Annons:
Etiketterdagens-trådhälsningargratulationerpresentationer
Läst 1399 ggr
fridelfina
2012-03-18 07:52

God morgon söndag 18 mars

Är uppe i arla stund och tvättar i tvättstugan. Maken jobbar idag. Vi har 18 årsdag som par och 14 år som förlovade idag. Fattiga som kyrkråttor, men jag ska köpa 3 röda rosor till honom och så får de bli vardagsmiddag av nåt slag på kvällskvisten.

Drog ett kort för dagen ur shadowscapes lek: Knigth of wands/Stavriddaren

Den unge mannen rider på ett lejon med långa antilophorn. Han har en lång stav i handen. Lejonet har en solspiral på låret. Det springer 5 rävar bredvid dem och det finns en spiralformad snäcka på marken. Jag tror det vankas passion!

 
 

Annons:
Skogshumblan
2012-03-18 08:22
#1

God morgon! Fridelfina, grattis på Er dag. Hoppas ni för en fin kväll ihop sen ;) Kunde inte hålla mig, köpte penseer igår så min plan är att dotera och jag ska försöka få ner dem i kruka idag. Får se till att ta en kruka jag lätt kan lyfta in & ut för att skydda de små liven om natten. Jag bara älskar alla de färger och storlekar som penseer finns i! Ha en fin dag alla!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

fridelfina
2012-03-18 08:41
#2

Tack Skogis! Fint med penseer Kyss

Önskar förstås också alla en fin söndag!

 
 

Isa56
2012-03-18 09:13
#3

Godmorgon Fridelfina, Skogis och alla andra goa härinne. Skrattande

Grattis Fridelfina. Jag hoppas också ni får en mysig kväll ihop.

Skogis jag hoppas din nerv blivit lite medgörligare idag, och du inte har så ont.

Lite, lite duggregn, men rätt skönt ute. Här blir det förbereda för tidig jobbmorgon imorgon, mat och kläder. Blir nog lite ritande idag med. En liten tupplur och en bok kanske. Får se vad jag känner för. Helgerna blir oftast så. Försöker se dem som vila och avkoppling.

Ha en härlig söndag.

Kram Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Skogshumblan
2012-03-18 09:19
#4

Tack Isa, den får sig en och annan läkande tanke så den ska nog veta hut snart;).

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Isa56
2012-03-18 09:27
#5

Bra. Du får uppfostra den lite. FlörtKyss

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

[Momiji]
2012-03-18 09:30
#6

Grattis Fridelfina Glad

Idag blir sista hundvaktsdagen, och nu är det mindre än en vecka kvar tills jag fyller år. Har avverkat en halvliter citron ört-te och hunnit sörja en skvätt. Idag är det 1 år sedan min älskade Vivaldi gick bort efter en kort tids sjukdom. Sen dess har det funnits 3 andra hamstrar här men alla har gått bort av sjukdomar(så går det när man tar hamstrar från föräldrar som man känner till sjukdomshistorien på).

Har hunnit se tv med kaninerna på morgonen också och myst med dom

Annons:
Skogshumblan
2012-03-18 09:31
#7

Isa, japp. Ser fram mot operationen. Där kan vi snacka tukt! Moahaha!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

plutopellis
2012-03-18 10:13
#8

Grattis fridelfina! Åh penseer, vår!! Fick ett blomsterarrangemang igår med liten påsklilja, vit pärlhyacint samt murgröna. Underbart vacker och lökarna åket ut i rabatten när de blommat över :) Så tråkigt momiji :( sänder en styrkekram åt dig. Tur du ha ninerna :) Ha en god söndag alla!!

Skogshumblan
2012-03-18 11:40
#9

Momiji beklagar den sorg du har :( Hoppas dina små kärlekar stannar hos dig länge länge så du slipper mer sorg nu.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

fridelfina
2012-03-18 11:47
#10

Shit, får skämmas stort nu…. har ju varit ett par i 22 år och förlovade i 18 år! Skäms Vi har till sommarne varit gifta i 14 år!

Det var sonen som kom på min dåliga mattematiska uträkning, han är nämligen 14 år så det är ju lätt att komma ihåg!

Momiji, ledsamt att höra om hamstrarna. :(

Som tur är så lever kaniner längre

 
 

Skogshumblan
2012-03-18 12:13
#11

Fridelfina, äsh detaljer! Så länge du får med rätt karl hem och vill ha honom så… ;)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[MorganLeFey]
2012-03-18 13:39
#12

God söndagsmiddag Glad

Nu är jag färdig med min Mandala till Silent Hill.

Jag tog en riktig sovmorgon idag och tänker ta det lugnt fortsättningsvis också denna dag. En promenad får det bli och lite bokläsning. Inga större ansträngningar alltså.

Grattis fridelfina till bemärkelsedagen Glad Inte så lätt att hålla reda på alla dessa år som bara försvinner i ett stort "slurp". Flört

Momiji - jag skickar en liten styrkekram. Kyss

Förresten på tal om nerver. Jag får ibland känning av trillingnerven. Vet inte varför, om det har med fibron att göra. Det kan vara så några dagar och sedan försvinner det. Trillingnerven är den som sitter på vardera sida i ansiktet och som börjar vid tinningen, ger ner utanför örat  och fortsätter ner mot käken. Detta kan kännas inne i munnen då man tror att man har tandvärk.

Ha en fortsatt skön söndag!

Skogshumblan
2012-03-18 14:12
#13

Morgan lät inget vidare med den nerven. Blä! Hoppas du får en fin dag!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
Pagan
2012-03-18 19:13
#14

Godafton på er

Har vilat heeeela dagen samt heeeeela dagen i går. Så jäkla trist och långtråkigt!! Nu kan jag stå på benen utan att de skakar iallafall. Har fått behålla det lilla jag ätit i dag också, så jag är klart på bättringsvägen!!

Grattis Fridelfina, inte lätt att hålla reda på dagarna alla gånger.

Momiji läser och blir så ledsen för dig och din sorg. Jag förlorade min trogna hund i somras och jag sörjer henne enormt. De sätter djupa spår i våra hjärtan.

Nu ska jag se om jag pallar en dusch också, så kanske man e på banan igen.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Isa56
2012-03-18 19:19
#15

Skönt att se dig Pagan. Kyss Undrade hur det var med dig. Ta det nu lugnt. Brular ta ett par dagar att bli kurant igen.

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Skogshumblan
2012-03-18 19:51
#16

Pagan, skönt att du är på benen något sånär. Tänker på dig och skickar goda tankar. Fortsätt krya på dig vännen!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Pagan
2012-03-18 19:58
#17

Tack sötisar

Ja efter en dusch så känns det ännu liite bättre. Vetetusan om jag åt nåt olämpligt i går eller så, inget vidare iallafall att må så där, dubbelvikt halva dagen, skakis, darrig och totalt urlakad.

Skulle inte tro att det smittar i allafall så jag får väl ta mig till jobbet imorgon, möten med högre chefer och en massa info om alla besparingar och nya direktiv - så det kan jag inte missa.Ska ju bli himla kul att försöka hålla sig alert & vaken och ställa "vettiga" frågor.

Så nu gäller det att affirmera god hälsa, massa god nattsömn och ett lyckligt tankelivSkrattande

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Skogshumblan
2012-03-18 20:03
#18

Pagan, se till att få med Agda så löser det sig nog med frågorna ;)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

fridelfina
2012-03-18 20:10
#19

Ja, krya på dig och en god natts sömn kan göra underverk!

 
 

[MorganLeFey]
2012-03-18 20:28
#20

Pagan, det gläder mig att du återhämtat dig. Det är ju så himla jobbigt att må så där. Men se det positiva, det det rensar ut både här och där Flört

Skogis, det där med inflammation i trillingnerven är egentligen bara mest irriterande, som tandvärk om natten ungefär.

Jag har i alla fall varit väldigt produktiv i läsfåtöljen idag. Läst färdigt en bok (David Gibbins - Heligt Guld) mycket spännande.

Annons:
Pagan
2012-03-18 21:32
#21

Ja jag hoppas att en god natt sömn gör just det - underverk. Så ska det låta var ganska trevligt det också.

jag har lyssnat på ljudbok - Nora Roberts triologi- nu när jag bara legat och legat, har ju nästan liggsår - Född i eld, Född i kyla och nästan halvfärdig med Född i synd. Hon har en förmåga att detaljerat gå in på de heta nätternaTungan ute jösses!! man blir ju nästan glad att det inte är i högtalareFlört Dessa tre böcker kan jag ju glatt meddela att jag var glad att ha inhandlat i ear book store - bra att ha dessa dagar. TV var för jobbigt att titta på - kräver ju ett visst engagemang att zappa trots allt.

Vi ses nästa vecka- en pigg och frisk sådan

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Amandla
2012-03-19 16:06
#22

#21 Åh just den trilogin älskar jag, annars tycker jag att Nora Roberts kvittar (upprepningar, intriger, alltför ingående tjatiga beskrivingar av allt). Men dessa tre <3 jag!


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Pagan
2012-03-19 18:51
#23

Ja hon var/är ny i min samling så jag kan ju inte säga nåt om hennes övriga verk - men dessa var klart bra, eller är måste jag ju säga. Fortfarande på sista delen - himla bra.Skrattande

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Upp till toppen
Annons: