Annons:
Etiketterdagens-trådhälsningargratulationerpresentationer
Läst 3202 ggr
Elpida
3/15/12, 8:06 AM

Torsdag 15 mars

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag sa till en kollega att tiden går så fort nu för tiden.. och vips så är det torsdag! Hängde hos läkaren, röntgen och läkaren med lilltjejen igår. Akut höftledsinflammation blev domen, men det verkar snabbt övergående. Efter behandling med ipren och vila igår är hon redan så mycket bättre idag. Gäller bara att hålla henne i stillhet idag oxå så det får läka ut ordentligt - men det blir hennes pappas jobbCool.

Min nuvarande affirmation är "Tack för att jag har så otroligt bra inkomst att jag bara behöver jobba halvtid med trökgrejerna och halvtid med det jag älskarGlad"

Vad är eran affirmation för dagen?

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Annons:
plutopellis
3/15/12, 8:31 AM
#1

Ush då! Men skönt att det redan är bättre! Gillar din affirmation starkt! Min har jag stulit från pagan och är alltid samma: jag älskar pengar, pengar älskar mig, pengar dras lätt till mig :) idag blir det första besök hos ny sjukgymnast. Jag tog tag i det och bytte! Stolt över mig själv. Så får se vad som händer.. I eftermiddag blir det egentid då gubben tar sonen till farmor och farfar, jag vill inte åka dit tyvärr fungerar inte vi så bra ihop så jag blir ENSAM! Då ska jag mysa med kaninen och se om jag får till ett kort som jag lovade för ett bra tag sen! Kram på er alla!!

Isa56
3/15/12, 9:55 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Godmorgon Elpida, Pluto och alla andra goa här, Skrattande

Fortfarande lite trött och hängig, så en dag till i stillhet får det bli.

Dagens tanke av Loise L. Hay.

"Livet är verkligen mycket enkelt. Vad vi ger, får vi tillbaka."

"SUCK" Jag vill verkligen inte ha tillbaka min förkylning. TystCool

Ha en skön dag.

Kram Isa

(Bildtexten gäller nog mig. Hrm) Flört

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

plutopellis
3/15/12, 9:59 AM
#3

Hahaha! Och mig *gapflabb*

Isa56
3/15/12, 10:03 AM
#4

Cool Men kul har vi. Tungan ute

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Elpida
3/15/12, 10:10 AM
#5

Hahahaha, den var bra Isa!!!Glad

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Skogshumblan
3/15/12, 10:21 AM
#6

Godmorgon!

Isa, du är för skön!

Själv har jag sjukskrivit mig själv idag och i morgon, min *cencur* nerv i handen är i kläm igen och hela armen är ur funktion. ( Ska inte putta fart på gungorna mer, det är lärdomen av det).

Fick en akuttid hos läkaren nu på morgonen,  har tydligen en akut inflammation i nervskidan i handled och armbåge.  Får remiss till läkare på sjukhus för test och operation. Doktorn var beredd sjukskriva mig  längre men jag vill ju jobba! Har äntligen kommit på vad det är som gör att jag är så låg på jobbet så nu har jag inte lust att gå här hemma och ruttna för en liten nervs skull.Tungan ute

Ha en fin dag alla goa här inne, ja det gäller Agda också!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
plutopellis
3/15/12, 10:26 AM
#7

Oj humblan! Det lät ju inte bra :( hoppas verkligen du kan jobba snart igen och att censur nerven blir bra..

Isa56
3/15/12, 10:27 AM
#8

Krya å dig vännen. Nerver i kläm eller inflammerade är inte kul. Skickar varma tankar och kramar till dig. Kyss

Skönt att du kommit på vad du inte gillade på jobb. Skrattande

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Skogshumblan
3/15/12, 10:31 AM
#9

Isa, tack!

Ja det är rätt kul nu när jag kommit på vad det var. Tankens kraft du vet, förväntar man sig eller fokuserar på minsta lilla sätt fel blir det jättedumt och jag tror det är där felet så att säga är. Att alla är så vana vid allt strular med detta bar och händer saker hela tiden runt av negativa slag, klart man får det man tänker så nu ska iaf jag affirmera utav tusan positiva tankar och energier runt förskolan och den bit jag kan råda över.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

fridelfina
3/15/12, 12:07 PM
#10

Go´dagens alla!

Själv har jag varit hos min snälla tandläkare och dragit bort en visdomstand… har bara två kvar så nu är jag väl bara hälften så smart Flört

Krya på er, Skogis, Isa och Pluto!

#Edit

Min affirmation för dagen…: Jag är stolt över mig själv!

(Är nämligen tandläkar- och sprutfobiker!)

 
 

Isa56
3/15/12, 12:12 PM
#11

#10 Absolut ska du vara stolt. Starkt jobbat Fridelfina. Kyss

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Skogshumblan
3/15/12, 12:13 PM
#12

Heja dig fridelfina, bra jobbat att gå dit och få den här behandligen då! *applåderar dig stående*

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

fridelfina
3/15/12, 12:16 PM
#13

Tack Isa! Jag har för tio år sen hittat den mesta fantastiska tandläkare och sköterska, får lustgas för att våga ta bedövningen och bedövningen administreras under 5 minuter med en liten pump. Helt smärtfritt och jag slipper sprutor!

 
 

Annons:
fridelfina
3/15/12, 12:17 PM
#14

Tack Skogis! Kyss

 
 

[MorganLeFey]
3/15/12, 3:53 PM
#15

God eftermiddag Glad

Nu har jag precis tagit en middagslur. Där där var evigheter sedan jag gjorde så.

Jag var nämligen uppe tidigt i morse. Vi var på en liten bussutflykt i föreningen i det nya området Hyllie. Hyllie är ju vår stadsdel och den kommer ju att bli jättestor med både bostäder, kontor och annat, och affärer. Och så var vi på Malmö Arena och åt lunch. (det var denna lunch som fick mig att nanna middag, hi hi). Det var även folk från andra seniorföreningar. Mycket trevligt var det.

Och så ska jag prova på Zumba. Det kommer en instruktör hit om några veckor. Om tillräckligt många är intresserade så bildar vi en studiecirkel. Låter trevligt.

Jag blev bekant med en kvinna från trappan bredvid. Vi satt tillsammans i bussen och även vid lunchen. Lustigt var det för båda två målar! Vi pratade om att vi skulle ställa ut tillsammans här i vår lokal.

Jag var väldigt duktig igår och gick till sängs i tid för att jag skulle få mina sovtimmar. Och så hände detta som har hänt i hela mitt liv precis innan jag ska lägga mig - jag fick en idé!

Och då är där inget som kan stoppa mig.

Idén var att jag kanske skulle flytta sängen på andra hållet, och då fick jag ju flytta byrån………….och nattduksbordet…………och piedestalen…………….och fåtöljen. Nu blev där en stor golvyta ledig och då måste jag ju ta in nya mattan som jag köpt till balkongen, den passade perfekt där.

Tungan ute

Så nu har jag ett helt nytt sovrum som jag känner är väldigt fint och trivsamt. Och efter allt lyftande och släpande mitt i natten så sov jag som en stock.

Nu ska jag grundmåla en tavla och göra en skiss.

See ya!

[MorganLeFey]
3/15/12, 4:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Naturligtvis kommer bilder!

[MorganLeFey]
3/15/12, 4:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Glad

[MorganLeFey]
3/15/12, 4:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Jag vet inte om jag ska måla om byrån till antik. Alltså först måla vit och sedan skrapa av.

Funderar starkt på detta. Förmodligen får jag en gammal spegel med guldram från svärdottern.

Sedan ska hyllan sättas upp på väggen och då blir det ju nu över huvudet. Målar jag byrån så måste jag måla hyllan också. Jag har ju ändå inget annat för mig Tungan ute

Pagan
3/15/12, 4:17 PM
#19

Här händer grejer minsann.

Pellis, vad bra att du tog tag i din sjukgumnast. Ibland är det jobbiga samtal - men guld då det är gjort.

Elpida, hoppas din dotter känner sig ännu bättre nu, blev väl en heldag hod doktorn kan jag tro.

Isa, den där bilden lånar jag, texten var ju helt i min stil. Mår du bättre?

Fridelfina, diplom!! tufft att gå till tandläkaren, är själv livrädd. Varm kram till dig som vågar.

Skogis, vad häftigt!! Vilken aha upplevelse du fått till dig. Kan tro det känns lättare i hjärtat nu.

Morgana, helt loss, möblera om mitt i natten, bor du på bottenvåningen?? God kontakt med grannarna annarsFlört

Här har jag jobbat lite extratimmar igen, en massa flex att ta till vara på till….ja, tills när då?? Ska laga lite middag och se vad Ni gjort här under dagen. Ni har varit flitiga och jag är en nyfiken själTungan ute

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Isa56
3/15/12, 4:26 PM
#20

#19 Tja, du kan ju alltid putsa fönster. (Ser vääääääldigt oskylidg ut) OskyldigCool

Jo jag mår lite bättre, men är nog hemma imorgon också. Ryggen är inte helt överens med resten av mig.

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Annons:
Isa56
3/15/12, 4:27 PM
#21

#18 Tjusigt värre ju. Morgan. Tungan ute

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

[MorganLeFey]
3/15/12, 4:30 PM
#22

# 19 - Jag bor på tredje våningen. Första och andra våningen under mig tillhör fastighetskontoret och de är inte där om nätterna - tur det!

Cool

plutopellis
3/15/12, 4:34 PM
#23

Du är tokig Morgan, men fint blev det! Tungan ute

plutopellis
3/15/12, 5:30 PM
#24

Ush! Efter att ha varit någorlunda pigg hela dagen hamnade jag i soffläge med feberkänslor :( jag som skulle gått ut med kaninen och fotat, får bli en annan dag.. Köpt hem lite basilika till henne och det gillade hon. Den konstiga ninen äter varken äpple, päron, gurka eller morot så försöker komma på vad hon gillar :) även plockat in gnagpinne åt henne..

Isa56
3/15/12, 5:43 PM
#25

#24 Salladsblad kanske.

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

plutopellis
3/15/12, 5:54 PM
#26

Ja sallad fungerar också :) är så van från min förra nin som åt precis ALLT hihi :)

Pagan
3/15/12, 6:49 PM
#27

Din rygg har haft ont ett tag nu Isa, vad var det du gjorde? bar något eller vad? Halkade, nä jag minns inte riktigt. Men det är ju flera veckor nu. Har du varit hos Doktorn?

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
Isa56
3/15/12, 6:56 PM
#28

#27 Doktorn? Haha Hon skickar mig till sjukgymnasten.Foten i munnen Är en muskel i ryggen (mellan skulderbladen) som jag drar upp vid en viss maskin. Varje gång.

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Pagan
3/15/12, 6:58 PM
#29

Ditt jäkla jobb!!Gråter Har du legat på spikmattan? Kanske bra med lite extra blodgenomströmmning sas?

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Isa56
3/15/12, 7:12 PM
#30

Har ingen spikmatta, bara en för fötterna, får väl be gubben rulla den över ryggen. Nä det är mer denna veckan. Trött, varm och kall och lätt skallebang, lite illamående eller ja hängig, lite skakig. Brukar bara bli halvdålig när andra blir sängliggande. ObestämdFlört

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Pagan
3/15/12, 7:29 PM
#31

Hoppas du får den vila du behöver under helgen då Isa. Kram

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Pagan
3/15/12, 7:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#32

99:- på Tradera

http://www.tradera.com/presentset-lila-spikmatta-och-kudde-auktion_340964_151222371

kudden har jag bara till fötterna men mattan ligger jag på. detta är väl en "kopia" men det tror jag spelar mindre roll.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

fridelfina
3/15/12, 8:22 PM
#33

Jag har Guru och den är helt ok! Ganska täta spikar=inte lika obehagligt att ligga på. Jag sover på min ibland=vaknar med elefanthud efter några timmar och får dra bort mattan från ryggen, men oj vad varmt å skönt det känns i ryggen!

 
 

Isa56
3/15/12, 8:26 PM
#34

Ska söka på nätet, Vattumannen har de också. Kanske livsenergi med. Får kolla.Tungan ute

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Annons:
Pagan
3/15/12, 8:39 PM
#35

då när jag köpte min yantramatta fanns ju bara den att tillgå, det är ju ett par år sedan. Men nuförtiden finns ju en hel del att välja på. Täta och mindre täta "spikar" men det spelar nog ingen roll för blodgenomströmningen i kroppen, men den där kudden jag köpte är himla obekväm. Kanske ska jag köpa en sådan halvcirkelformad i stället? Fast å andra sidan är min kudde perfekt för fötterna så….

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Elpida
3/15/12, 8:42 PM
#36

Usch då Isa. Blir det inflammation i muskeln, vilket det blir till sist… så krävs det en ändring av arbete.. igen! Börja med spikisen iaf, den är superbra!!!!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Pagan
3/15/12, 8:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#37

Nu ska jag ta en dusch, slappa och kanske se på Tv. Vi ses i morgon alla goa. Momiji jag ska tänka på dig innan jag sussar. Isa en extra kram och hoppas du finner en spikmatta i rödaste rappet. Sussa lugnt alla - när vi vaknar är det FREDAG!!!!Skrattande

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Isa56
3/15/12, 9:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#38

Tack alla goa. Det är lugnt har haft det sen innan jul, så jag har vant mig. Det är inte första gången. Hemma sysslar jag med sådant här.

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Jessica Holländare
3/17/12, 4:37 AM
#39

Har du ritat den Isa??? Förvånad Jättefin!! Skrattande


Isa56
3/17/12, 8:10 AM
#40

Tack Jessica, ja den har ja ritat. från ett foto av en av mina söner.Skrattande

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Amandla
3/17/12, 1:47 PM
#41

Men oj Isa! Jag såg bilden och tänkte "jaja, Isa gör barn" och trodde det var ett foto… Skrattande (som du fixat lite med förstås) Du är duktig!


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
Isa56
3/17/12, 1:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#42

Tack. Den är ritad av mig. Skrattande

Här är fotot jag ritat av. (jag har lov att lägga upp bilderna) Flört

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Skogshumblan
3/17/12, 2:44 PM
#43

Men vad du har talanger Isa! Snygg son också ;)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Isa56
3/17/12, 2:54 PM
#44

Tack Skogis, Ja det var en bra blåkopia på honom. Flört

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

[MorganLeFey]
3/17/12, 5:25 PM
#45

Du är mycket duktig tecknare Isa Skrattande

Isa56
3/17/12, 9:34 PM
#46

Tack Gilla. Det behövde jag nu.Kyss

Sitter och blänger lite frustrerad på en teckning som inte är ett dugg likt originalet. Dessutom blev ögonen för mörka när jag skulle fixa till dem. Suck. Nåja jag har mer papper. TystFlört

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

[MorganLeFey]
3/17/12, 9:37 PM
#47

Isa, ibland får jag göra om flera gånger. Ibland är det bättre att börja på ny istället för att sudda och sudda. Pappret blir bara konstigt och "fnarrigt" av sudd.

Ibland sitter det på direkten och andra gånger får man kämpa Flört

Isa56
3/17/12, 9:51 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#48

Ja, henne får jag rita om,fast maken sa direkt han såg den att det liknade Jessica i travprogrammet på tv. FörvånadFlört Så det får bli en bild av okänd kvinna haha. Oskyldig

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Annons:
Jessica Holländare
3/17/12, 11:23 PM
#49

Blir absolut inte ett dugg avis på er som kan rita så fint!!! SkämsOskyldigTyst


fridelfina
3/18/12, 7:31 AM
#50

Ja, vad du är duktig att teckna Isa!

Håller med dig Jessica - inte ett dugg avis, nähäää Foten i munnenTystTungan ute

 
 

Isa56
3/18/12, 9:05 AM
#51

Tack.Kyss

Jag har gått i över 30 år och varit hundra på att jag inte kunde rita. Mina barn log åt mina stackars streckgubbar. Sen vet jag inte vad som hände. Jag tog fotot ovanför på en av mina söner. och började rita av, tog en vecka att göra. Men där släppte jag tanken på att jag inte kunde rita. Det här med att tro att man inte kan, och sen upptäcka att man kan det, det är lycka.Skrattande

Gogla på teckning, så finns där mycket tips att hitta.

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Isa56
3/18/12, 3:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#52

Snart färdig Tungan ute

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

fridelfina
3/18/12, 8:15 PM
#53

Jättefin!

 
 

Elpida
3/18/12, 8:24 PM
#54

Vilken talang du har Isa!!!😊

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

plutopellis
3/18/12, 8:36 PM
#55

Jag verkligen älskar detaljerna du fått till i blusen, helt underbar! Kyss

Annons:
Pagan
3/18/12, 9:33 PM
#56

Isa, vad du KAN!!!Kyss

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Isa56
3/19/12, 7:20 PM
#57

Tack alla. Vad glad jag blir. Kyss

Just detaljerna tycker jag är så roliga att göra, även om man blir lite trött ibland. Tungan ute

Och mottagerskan är också jättenöjd, fast det inte är särskilt lik henne. Flört

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Pagan
3/19/12, 7:26 PM
#58

jag tycker det är så himla häftigt, extra så, eftersom du inte fattade vad du kan!

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Isa56
3/19/12, 7:35 PM
#59

Dolda talanger är spännande. Vilka doldisar har ni andra?Tungan ute

Tiden har kanske inte heller varit den rätta innan. Jag tog ett jättekliv i utvecklingen på bara en vecka i förra året. Flört

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Pagan
3/19/12, 7:39 PM
#60

hmmm tål nog att filuras lite på……

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Isa56
3/19/12, 7:45 PM
#61

Ja, vem vet vad som dyker upp då. Tungan ute

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

[MorganLeFey]
3/19/12, 7:59 PM
#62

Jo Isa, jag kommer ihåg när du tog klivet. Det är ganska häftigt att det blir sådär.

Nu måste jag fråga dig om du känner att du får en slags inpiration/kunskap som du inte vet var den kommer ifrån?

Annons:
Isa56
3/19/12, 8:06 PM
#63

Ja, Gilla vissa bilder ritar sig nästan själva.

Jag kan bokstavligen se hur jag ska rita, var linjerna ska vara. Tiden försvinner och jag sjunker in i ett meditativt tillstånd. Inte alltid, men vissa bilder ritar sig själv nästan. Det räcker att jag håller i pennan. Det känns väldigt mycket som att jag får hjälp någonstans ifrån. Mycket av det jag ritar är på intuition.

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Jessica Holländare
3/19/12, 8:12 PM
#64

Låter underbart Isa!


[MorganLeFey]
3/19/12, 8:54 PM
#65

# 63 - Jag kunde nästan gissa detta. Och jag förstår precis vad du menar Flört

Upp till toppen
Annons: