Vi kör på "Kommer mina livsförhållanden ordna upp sig inom en snar framtid på det vis jag önskar?" då ;)

Amandla
2012-04-11 21:56
#11

Hmm lite komplicerat ännu, men jag förenklar det till: hur ser mitt liv ut de närmaste tre månaderna. Hoppas det är okej?

Ett kort, VIII Styrkan, hoppar ur leken när jag blandar korten. Det handlar om att veta att man är stark, att man litar på att man kan.

För: 10 stavar  För mig handlar kortet om att man slutför ett projekt, jag får in flytt. Du putsar till och genomför en idé som du längtat efter att få göra klart.

Emot: 10 bägare  Lite av en motsats kan tyckas. Har du svårt att tro på att du faktiskt kan få allt du drömmer om? Det känns som att du tror att det måste bli antingen eller… Är det att du lämnar nära och kära bakom dig?

Råd: 6 stavar  Seger! Ja, jag tror att du klarar av att genomföra det du föresatt dig. Visst kan det kosta en del, men det känns inte slumpartat vad du offrar utan det är väl genomtänkt. Fördelarna överväger.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
matsdotter
2012-04-11 23:13
#12

#11: Det låter jättebra, tack så jättemycket! Ang. emot-delen så har jag lite funderingar över hur allting ska lösa sig praktiskt, men förhoppningsvis så funkar det ju bra då ;)

powerofthebass
2012-04-12 07:09
#13

tack  ,  amandla .

Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis, 
**_

Annons:
powerofthebass
2012-04-12 07:21
#14

För: 0 narren  Våga satsa, slappna av och lita på att du kommer dit du ska. Det kan vara bra att släppa på kontrollen ibland.

svar ( jag får ta det lugnt, och inte hålla kontrollen med järnhand.  

Emot: 9 stavar  Det handlar just om kontrollen och tilliten här, jag får in en känsla av att du tycker "men så lätt kan det bara inte få vara, var finns problemet??"

svar ( var finns problemet , det är nog att jag har svårt att kunna se att det ska vara så lätt för mig , hela livet har näst intill varit  en broms av olika anledningar.

Rådet: 8 stavar  Följ flödet, lita på att du blir visad vägen framåt, mot utveckling (och självkännedom får jag i huvudet… )

svar(   ska ta och försöka  följa flödet.

tack igen  . en stor kram till dig

Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis, 
**_

Amandla
2012-04-12 12:43
#15

Gott att ni är nöjda! Flört


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Upp till toppen
Annons: