Annons:
Etikettandlig-medial-utveckling
Läst 6680 ggr
Skogselva
3/12/12, 7:38 PM

Årets första fjäril

Jag har någon gång, någonstans läst om fjärilar som tecken på hur det kommande året ska bli. Om den första fjärilen man ser är en citronfjäril så blir året lyckosamt och sen minns jag inte mer. Skäms

Är det någon som känner igen det här och kanske vet var jag kan läsa mer om det, igen?

Jag såg en så'n där "kobrafjäril" idag, alltså den röda med stora svarta prickar på vingarna och vill läsa mer, men kan inte för mitt liv komma ihåg var jag hittade det.

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Annons:
Skogshumblan
3/12/12, 7:50 PM
#1

Har inte hört just det men googla fjäril andlig betydelse och se om du hittar något :)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Pagan
3/12/12, 8:18 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Det här var ju intressant, helt klart en uppgift för Isa - sajtens detektivTungan ute men jag måste ju kolla lite jag också - är det påfågelöga du tänker på skogselva?

Står kanske nåt i bondepraktikan?

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Skogselva
3/12/12, 8:34 PM
#3

Ja, precis en så'n fjäril var det! Haha - tack. Glad

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

fridelfina
3/12/12, 9:10 PM
#4

Åh, vad roligt då e de vår!

 
 

Skogshumblan
3/12/12, 9:11 PM
#5

Har för mig att amiralsfjäril förebådar förändring till det goda

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

fridelfina
3/12/12, 9:19 PM
#6

Nån som har Solögas bok nära tillhands? Kanske det står i den?

 
 

Annons:
Pagan
3/12/12, 10:12 PM
#7

jamen visst, den får jag ju givetvis slå i

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Pagan
3/12/12, 10:16 PM
#8

Enligt solöga:

Påfågelsöga: Världens skönhet ryms inom dig. Min gåva till dig är att dela med dig av dina inre kvalitéer. Låt omvärlden ta del av din inre skönhet. Här handlar det om att låta de inre kvalitéerna lysa igenom.

Det du Skogselva - ett budskap som heter dugaKyss

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

plutopellis
3/13/12, 8:31 AM
#9

Jag såg en geting…?? Hihi

Maggan71
3/13/12, 10:15 AM
#10

Jag ser mest bara flugor som vaknat ur vinterdvalan… Vill nog inte veta vad det kan tänkas betyda! *asg*

Men intressant tråd! :D

Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... Flört

Skogselva
3/13/12, 3:04 PM
#11

#8 Ja, det må jag säga. Ett mycket passande budskap också, eftersom jag söker jobb utan att ha tidigare arbetslivserfarenhet/referenser, så måste jag låta de inre egenskaperna bevisa att jag är rätt person för jobbet, om jag ska ha någon chans alls. Flört

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

[MorganLeFey]
3/13/12, 6:04 PM
#12

Enligt Denise Linn:

Detta är ett starkt tecken på en ny början på ett högre plan. Precis som fjärilen kommer fram ur sin kokong, kan det betyda att du träder fram med en ny skönhet och en ny medvetenhet, att du går in i en period av pånyttfödelse och transformation. Fjärilen är en mycket gammal symbol för själen och till och med för själva livet. Befinner du dig i en tid av pånyttfödelse?

En "social fjäril" är någon som fladdrar hit och dit utan att någonsin binda sig vid eller vara hängiven en relation. Är det tillämpligt på någon del av ditt liv?

En fjäril kan också symbolisera glädje och lycka

Glad

Skogselva
3/13/12, 6:13 PM
#13

#12 Jupp, på väldigt många plan befinner jag mig i en tid av pånyttfödelse. Glad Det där med den sociala fjärilen vet jag dock inte, den stämmer inte nu i alla fall.

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Annons:
Upp till toppen
Annons: