Annons:
Etikettofftopic
Läst 1553 ggr
fridelfina
2012-03-18 11:41

Över alla åldrar, fundering

Tänkte lite på vilka som skriver här på Tarot, att våra åldrar spänner från tonår och till "långt ifrån tonår" Flört

Så tänker jag att i min umgängeskrets, både privat och arbete är det likadant, är det så för er andra?

Jag har aldrig haft någon sorts spärr på det sättet och jag tycker att vi oavsett ålder kan ha många och starka beröringspunkter och ha samtalsämnen.

Ni som är tonåringar, unga här på sajten umgås och pratar ni irl med äldre, ja tom pensionärer? Då tänker jag på personer som inte ingår i släkten, för de har man ju oftast umgänge med oavsett ålder.

Och ni som är äldre, likadant fast tvärtom?

 
 

Annons:
Skogshumblan
2012-03-18 12:32
#1

Jag kan inte säga att jag har så många som inte är i min ålder i min närmaste umgängeskrets. Men på jobbet pratar och lär jag gärna känna alla oavsett ålder. Tror vi ha mycket att lära av att umgås med olika åldrar :)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

plutopellis
2012-03-18 12:41
#2

Håller med skogis, på jobbet är det ju alla åldrar men annars utöver är det min egna åldersgrupp faktiskt…

Isa56
2012-03-18 12:49
#3

Min "bästis" är en fd arbetskamrat, som är 20 år yngre än mig, vi chattar nästan dagligen om allt möjligt. Hon har blivit min extradotter. Kyss Har alltid mest umgåtts med antingen äldre eller yngre än mig själv. Jag lär mig alltid något av dem oavsett om de är 5 år eller 96. Tungan ute

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

[MorganLeFey]
2012-03-18 13:29
#4

Personligen har jag aldrig haft problem med vare sig äldre eller yngre. Det finns i regel många beröringspunkter även om man inte är lika till åren.

Amandla
2012-03-18 14:18
#5

Jag har vänner i alla möjliga åldrar tack vare mitt pudelintresse. Nästan alla mina vänner på facebook är pudelägare från hela landet. Här hemma är det mest jämnåriga.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
fridelfina
2012-03-18 14:36
#6

För att fortsätta funderingarna, så tänker jag att ålder ännu mer borde suddas ut som gruppmarkör när det gäller internet, att vi ännu lättare relaterar till varandra vad gäller ett givet intresse, så som Tarot exempelvis.

Det jag är ute lite efter är att vi i denna grupp har en väldigt sund inställning till ålder, och stor respekt för varandra oberoende på ålder. I andra grupper lite var stans, även utanför iFokus, är det inte alltid så. Många sajter/grupper blir lite åldersinriktade av sig själva. Jag tänker mig att de som finns på denna sajt i mångt och mycket inte "bryr sig om" ålder… och ni bekräftar det ju! Glad

 
 

Annons:
Maggan71
2012-03-18 15:02
#7

Håller med flera av de ovanstående; i mitt privata nätverk är de flesta i min ålder. Fast å andra sidan har jag inte så stort socialt umgänge…

På jobbet stortrivs jag lika bra med 24-åriga vikarien som med chefen 60+.

Här på byn har de några stora fester varje år som vi försöker gå på. Där har ALLA skoj med ALLA; 20-80 år typ…

Instämmer också med fridefina att internet suddar ut åldersskillnaderna på ett positivt sätt.

Jag GILLAR VERKLIGEN Tarot.ifokus! *ler brett*

Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... Flört

Silent_Hill
2012-03-18 17:50
#8

Jag har väldig spridda åldrar bland mina vänner. Många av dom är 10-20 år äldre än mig. Men sen har jag några som är i min ålder också. Jag är sådan som inte tänkter på ålder överhuvudtaget. Trivs jag med personen så gör jag och då bryr jag mig verkligen inte om hur länge dom levt.

MVH Silent_Hill
Sajtvärd på Vetenskap & Bröllop
Medarbetare på Wicca

Elpida
2012-03-19 10:01
#9

Jag har alltid rört mig i alla åldrar. När jag var 25 var en av mina bästa väninnor 50 tex. Hon hade massor att lära mig! Nu umgås jag både uppåt och neråt och trivs jättebra med det, det berikar mig verkligen! Och som Silent-Hill säger, man tänker inte så mycket på ålder, mer på hur personen är som människaGlad

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Pagan
2012-03-19 19:55
#10

Nä åldern brukar suddas ut när man bli närmare bekanta. Vänskap har ju så många olika plan. Vissa umgås man med på ett sätt, andra på ett annat. Får utbyte med alla mina vänner och bekanta oberoende av ålder. Vissa träffar man ju här, andra på andra forum, på jobbet, i fiket, genom släkten, genom andra vänner, genom barnen, på promenaderna, bland djurvänner mm - så vad som förenar oss i början behöver ju inte vara vad som förenar oss i fortsättningen sas. Sedan är vi ju här i ett gemensamt intresse till att börja med, men delar vardagen på olika sätt också - det är också guld värt. och på den vägen är det……jag hoppas vi fortsätter vara vänner.

Men jag gillar extra mycket det du skriver fridelfina;

"Det jag är ute lite efter är att vi i denna grupp har en väldigt sund inställning till ålder, och stor respekt för varandra oberoende på ålder. I andra grupper lite var stans, även utanför iFokus, är det inte alltid så. Många sajter/grupper blir lite åldersinriktade av sig själva. Jag tänker mig att de som finns på denna sajt i mångt och mycket inte "bryr sig om" ålder… och ni bekräftar det ju! Glad"

jag håller med fullständigt!Kyss

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Puffis
2012-03-19 22:15
#11

Ja pratar rätt ofta med äldre, pensionärer är underbara att prata med när de kan berätta sina historier om hur dom hade det och så. 
Dock så är jag ganska van vid att "äldre" inte gillar mitt sätt att se ut, har svarta och lite rockiga kläder, annorlunda hår och tatuering, vilket gör att man antingen blir undviken eller i vissa fall ett ämne att prata om ^^
Har inga direkta vänner som är äldre än 23 dock. Men ålder spelar ingen roll sålänge man trivs tillsammans :)

Om du följer spår du aldrig sett förr, kan du lära med ditt hjärta här och nu.

Pagan
2012-03-19 22:27
#12

skulle tro att varenda generation har en "så kan man ju inte se ut mentalitet" lite synd för det kan skapa distans och rädsla - blir lite förvånad ibland då man läser om The Beatles - deras hår var ju rätt kort - men dåtidens anmärkningar var hur långhåriga de var. Jösses! De anade inte Joey Tempest i faggorna då - eller Elvis hur han sexade på scen - Billy idol skulle de väl svimma åt. Själv gick jag runt i tupperat vinrött hår taggtråd och säkerhetsnålar i öronen. Det var Ramones, Six Pistols, och Ebba för hela slanten, genom mina tonår. Var säkert skrämmande för en del. Men nu när man ser nutidens emo eller screamo så kan t.o.m jag bli lite rädd. Tyst Allt hänger nog på hur open minded man är eller? Hmmmm, fast å andra sidan så kan det skilja en hel del var i landet/världen vi befinner oss också

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Varulvskaninen
2012-03-21 18:49
#13

Jag är 16 år och har några enstaka vänner som är gamla. Jag skulle gärna ha fler!

Jag har stor respekt av äldra och deras lärdomar eftersom de har varit med om mycket som jag inte varit. Därför suger jag oftast åt mig som en svamp när de berättar något intressant!

Personer i min ålder fokuserar mest på utseende och är desperata efter killar, förrhållanden. De måste vara snyggast och bete sig bäst och en enda blick från en kille kan betyda sååå mkt!

Detta är verkligen inte min grej! Har redan en pojkvän och stannardär!

Därför skulle jag hellre vilja ha mognare vänner som redan gått igenom detdär och som verkligen har erfarenheter och sjlva förstår vad de pratar om!

Annons:
Upp till toppen
Annons: