Annons:
Etikettintuitionsövningar
Läst 1222 ggr
Jessica Holländare
2012-03-23 13:57

Vad är viktigast??

Vad är viktigast för min sambo??


Annons:
Jessica Holländare
2012-03-23 13:59
#1

Svaret säger ju hur jag har det hemma… Fiska


Eine
2012-03-23 14:01
#2

Gör samma sak själv.Gör något som du tycker är jättekul och strunta i dina sk *måsten*..

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Jessica Holländare
2012-03-23 14:04
#3

Jag ägnar mig åt det fina vädret och dottern… Puckosambon kan ju räkna med ett ilsket samtal ikväll om han ens vågar sig hem! Skrikandes


plutopellis
2012-03-23 14:16
#4

Fruktansvärt…

christel70
2012-03-23 17:20
#5

Japp, tyvärr är det ganska vanligt…Skrikandes att männen är ego och bara ser till sig själv i första handObestämd

Medarbetare på Tarot

Skogshumblan
2012-03-23 20:36
#6

Klart det är fiska, han är ju man. Måste släpa hem mat till grott… förlåt familjen.

Eller var det fly och bara tänka på sig själv…Obestämd

Hur som du är inte ensam, kännner igen det där. Drar din också rövare om att man ska lyssna och säger att fiskarna ropar hans namn så är det illa!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
Jessica Holländare
2012-03-23 20:44
#7

Nej skogis… Han smugglar upp fiskespöna och hoppas på att jag inte märker att han åker.. Sorglig jäkel det där…


Skogshumblan
2012-03-23 20:47
#8

Ohhh loser mentality som jag kallade det.

SKicka hit honom så ska jag lära honom hur det funkar, har lyckats skapa en hyfsad jämnvikt här hemma med fisketoken jag är gift med. Visst måste man få ha egentid och må bra men ibland måste man göra tråkiga saker som hänga tvätt, städa, stanna hemma för att ens fru ber en snällt etc.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Jessica Holländare
2012-03-23 20:49
#9

Vet du vad skogis, jag ska flytta!!! Jag ska ha ett eget underbart liv, det är jag värd!!! Skrattande


Skogshumblan
2012-03-23 20:52
#10

Wohooo you go! *dansar lite uppmuntrande*

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Jessica Holländare
2012-03-23 20:53
#11

Skrattande Just nu mår jag skitbra!!


Skogshumblan
2012-03-23 20:55
#12

Jessica, heja dig och hoppas du kommer må så hela vägen utan att bedra dig själv.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Jessica Holländare
2012-03-23 20:56
#13

Hoppas jag med. Kyss


Annons:
Pagan
2012-03-23 21:41
#14

Fiska röstade jag

Här är det hela havet stormar, å där går han å fiskar, ajajaj, säger då det. Ligger nåt i det där med Män från Mars och Kvinnor från VenusObestämd

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Skogshumblan
2012-03-23 21:42
#15

Nä pagan, en del män har bara inte evulotionerats (eller hur det nu stavas) sen vi bodde i grottor, de är lite tröga av sig än….

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Pagan
2012-03-23 21:45
#16

hmmmm eller så är det som jag brukar säga att de utvecklas tills de är 12, sedan är det liksom kört - det som inte gått in då försvinner med hormonerna. Har han sedan haft en "förstående" mamma ja, då är det kört redan innanTungan ute

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Skogshumblan
2012-03-23 21:46
#17

Ja käre tid Pagan, fy sjutton för vissa mödrar!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

plutopellis
2012-03-23 21:52
#18

Så ni menar att jag redan nu förstört stackars Theodor för att jag är förstående? Oj oj oj oj….. Foten i munnen

Pagan
2012-03-23 21:55
#19

Det är skillnad på att vara förstående och att vara förstående, än är han för liten, men du har ett STORT ansvar som pojkmamma att uppfostra en självständig KARL! och inte en fjollaTungan ute

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Amandla
2012-03-23 21:57
#20

Jag är en förstående mor men tror jag fått till det hyfsat med mina grabbar. När min äldste var fem år hade jag väldigt ont i hela kroppen, just den dagen mådde jag pyton och bröt ihop och grät vid köksbordet. Lille sonen kommer fram till mig och frågar med mild stämma: kan jag hjälpa till med något? <3 Gissa om jag blev glad? Kyss


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
plutopellis
2012-03-23 22:04
#21

Jaha, han är förstörd! *asg* Skrattande

Barn kan vara så underbara amandla Kyss

Jessica Holländare
2012-03-24 18:22
#22

Nora tar hand om mig med och masserar mina axlar när jag säger att jag har ont. Det är jättegulligt!!! Kyss


[GunillaR]
2012-03-25 21:46
#23

Jessica, varför inte själv skaffa en fiskeutrustning? Eller skaffa dig något eget helt?

Det är absolut inget fel med att fiska. Det är en helt underbar sysselsättning som ger både frisk luft, natursköna upplevelser och avkoppling.

Jessica Holländare
2012-03-26 02:49
#24

Nej, fiska är inget för mig.. Har min lilla låda och mitt spö… Men jag föredrar en bra bok istället. Kan följa med och glo och klaga, vilket tydligen inte är så uppskattat… Tyst


plutopellis
2012-03-26 08:14
#25

Problemet här är väl egentligen inte fisket i sig? Utan att han prioriterar fisket framför allt, nu förstod jag denna händelsen som att han redan lovat hjälpa jobbet lägga i båten och hade du vetat detta innan hade nog just det här bråket aldrig uppstått?

Pagan
2012-03-26 20:53
#26

Hmmm, lite som att när mamma ska iväg får hon be om lov och fråga om han kan tänka sig att passa sina barn, när pappa ska iväg, ja då säger han bara hejdå….typ!Obestämd been there

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

plutopellis
2012-03-26 21:29
#27

Hehe, första gången min gubbe var hemma ensam med sonen som var då kanske 3-4 månader råkade han skriva på facebook att han satt barnvakt och fick en rejäl åthutning av en vän att man sitter inte barnvakt åt sitt egna barn Tungan ute sen har han inte sagt det mer Glad

Annons:
Amandla
2012-03-26 21:44
#28

#26 Känner igen det där… så tog det slut med buller och brak också. Har inte ångrat det alls mer än en kort stund när sönerna och jag fick influensa, då kom han för att hjälpa till men jag blev så förbaskad på honom efter nån timme så då åkte han ut igen Skrikandes Mina grabbar var fem månader och lite drygt två år när jag flyttade ifrån pappan, det var kämpigt men det gick bra. Fast jag hade toppenstöd ifrån mina föräldrar och ifrån deras farfar, han är en pärla <3 (synd att inte hans son ärvt den sidan…)

Som jag brukar säga, om man ska lära ungarna att visa respekt för andra måste man visa dem att man kräver respekt tillbaka också om ni förstår. Att man har en gräns och inte går med på vad som helst Flört


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Pagan
2012-03-26 22:07
#29

Varför komer bilden av en skitstövel fram??ObestämdFlörtTungan uteSkrikandes

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[GunillaR]
2012-03-26 22:34
#30

Har inte läst alla inlägg, men jag har en bestämd känsla av att mycket av detta problem beror på mödrarna. Mödrarna som inte vill släppa sina söner.

Sönerna flyttar hemifrån helt ovetandes om vilket ansvar de har att ta i ett förhållande och framförallt som förälder. Att maten inte lagar sig själv. Att toaletten inte rengör sig själv. Att tvätten inte tvättar sig själv. osv…….

Sen måste man ta sitt ansvar i förhållandet också. Det absolut bästa är en rak kommunikation, eftersom pojkarna/männen fungerar så att de tolkar tystnad som medhåll. De kommunicerar på ett helt annat sätt än kvinnor.

Jessica Holländare
2012-03-26 22:45
#31

Pagan eller någon annan får gärna låsa denna tråd nu. Jag orkar inte med detta nu och vill inte diskutera. Var dumt av mig att från början lägga ut detta i vredesmod…

Kram på er alla!!!


[GunillaR]
2012-03-26 22:58
#32

OK - jag gör så!

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: