Annons:
Etiketterdagens-trådhälsningargratulationerpresentationer
Läst 1605 ggr
Isa56
2012-03-10 10:04

Lördag 10/3

Godmorgon allesammans Skrattande

Ahh, lite ensamtid, så här på förmiddagen. Skrattande Sitter och tittar på mina nya lekar. Vattumannen hade en del lekar till reapris också så det blev några stycken. Oskyldig Jaja, Jag äter ju varken godis, kakor eller dricker läsk. Så summan blir nog konstant i slutändan. Cool

Den förste är en Rumi Tarot av Nigel Jackson. Där var ingen bild, så jag var väldigt nyfiken på den. Och, ja jag tycker den är fascinerande på ett sätt, trots att det inte är den typen av bilder som jag normalt väljer.

Nästa är Unicorn Tarot av Suzanne Star och Liz Hilton. Den gillar jag. Ganska rena bilder med harmoniska färger.

Den tredje blev en Native American Tarot. Varför jag vill ha den, vet jag inte. Jag är samlare, så det blir lite udda grejor ibland. Men den lite annorlunda, så jag ska kika lite närmare på den sen.

Sen får jag vänta på den siste, en Golden Tarot of Renaissance. Plus att Vikingtarot fortfarande är restad. Sen dröjer det till nästa gång jag får ett ryck. Tungan ute

Nu har jag gått ner nästan 6 kilo sen jul, så snart kommer jag i en del av mina gamla kläder, som aldrig hann bli slitna innan jag gick upp i vikt.

Önskar alla en härlig lördag

Kram Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Annons:
Maggan71
2012-03-10 10:26
#1

Native American såg onekligen spännande ut! Kul med nytt!

Jag är himla nöjd med min lek, så jag har bestämt att inte beställa fler lekar från nätet. Nästa gång jag köper ny lek ska det vara i en fysisk affär. Kanske är det någon lek som bokstavligt talat ramlar ner i handen på mig! *ler*

Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... Flört

Isa56
2012-03-10 10:46
#2

Ja, jag har ju min Gilded, som jag haft i två år ungefär, och köpte i en fysisk affär så jag kunde titta och känna och klämma på den.

De kostade bara 69 kronor stycket, för två av dem och 96 kronor för Rumi, så det var ju överkomligt. Tungan ute

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Pagan
2012-03-10 11:26
#3

Goddagens alla sköna

Här är ett strålande väder. Lite kallt men soligt. Har varit ute på en uppfriskande promenad och känner för att fortsätta promenera under dagen.

Härligt Isa, vilka nytillskott! Lite ovanliga. Narren i Native American Tarot var ju för söt. Kan ju tänka mig att om man fastnar för ett kort och tar till hjälp ett av de nya så kanske man får in en del nya perspektiv.

Har känt mig så himla trött nu i veckan. Om det är kråkmånens inflytande eller bara våren vetetusan, men orken och inspirationen har lyst med sin frånvaro och sömningheten har varit stoor. Känner att jag plötsligt är lite piggare i dag iallfall. Skönt! Fast som vanligt är det inte.

Fler som känt som jag?

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Isa56
2012-03-10 11:30
#4

Jadå Pagan. Jag har nästan krockat med tangentbordet. Sömnig och helt slut i kroppen. Så det måste vara månen. Lite piggare och gladare idag. Hela veckan har varit konstigt tröötsam men ändå rätt hyfsad.

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Pagan
2012-03-10 11:33
#5

Läste om solstormen med i en annan tråd - våren, månen och solstormen kanske tillsammans påverkat oss då??

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Isa56
2012-03-10 11:52
#6

Förmodligen, "NU TITTAR SOLEN FRAM".Tungan ute Många på jobb som också varit extremt trötta i veckan.

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Annons:
[MorganLeFey]
2012-03-10 12:15
#7

Godmiddag på lördagen!

Isa, grattis till viktnedgången och till de nya lekarna. Ser fina ut. Indianleken ser onekligen spännande ut ;-)

Pagan, jag har ju haft några väldigt omvälvande dagar då jag fick be om healing. Det blev för mycket för mig med alla krafter som drog.

Här är det ingen sol utan regnet som strilar ner. Vi kan ju kalla det vårregn Flört Hoppas det slutar för jag vill gärna gå en promenad idag, annars får man väl ta med sig paraply, men det hindrar att gå på rätt sätt, då blir det stelt och konstigt. Det ljusnar i kanterna nu, så hopp finnes.

Annars blir det jobb framför staffli och block idag. Det är faktiskt ganska skönt, inget fysiskt ansträngande. Får man sen ett resultat så blir det ju väldigt roligt dessutom.

Ikväll blir det TV soffan. Först Melodifestivalen och sedan Kommissarie Banks. Åhhh vad jag älskar dessa engelska deckare!!

Jag får önska alla en skön och trevlig lördag Glad

lottan17
2012-03-10 12:56
#8

Hej min dag började med studier ska fortsätta några timmar till.

Sedan ska jag ut i det fina vädret. Jag tänkte ta en promenad till en återvinningsstation slänga lite grejor. Jag fyllde år 1 mars. Jag har haft kalas och mycket folk har gratulerat mej.

jag fick en del presenter bla en resa till slöjdmässa i Hjo. Det ska bli spännande. Ha det gott framför tv:n nu när det är final i melodifestivalen.

plutopellis
2012-03-10 13:59
#9

Alltså allvarligt Isa! Du kan inte bara skryta och göra mig avis så att du fått hem en hel hög nya små älsklingar och sen skriva det billiga priset! Nu bara måste jag ju in på vattumannen och kika! Faktiskt lite elakt… FlörtKyss nä allvarligt, jätteroligt för dig, jag är inte alls avis! SkämsFoten i munnen Och grattis till viktnedgången, starkt jobbat!

Idag åkte syrran och dottern hem efter att ha varit här sen i onsdags, det är så tyst här hemma nu! Stakars Theodor som varit så glad att få busa med kusinen var ganska så dämpad här inna. Nu åker han bil en runda med sin pappa så hann jag dammsuga. Har varit riktigt underbara dagar! Men vad trött man blir när man inte är van vid en snart femårings energi! Jag var nog inte så rolig att umgås med tidvis, hehe Förvånad

Hoppas alla har en fortsatt trevlig dag!

Isa56
2012-03-10 14:12
#10

Tackar. ja det känns att jag är lite lättare och mina fötter värker inte så mycket. Så min doktor bör bli lite nöjd iallafall. Bara 14 kilo kvar till ursprungsvikten. Tungan ute

#9 SkämsOskyldigTungan ute Men det var billigt. Du har väl fortfarande nykänslan kvar i din lek? Jag njuter fortfarande när jag tar fram min Gilded. Kyss

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

plutopellis
2012-03-10 14:15
#11

Jaaa, den var mitt bästa köp på länge! Så otroligt nöjd Glad och min orakellek är väl använd tre gånger eller något så den kan ju klassas som sprillans ny Tungan ute men man blir ju smått köpgalen när man ser alla olika lekar.. Men, när jag är rik då bannemig ska jag äga en hel hög Guld i mun

Isa56
2012-03-10 14:29
#12

hehe Mina barn är vuxna och självförsörjande, så det är ju bara jag och maken och hunden förståss. Skrattande

Visst blir man, tänk och ha ett typ bibliotek med alla lekarna snyggt placerade på hyllorna. FlörtTungan ute

Inte NÄR Utan "jag är rik, jag bara väntar ett tag, tills jag vet vad jag vill ha." Flört

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

plutopellis
2012-03-10 14:44
#13

Ja precis! Så skulle jag ju sagt Skrattande

Annons:
Isa56
2012-03-10 14:47
#14

Kyss

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

LinaLj
2012-03-10 22:50
#15

Har haft en underbar kväll här hemma. Pizza, melodifestival och en ev blivand pojkvän som håller ena handen och katten som ligger och sover på andra handen. Riktigt mysigt.

Amandla
2012-03-10 23:25
#16

Jag röjer bland alla mina sytillbehör… gjort på en halv minut för medelsvensson men här gäller det kilovis med prylar huller om buller. Jag har ju köpt en del själv under åren men min mamma har fått en ny hobby, att köpa sysaker, spetsar och tyger mm ÅT MIG! Skrattande

Såklart jag är glad, men nu var jag tvungen att ta mig i kragen och få ordning på det. Dessutom har jag nyss fått ett helt litet sybord (syskrin på ben) fullt med saker, en del gamla som gatan. Jag kommer aldrig mer att behöva köpa varken knappar, kardborreband, resår eller sytråd (förutom vitt som går kilometervis här).

Har suttit i två timmar nu, och det börjar bli någorlunda fast jag är inte färdig ooooh nej… fastnade bland knapparna, det är väl bland det underbaraste som finns med en stor burk fylld med knappar i all världens färger och i olika material? Tungan ute


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Pagan
2012-03-10 23:47
#17

jaaa………. vad vore väl en burk med knappar, om inte alldeles alldeles underbarSkrattande du låter helt lyrisk Amandla, själv har jag frossat på Hemnet.se, sååå kul att se dessa svindyra kåkar runt en sisådär 28 miljoner runt gräddhyllan i Göteborgs uthåll med inredning fylld av IKEA och EriktibergsTungan ute ja inte för att det är fel med dessa företag, men ändå. Om jag ägde en kåk värd 28 miljoner så skulle jag nog tagit mig råd till lite riktigt höganäskakel och svindyra möbler som var något mer exlusivt, men man kan ju alltid hoppas att de skickade de extra pengarna till nödlidande istället.

Lina om en blivande pojkvän sitter med dig och ser på melodifestivalen en lördagskväll så låter det mer än blivandeFlört

Frågade korten om jag skulle satsa på en lott igår, jajamensan sade de genom prins i pentagram - och jag vann…..340:- så det går framåt minsann, man får inte ha brått till miljonerna. Måste lära mig att beställa rätt summor. Inte bara ev. vinster.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Maggan71
2012-03-11 06:26
#18

#15 LinaLj: Jag bara loooog när jag läste ditt inlägg! Underbart! Tungan ute

Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... Flört

Upp till toppen
Annons: