Annons:
Etikettenergier
Läst 2118 ggr
Pagan
4/6/12, 3:47 PM

Fullmåne i vattumannen

Fullmåne i Vattumannen.

Månen är full vid 20 tiden i kväll. Det har gått 15 dagar sedan den senaste Nymånen.

Dagens tips: Ät lätt mat eller snabbt under dagen. Drick mycket vatten eller örtte.

Människokroppen: Månen i Vattumannen påverkar anklar och nedre delen av benen från knäna till vristerna.

Kroppsvård: En period som lämpar sig för masker, wraps, hudrengöring och för avkoppling och avgiftande massage.

Hem: Ventilera. Också ventilera täcke och kuddar. Detta är en lämplig tid att rengöra fönster och glas. Färg och lack (färger torkar bra).

Trädgård: Blomster dag med fallande kraft. Denna dag är inte lämplig för trädgårdsarbete.

Chakra: Månen i Vattumannen påverkar Vishuddha (5: e chakrat), och Ajna (6: e chakrat). Du kan harmonisera dessa chakran med följande färger, stenar och essenser;

Färg: Ljust blå, Indigo

Stenar: Akvamarin, turkos, Kalcedon, Lapis Lazuli, Safir, Sodalit

Essenser: Salvia, Eukalyptus, Pepparmint, Jasmine

Det finns ett ökat intresse för kunskap och ett behov av att kommunicera med likasinnade. Samtidigt växer sig din längtan efter frihet och oberoende allt större och du kommer att vilja etablera dina egna regler. Det är en bra tid för läsning, studier och vetenskapliga sysselsättningar. Dock kommer saker som kräver underkastelse och disciplin, samt arbeten som tråkar ut dig att gå från dåligt till sämre nu…

Du är på humör för nätverkande, kontakt med vänner och all verksamhet som sker i grupp när månen möter gemenskapssinnade Vattumannen. Din intuition är förhöjd och inbjuder till blixtar av insikt som hjälper dig att se ditt liv från ett högre perspektiv. Du känner dig fast besluten och vill nu både revoltera och bli fri från gamla tankemönster och du känner inspiration att göra ändringar som stärker din känsla av frihet.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
christel70
4/6/12, 4:48 PM
#1

Tack, Pagan för intressant info.

Det roliga är att nu precis var min son och hans tjej hemma och tjejen klagade över att hon hade så ont i sin ankel. Ha,ha ganska roligt nu när man läste om hur  fullmånen i vattumannen kan påverka människokroppen. Sen utan att veta om det så planerar min dotter att ha en liten spakväll med sin kompis ikväll. Lägga ansiktsmask och bada i bubbelbadkar.Glad

Kan det va månens påverkan tro som gjorde detta??!!Tungan ute

Medarbetare på Tarot

Pagan
4/6/12, 5:08 PM
#2

Så klart det är så Christel. Skrattande

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[GunillaR]
4/6/12, 5:44 PM
#3

Tänka sig att jag har gjort rent i sängen idag! Fast det gör jag ju vare fredag. Bär ut madrasser, täcke, kuddar på balkongen.

Månen var otroligt vacker inatt då den var omgiven av en aura i regnbågens färger. Det var några konstiga moln som drog förbi och bildade en märklig bild, som om man lagt en jättestor duk av bubbelplast på molnnivå.

Vattumannen - pånyttfödelse. Naturligtvis det är ju påsken med död och uppståndelse!

Lätt mat - blir rimmad lax med dillstuvad potatis bra?

Flört

Pagan
4/6/12, 6:42 PM
#4

Skulle tro det blir finemang Gilla, med lax

Satt också och hade panoramautsikt i går kväll. Såg på TV men månen distraherade mig. Mitt i vardagsrumsfönstret sken hon in - och även här var det moln som for förbi. Men mina moln såg mer ut som stora isflak och de hade brått brått förbi medans månen bara lugnt inväntade deras hastiga avfärd. Hon var rent magisk. Hoppas på samma tur i kväll.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[GunillaR]
4/8/12, 12:39 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Inatt fick jag en bild på månen.

Tyckte det såg så konstigt ut på vänster sida och uppåt, som om det satten mörkröd skugga. Sen fanns där ju en vacker aura.

Och när jag ser bilden så finns här något blått, vad nu de kan vara. Kanske en reflektion från kameran, vet inte, men det ser ju spännande ut,

Pagan
4/8/12, 12:45 PM
#6

jättefin bild, ja vad kan det blå vara???

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
[GunillaR]
4/8/12, 2:40 PM
#7

Kanske ett ufo Tungan ute

Pagan
4/8/12, 3:16 PM
#8

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Upp till toppen
Annons: