Annons:
Etiketthumor
Läst 1231 ggr
Pagan
4/1/12, 9:10 PM

April April din dumma sill.....

Har du blivit lurad idag? Det har varit bra nära, men jag har varit uppmärksam minsannSkrattande

Lite kul från pressen enligt

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14615090.ab under dagen:

Håll noga utkik i tidningarna.

I dag är de nämligen fulla av bluff och båg.

Så här lyder några av aprilskämten.

Sydsvenskan

Det blir ingen spårvagn i Lund, det blir skytrain.

– Det känns verkligen rock’n’roll, ­säger kommunalrådet Mats Helmfrid (M).

Tågen går under arbetsnamnet Flying Finn, efter Lunds jätte med samma namn.

Kostnaden för projektet beräknas till 400 miljoner kronor, ungefär två tredjedelar av en spårvagnssatsning.

Enligt obekräftade uppgifter vill Domkapitlet gå in som delfinansiärer. Tåget ska ledas 20–25 meter upp i luften och dras kring domkyrkan.

– Men visst vore det passande att se en skånsk kyrka lite grann från ovan, säger kyrkans talesperson ­Richard Bonvoyage.

Borås Tidning

Borås byter namn – till boras.com.

– Efter 1906 års stavningsreform så ändrade Hälsingborg sitt namn till Helsingborg 1912, nu 100 år senare vill vi ta det ett steg längre, och vi måste finnas med i den virtuella världen, så boras.com blir nu stadens nya namn, säger kommunstyrelsens ordförande Ulf Olsson.

Vägskyltar vid infarterna till Borås har redan börjat bytas ut.

Den första finns redan på plats vid Borås södra infart utmed riksväg 41.

– Det är klart att vi kommer att få svara på många frågor, men jag är övertygad om att Borås, eller boras, är moget för ett namnbyte, säger Ulf Olsson.

Foto : DICK GILLBERG
Göteborgs-Posten

Nu när Göteborgshjulet monterats ned så blir Lilla Bommen plats för vindkraftverk i Göteborg.

Skenande kostnader för spårvagnsunderhåll är orsaken till satsningen, som görs av Västtrafik.

Samtidigt passar bolaget på att skaffa sig bättre rykte.

– Västtrafiks anseende är inte det bästa, medger företagets chefsingenjör Susanne Ericsson-Harfe.

– Därför vill vi förbättra det genom att erbjuda vanligt folk att köpa andelar i vindkraftverket till rimliga priser. Andelar som ska ge tillgång till billig el.

Ironiskt nog gick ordern till italienska Ansaldo-Breda, företaget som levererat de problemfyllda spårvagnarna i Göteborg.

Upsala Nya Tidning

Ett ämne i tatueringsfärger kan göra p-piller verkningslösa. Det visar ny forskning.

De flesta professionella tatuerare i Sverige använder färger som innehåller ämnet toluendiamin. Amerikansk forskning visar nu att ämnet blockerar kroppens möjligheter att absorbera de aktiva substanserna i en rad av de vanligaste p-pillren på marknaden.

Jessica Svensson, 27 år, är mycket upprörd över de nya rönen. Hon har fått två barn,

Billy-Ray och Månstråle, trots att hon ätit p-piller.

Särskilt jobbigt är det att hon inte vet exakt när hon blev gravid och därmed inte vilka barnens pappor är. Men hon ångrar inte tatueringarna.

– Nej, det kan ju ­vara tack vare dem som jag fått mina två underbara barn.

Clarence Clemons. Clarence Clemons.
Gefle Dagblad

Saxofonisten Micke Finell kommer att lämna The Refreshments – för att spela med Bruce Springsteens E Street Band, där han ska ersätta framlidne Clarence Clemons.

Efter en längre tids hysch-hysch avslöjar GD nöjesnyheten.

–  Jag kan bekräfta att kontraktet är påskrivet, men det är olyckligt att det hela läcker ut just nu, säger Micke Finell.

Under de intensiva turnéerna får ­familjen bo kvar hemma i Skutskär, ­säger han till tidningen.

– I gengäld brukar det vara ganska långa, lugnare perioder däremellan som jag kan vara hemma och umgås med mina barn.

Nerikes Allehanda

Sverige får nya nationella helgdagar.

Först var dagarna inte tänkta att förknippas med religiösa högtider utan efter ”nationens bästa” och ”affärsförbindelser”.

– Och som ett sätt att anpassa oss till, men också välkomma, de framtida makthavarna i Sverige så införs det kinesiska nyåret som en ny helgdag, sa Herman Scheisse, regeringens utredare.

Men den tanken stötte dock på patrull direkt hos fackföreningar och arbetsgivarorganisationer.

Nu inför regeringen i stället hela sju nya helgdagar från nästa år. De sju nya helgdagarna gör att den allmänna semestern kommer att sänkas med två veckor.

Helsingborgs Dagblad

Det är slut med oreglerade aprilskämt på företag och myndigheter.

Sveriges näringslivs- och arbetsgivares centralkommitté (Snack) har ingått en överenskommelse med Landets arbetstagares medlemsorganisation (Lam) om ett aprilskämtsavtal.

Det går ut på att den som utsätts för ett aprilskämt från ett företag eller myndighet måste ha godkänt det i förväg.

Politikerna jublar.

– Vi företräder ju arbetslinjen. Och i arbetslinjen ingår inte att man ska skämta på arbetstid. Så allting som begränsar aprilskämtandet är av godo, säger Måns Tråkh, Moderaternas humorpolitiske talesman.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
Skogshumblan
4/1/12, 9:33 PM
#1

Japp jag blev också nästan lurad idag. Valio hade på fejan en grej där de menade att de snart kunde få laktosfri mjölk direkt ur kossan, som tur var tänkte jag till liiiite och kom på det luriga trots att det var tidigt på morgonen och jag var yrvaken.

Agda måtte haft fullt upp idag.Tungan ute

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Pagan
4/1/12, 9:35 PM
#2

Jaaaa, lilla Agda har haft det småjobbigt, men som tur är så har hon inte alla hästarna i stallet och har missat en del.Skrattande

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Jessica Holländare
4/1/12, 11:42 PM
#3

*hihihi* Jag blev lurad av jobbarkompisen som sa att hon måste åka hem kl 2 inatt.. Vilket betyder att jag blir ensam kvar på avdelningen. Min första tanke var att det ska vi väl lösa… Tungan ute


Pagan
4/2/12, 9:19 PM
#4

en flexibel jessica vill jag lova!Skrattande

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Jessica Holländare
4/2/12, 9:24 PM
#5

Ja på jobbet är jag allt flexibel! Men det stannar där.. *hihihihi* Flört


Upp till toppen
Annons: