Annons:
Etiketttarotkedja
Läst 4569 ggr
christel70
2012-02-22 23:24

Tarotkedja

Tarotkedja

Denna kedja är tänkt att vara löpande, ingen tidsbegränsning.

Kedjan är till för våra medlemmar på Tarot i fokus.

Du får svar på 1 fråga som ex Hur ser min dag ut?, Beskriv mig med 1 kort, Hur blir min dag på jobbet osv.

Tanken är att alla ska kunna vara med, även om du är Nybörjare.

Det går till så här:

Jag börjar med att ställa en fråga. Den som känner sig manad skriver sitt namn i tråden för att anta läggningen och drar sedan 1 kort och skriver sin tolkning i tråden under. (Står där redan 1 namn så får man vänta in nästa fråga. Då är det någon som är på gång att göra läggningenFlört)

Personen fortsätter kedjan med att skriva sin fråga efter tolkningen och så fortsätter kedjan.

Obs! Glöm inte skriva ut vilket kort du drar så vi alla kan lära oss av tolkningen!

Du får vara med hur många gånger du vill bara du också är med och gör en tolkning. Alltså för att få svar på en fråga måste du först besvara en fråga åt någon annan.

Medarbetare på Tarot

Annons:
christel70
2012-02-22 23:28
#1

Överfört från förra tråden i Tarotkedjan:

Sagalina123 svarar på helenahi:s fråga:

" kommer jag att lyckas med min utbildning och får jag den glädje jag tänkt med den."

5 i mynt:

helenahi:

Du kommer att få ha det lite kämpigt med utbildningen framöver, det är som om du kommer genomgå en prövning men att du kommer att ta dig ur det med din inre styrka, du kan klara vad som helst, anar en viss envishet den envisheten kommer och har många gånger varit din räddning.

Du kan inte påverka så mycket under den perioden men du kan planera och fundera över hur du vill ha det. Det är som om du har eller kommer att känna en överdriven oro på om du verkligen kommer att klara detta eller ej, lösningen är att lägga undan oron och stilla dina tankar. Fokusera på det som ger dig inspiration, för din oro är en övergående fas och det kommer att bli förändringar till det bättre. Att ha tålamod just nu känns för dig som en större prövning men det kommer att ge belöning längre fram. Det är som om du vill bli övertygad av din omgivning på om du kommer klara det överhuvudtaget då du inte fullt ut verkar ha den tron på dig själv, tror detta yttrar sig i din oro och tron på dig själv och på vad du kan åstadkomma.

Det är lite som om du redan har gett upp och inte har tron på din inre styrka. Men utbildningen kommer du att klara och du kommer att komma ur den med en starkare inre styrka.

Jag känner av rädslan över ekonomin och för att vara orolig för framtiden. Du kan känna dig ensam i din oro, som om du kanske söker trygghet och goda råd på fel ställe eller hos fel person?

Min fråga, hur ser det ut med mötet på torsdag, kommer det att vara till min fördel? Blir det förslaget jag fått mitt eller får någon annan det?

Medarbetare på Tarot

[sagalina123]
2012-02-22 23:35
#2

Tack så mycket Maikailoa för svar, precis vad jag undrade över, tack snälla för att du tog dig tid och så hoppas jag så innerligt att det blir som du såg!

christel70
2012-02-22 23:42
#3

OopsSkäms

Nu blev det lite fel här…

Maikailoa hann svara på sagalina123;:s fråga innan jag hann låsa den gamla tråden…

Fel av mig…

Klistrar in hennes svar här:

193 skrivetav sagalina123

"Min fråga, hur ser det ut med mötet på torsdag, kommer det att vara till min fördel? Blir det förslaget jag fått mitt eller får någon annan det?"

Omvänd 5 mynt.

Det blir förändring; nya uppgifter elller anställning, lönsamhet uppnås efter en tids möda. Även samarbete antyds, inte någon enskild person.

Jag tog den här läsningen för det verkade som att det gällde imorgon, men jag har egentligen ingen fråga själv i nuläget.

Medarbetare på Tarot

christel70
2012-02-22 23:44
#4

maikailoa - vill du ställa en fråga så att kedjan kan gå vidare eller vill du att jag gör det i ditt ställe?

Medarbetare på Tarot

Maikailoa
2012-02-23 09:29
#5

Vänligt om du vill göra det christel, jag har som sagt var ingen för tillfället.

christel70
2012-02-23 10:58
#6

Ok, då ställer jag frågan:

Både min man och son blir snart arbetslösa. Jag undrar hur det kommer att bli med arbetstillfällen för dem?

Medarbetare på Tarot

Annons:
Isa56
2012-02-23 11:22
#7

#6 Det här blev ju lite klurigt, med ett kort för båda! Flört

Nåväl Jag drog Solen Det står för att man lyckas med de man tror på och föresatt sig. Kortet visar möjligheterna som kommer. Nya bra alternativ. En ny dag gryr Och du kan se din situation i ett nytt perskeptiv. Låt dig inte hindras av det förflutna eller framtida förväntningar. Utan skapa en meningsfull nutid.

Som stödkort drog jag Månen. Våga vara lite galen. Inspireras av dina drömmar. Våga gå utanför ditt vanliga liv. Här finns drömmarna som kan förverkligas.

Ser bra ut, de ska inte vara rädda för att prova andra yrken än de som de jobbar med idag. Att vara öppen för andra yrken kan ge mycket i slutändan.

Hur ser mitt arbete ut nästa vecka?

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

[sagalina123]
2012-02-23 13:40
#8

Måste bara tacka Maikailoa för att hon drog ett kort för mig, allt stämde in på pricken, jag är inte längre arbetslös. Tack snälla du för att du tog dig tid.

liawilson
2012-02-23 18:51
#9

#7 Hur ser min arbetsvecka ut nästa vecka var frågan.

Jag fick upp följande:

5 i stavar:som visar på intriger. Verkar som att du har det rätt kämpigt på jobbet med någon person. Är det så så ta inte åt dig, utan försök lös det på ett bra sätt. Prata om det.

8 i Svärd: Jag anser att detta kort hänger ihop med det första, du eller någon annan kommer känna sig kränkt & sårad. detta kort kan också visa att du är väldigt ambiös. Släpp det gamla & släpp in det nya positiva i ditt liv. Försök slå bort negativa tankar & mönster.

7 i svärd: Ja som sagt det ser inte bättre ut än att det är väldigt mycket intriger i ditt arbete just nu. Det var inte de bästa korten jag fick upp, men detta kort påpekar också att du måste försöka att ta tag i detta, prata med de inblandade.

kejsarinnan: Visar på att du har mycket bra ideer & det kan ju vara så att andra på din arbetsplats faktist är avundsjuka. Du är en väldigt kärleksfull person, låt inte folk utnyttja det!

Sista kortet jag fick upp var Magikern som visar på att du själv kan förändra den här situationen, se bara till att försöka hålla humöret uppe trots allt. Tro på det du gör & gå in för att manifistera det.. med detta kort så känns det som att det kommer att vända, bara du ser till att ta tag i det som är jobbigt, prata & red ut olösta konflikter.

kram

Min fråga: Vad kommer hända den närmaste tiden?

*Kärlek & lycka*

Isa56
2012-02-23 19:03
#10

#9 Tack så jättemycket Lia. Ja det ser ut som en vanlig vecka då. Flört

Men jag fick en input här. Jag är rätt säker på vad det handlar om, har haft en känsla av det. Så du bekräftar en del av mina aningar. Inga öppna konflikter, snarare dold avundsjuka på något sätt.

Tack igen den var väldigt träffsäker. Skrattande

Kram Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

liawilson
2012-02-23 19:20
#11

Hoppas det löser sig. som sagt kjesarinnan står ju för dig & att du är en väldigt påhittig, kreativ & som sagt kärleksfull person. Ta inte åt dig. ja det handlar nog sannorligen om avundsjuka, låt de vara det & kör ditt race! kram

*Kärlek & lycka*

Dojdan
2012-02-23 19:22
#12

Jag ska dra ett kort för din fråga nu lia!


liawilson
2012-02-23 19:25
#13

spännande ;)

*Kärlek & lycka*

Annons:
Dojdan
2012-02-23 19:30
#14

Jag har dragit ett kort för LiaWilsons fråga: Vad kommer hända den närmaste tiden?

Du kommer in i en period där du hittar ditt inre lugn, du kommer ändå att vara fylld av energi. Någonting kommer att ske som kommer att öka ditt självförtroende. Finns det kanske något område där du idag tvivlar på dig själv? Nu är rätt tidpunkt att ta tag i det och stärka dig själv.

Kortet jag drog var: Förmåga

Min fråga till nästa: Hur kommer min helg att bli?


liawilson
2012-02-23 19:33
#15

Tack snälla!

*Kärlek & lycka*

[sagalina123]
2012-02-24 14:06
#16

#14

Jag drog 3 i stavar:

Din helg kommer att vara glad, positiv, du kommer ladda dina batterier och även kanske några planer om en resa framöver, vet inte hurivida dessa planer kommer vara, om de kommer att vara konkreta eller att du kanske bara kommer att längta efter en resa? Jag ser också ett fint sarmabete under helgen, kanske med din partner/ familj? Har du också planer på att köpa eller unna dig något?

Min fråga: Hur kommer samarbetet  att se ut med mina kollegor på nya jobbet?

Dojdan
2012-02-24 15:40
#17

Tack sagalina123! Jag ska faktiskt gå steg ett i en medial utvecklingskurs hela helgen :-) Så nog blir det både glatt och samarbete.. och det är ju lite utan en planering av en medial resa som startas :-)


fridelfina
2012-02-25 22:01
#18

#16

Riddare i Pentagram: Jag tänker mig att ni jobbar i någon sorts ekonomisk sfär på något sätt. Det kommer att gå bra för dig, dina nya kollegor kommer att visa dig respekt och tillit.

Lycka till på ditt nya jobb!

Min fråga: vad bör jag fokusera på nästa vecka?

 
 

plutopellis
2012-02-25 22:43
#19

Jag drar ett kort för #18

plutopellis
2012-02-25 22:51
#20

Frågan var: Vad bör jag fokusera på nästa vecka?

Jag drog kort Yttersta domen XX.

Min tolkning: det du ska ägna dig åt i veckan är att göra klart sånt som är ofärdigt. Det är dags för bokslut och du ska bestämma dig för hur du vill ha ditt liv framöver. Det kan handla om ouppklarade affärer med människor, arbete, eller i hemmet. Men det är dags att rensa upp och ut för att få plats med det nya i ditt liv.

Hoppas du blev något klokare… Foten i munnen

Min fråga: stanna eller bryta upp?

Annons:
[sagalina123]
2012-02-25 23:01
#21

Tack fridelfina <3

fridelfina
2012-02-26 12:10
#22

Tusen tack Pluto! Det låter fullkomligt som min vecka framöver - precis vad jag ska göra och det är ffa jobbmässigt!

 
 

liawilson
2012-02-27 15:16
#23

#20 Jag fick 8 i stavar på din fråga, bryta upp eller stanna kvar.

Detta kort står ju för kommunikation eller resor.

Så jag tolkar det som att det är bra om du vädrar & disskuterar problemet & kanske tar en liten resa nånstans för att vila upp dig & komma fram till själv vad det är du faktist vill. Lite egen tid skulle vara bra för dig nu.

Min fråga: Hur ser mitt kärleksliv ut framåt?

*Kärlek & lycka*

findusfelix
2012-02-27 15:19
#24

Hoppar in som ny här hoppas det är okGlad

Jag drar ett kort på Plutopellis fråga, stanna eller bryta upp?

Drar 5 i bägare, inte helt oväntat med en sådan fråga…

Min tolkning är iaf som följer:-

Du befinner dig mitt i en inre konfliktsituation, du ser både för och nackdelar med dina eventuella val och detta tar mycket energi från dig.

Det finns en längtan efter något annat, något mera men samtidigt en rädsla för att lämna det som du nu har. Rädslan att välja fel får dig att inte välja någonting alls just nu utan det hela får en tendens att stagnera.

Rädslan att bli ensam och att välja fel är stark, mitt råd är att våga följa din magkänsla så hamnar du rätt!

Blev du något klokareFörvånad?

Min fråga är iaf

Hur ser min arbetssituation ut? Kommer det något erbjudande snart?

Ge av dig själv det du vill ha av andra!

findusfelix
2012-02-27 15:20
#25

Oj här satt vi och skrev samtidigt! Oskyldig

Ge av dig själv det du vill ha av andra!

liawilson
2012-02-27 15:29
#26

haha ahh vi gjorde visst det..

*Kärlek & lycka*

liawilson
2012-02-27 15:29
#27

kan du inte dra ett kort för min fråga också då ;)

*Kärlek & lycka*

Annons:
findusfelix
2012-02-27 15:37
#28

Visst kan jag det, drar ett kort för #23

Ge av dig själv det du vill ha av andra!

findusfelix
2012-02-27 15:49
#29

ångrar lite att jag erbjöd migFoten i munnen…..Fick 9 i svärd…

Det är en del ångest och mycket tankar kring hur du ska gå vidare. Ett "oroligt" kort att få. Mardrömmar och svårt att sova och komma till ro.

Tankar som mal om framtiden och vilka val som ska göras.

Det är ju svårt när man bara får dra ett kort…..

9 i svärd står även för att något förloras, det kan vara tilliten till dig själv men lever du i ett förhållande så kan det vara så att det finns ett uppbrott på väg, känslan är dock att det är du själv som väljer att gå vidare ensam i så fall med tanke på alla tankar och funderingar som kortet visar på.

Mitt råd är iaf att släpp tankarna och gräv inte ner dig i allt för mycket i dina funderingar det skapar bara oro och ångest.

Hoppas att det inte var alltför jobbig läsning….Gråter

Ställer om min fråga så vi får ordning på det igen efter krocken tidigareSkrattande

Hur ser min arbetssituation ut, kommer det något erbjudande snart?

Ge av dig själv det du vill ha av andra!

liawilson
2012-02-27 15:53
#30

Tack snälla! Nja det var väl inget kul kort, men ungefär det svaret jag väntade mig. Det är otroligt mycket tankar som springer genom huvudet. Tiden får utvisa hur det blir mellan oss.

Tack igen!

*Kärlek & lycka*

Pagan
2012-02-29 19:20
#31

#29 Findusfelix, jag drar ett kort för dig.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

plutopellis
2012-02-29 19:26
#32

Glömde tacka innan Lia!!

Pagan
2012-02-29 19:31
#33

Findusfelix #29 frågar:

Hur ser min arbetssituation ut, kommer det något erbjudande snart?

Kung i svärd:

Du är en person som vet vad du vill och hur du ska få det du vill ha. Funderar på om du vill satsa på något helt nytt, i alla fall något du varit nyfiken på, men inte riktigt kommit till skott. Känns som om du är på väg in i nya grejer. Du är på väg att byta livsmönster på ett eller annat sätt.

Vad som händer eller inte har att göra med din egen vilja när du får chansen, det dröjer inte länge tills något öppnar upp för nya insikter om vart du vill vara på väg.

Min fråga:

Vad kan du vägleda mig om de närmaste veckorna?

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

plutopellis
2012-02-29 19:43
#34

Och findusfelix såg jag nu! Nu hade liknande svar båda två :) tack båda! Det stämmer det ni skriver, vet bara inte hur jag ska komma vidare men det syns nog när det är dags :)

Annons:
Amandla
2012-03-07 19:53
#35

#33 De närmaste veckorna från idag då:

XV Djävulen. Du kan ramla över erbjudanden som först ser bra och givande ut men i längden kan suga energi ifrån dig. Det kan handla om att du försöker göra dig fri ifrån något slags beroende, och jag får känslan av att det handlar om en person som försöker utnyttja dig och sätta sig på dig.

Min fråga: hur kommer det att gå på utställningen jag ska på i slutet av månaden? Det är två utställningar dagarna på varandra och jag ställer två hundar… så alltså fyra olika möjliga resultat, lite svårt att komma åt med "bara" ett kort men känslan jag har när jag åker hem då kanske?


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Pagan
2012-03-07 19:58
#36

hua! Tack Amandla….tror jagObestämd

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Amandla
2012-03-07 20:03
#37

Jag tror nog att du är stark nog att säga NEJ till någon som försöker på det viset, fast det är klart att om det är någon nära anhörig/kompis så är det ju jobbigare…


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Pagan
2012-03-07 20:10
#38

Jag känner starkt att det är min dotterObestämd

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Amandla
2012-03-07 20:15
#39

Ta till all din kunskap och använd den! Meditera på det!


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Jessica Holländare
2012-03-07 21:23
#40

Amandlas fråga: hur kommer det att gå på utställningen jag ska på i slutet av månaden? Det är två utställningar dagarna på varandra och jag ställer två hundar… så alltså fyra olika möjliga resultat, lite svårt att komma åt med "bara" ett kort men känslan jag har när jag åker hem då kanske?

The Wheel of Fortune X

Det är definitivt ett bra tillfälle att vara med i en tävling. Du har lyckan med dig just nu så satsa fullt ut.

Min fråga: Hur kommer min andliga utveckling att fortskrida?


plutopellis
2012-03-20 14:53
#41

Syrrans fråga: hur kommer min andliga utveckling att fortskrida?

Kort ess i bägare: Kortet berättar om ett öppet hjärta och stor glädje. Du sprider stor glädje omkring dig just nu. Du är glad att leva just nu efter det tuffa som ligger bakom dig, som vår efter en lång kall vinter. Du är en sökare och just nu är rätt tillfälle för dig att utforska ditt inre. Det du ska tänka på är "go with the flow" låt dig följa med strömmen utan att analysera och frågasätta allt. Lita på ditt inre utan att vtivla och misstro. Detta kort är kraftfullt, det visar dig att du själv faktiskt har makten att utvecklas åt precis det håll du väljer. Bara du fokuserar och inte tvivlar. Kyss

Min fråga: vad bör jag tänka/fokusera på den närmsta tiden?

Annons:
Jessica Holländare
2012-03-20 19:14
#42

Tack syrran!! Det låter ju toppen!!! Skrattande


plutopellis
2012-03-20 19:16
#43

Vassego :D

liawilson
2012-03-21 07:58
#44

putopellis: Fick upp prinsessa i bägare, 8 pentagram & eremiten på dig.

prinsessa i bägare kan stå för ett glatt meddelande som kommer din väg, nyheter om något. I boken står det att det troligtvis inte är upplevt på en gång men man kan ana känslan av det positiva.

8 pentagram: kan stå för nya möjligheter. En förnyelse av det du redan är engagerad i. kan också visa på pengar som kommer till än. Utbytbara kontakter & tillgångar.

Eremiten: kan stå för vila/meditation, att söka inre upplysning. Du behöver dra dig tillbaka lite från omvärlden & rå om dig själv..

kramar

Min fråga: Hur ser min boendesituation ut framåt?

*Kärlek & lycka*

plutopellis
2012-03-21 08:30
#45

Tack Lia! :)

plutopellis
2012-04-10 13:16
#46

Jag drog ett kort ur min da Vinci åt dig Lia: XX förnyelse (traditionellt namn är yttersta domen) kortet står för förnyelse, på nyttfödelse. Kortet talar om att efter ett tags tystnad från dig är det nu dags att åter föra din talan. Att visa upp dig, det du står för och dina kunskaper. Att vidare utvecklas och gå vidare. Det ser ut som om det blir nytt boende om du bara träder fram och tar för dig. Nu är inte tiden då du ska sitta hemma och vänta utan ge dig ut i världen och visa upp dig. Lycka till! :) Min fråga: hur ska jag förändra mig själv för att bli den person, mamma och partner jag vill vara?

brusida
2012-04-10 20:24
#47

#46,Mitt kort som jag drog åt dig plutopellis :) 

Three of pentacles:  
Personerna i din omgivning uppskattar det du gör, du är en person som älskar att hjälpa/göra saker för andra. Du inspererar andra med din kreaktivitet. 
Men just nu har de skett en förändring som kommer att kräva mycket samarbete mellan dig och din motpart. De kommer att handla om att ge och ta för att få en stabil trygghet. Ge mycket kärlek så får du tillbaka mycket kärlek. Du har skärpt sinne och vet vad du vill :)

Har inte så jätte mycket erfarenhet utav att spå för personer som jag inte känner. Så du får gärna ge kritik :)

Min fråga är: Hur min sommar kommer att se ut? :)

plutopellis
2012-04-10 20:30
#48

#47, tack så jättemycket! Tycker du fick ihop det bra och det känns som mig du pratar om Glad och det låter som min situation här i livet just nu så det känns bra att jag är på rätt väg och att det "enda" jag ska satsa på är massor av kärlek! Tungan ute

Annons:
brusida
2012-04-10 21:17
#49

Okej vad bra ^^  Satsa på kärleken då kommer man långt här i livet =)

liawilson
2012-04-10 22:25
#50

#47, det blir en magisk sommar, du kommer ha självfötroendet med dig, du kommer vara älskad & omtyckt av de flesta & en förbättring av ekonomin, kanske pågrund av nytt jobb/eller mer jobb..Du får stöd i det du vill åst5akomma & en man kan stödja dig i detta. Gemenskap

Min fråga: Vad kommer en praktik på harrys att leda till?

*Kärlek & lycka*

Maggan71
2012-04-11 15:11
#51

Maggan71 svarar på liawilsons fråga efter jobbet idag!

Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... Flört

Maggan71
2012-04-11 17:09
#52

#50 liawilson:

8 svärd

Svärdsåttan symboliserar en person som fastnat i sina egna tankar/mentala uppfattningar. Kanske har du låst dig i tankarna kring praktiken?

Svärdsåttan talar också om behov av andra människors godkännande.

Kanske vill kortet säga att du kommer att känna dig "fast" på praktiken?

Svärdsåttan berättar också om kunskapstörst, flera olika intressen, någon som gillar omväxling och är ambitiös! Då kanske Harrys är perfekta stället?!

Ledsen om du inte blev klokare… *ler*

Min fråga, till den som känner sig manad: Hur ser min ekonomiska situation ut den närmaste framtiden?

Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... Flört

liawilson
2012-04-11 17:40
#53

Tack maggan--hahaha inte mycket, men jag får helt enkelt vänta & se..

*Kärlek & lycka*

plutopellis
2012-04-11 20:58
#54

Jag drar ett kort för maggan

plutopellis
2012-04-11 21:11
#55

#52, Hur ser min ekonomiska situation ut den närmaste framtiden?

Pentagram 3: detta kortet visar en man som är stolt över sitt arbete. Han älskar det han gör och njuter av arbetet i sig självt samt resultatet av det. Tycker det låter som om du trivs med det du gör och har all anledning att vara stolt över ditt arbete. Du kommer få resultat av ditt slit. Det ser bra ut på den ekonomiska fronten tycker jag, du ska dock hålla lite i tillgångarna. Glad

Just det! En fråga… Hmm, jag ska börja jobba snart efter min mammaledighet. Mycket har förändrats på jobbet men ändå är allt sig likt med skitsnack mm vad jag hört. Väldigt dålig stämning på jobbet men jag trivs rätt så bra ändå. Men är det något särskilt jag bör tänka på inför att börja jobba igen?

Annons:
Amandla
2012-04-11 22:02
#56

#55 "Att hålla dig till sanningen" fick jag i huvudet medan jag blandade korten. Gissar att du vet vad det betyder?

7 mynt: ta det varligt, men gå ändå stadigt framåt. Planera väl så får du skörda din belöning.

Jag får in något slags intrig, som att någon håller på att skapa konkurrens mot arbetsgivaren… nu vet jag ju inte vad du jobbar med, men om det vore en klädaffär så kunde det vara att personen tänker starta en egen klädaffär med bättre priser. Något som du bör hålla dig vaken inför, inte blanda dig in i men inte blunda heller…. *kliar mig i skallen och undrar*

Min fråga: hur kommer det att gå med ekonomin här i sommar, min äldste son tar studenten… (inget sommarjobb, inget bostadsbidrag osv)


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
plutopellis
2012-04-11 22:21
#57

Tack amandla! Förstår precis vad du menar! Och det var precis vad jag planerat inför min återkomst Glad ja nog finns det interiger alltid.. Jobbar på lab på sjukan och där finns massa interiger! Av det onda tyvärr Rynkar på näsan men jag ska gå varligt fram och bara hålla mig till sanningen samt hålla ögonen öppna Glad

Maggan71
2012-04-12 04:48
#58

Tack, Plutopellis! En läggning som kändes sann på flera sätt! Skrattande

Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... Flört

Jina.
2012-04-13 09:47
#59

#56

Mynt 8

Skicklighet och talanger i det matriella.

Nya arbetsområden och intressen.

Kan stå inför valsituation arbetsmässigt.

Oväntade pengar, mindre summor-kan stå inför

(drog ett till kort)

Svärt 5 upp och ner vänd

Lättnad, balans och harmoni

Min fråga: Hur ser min framtid ut inom det mediala?

www.mediumjina.se

Amandla
2012-04-13 12:54
#60

#59 Tack! Kyss


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
plutopellis
2012-04-22 18:01
#61

#59 Jina: Hur ser min framtid ut inom det mediala?

Knekt i eld: du är en orädd äventyrare som kastar dig ut i det okända. Tänk på att inte starta igång mer än du klarar av! Men leta nya möjligheter att se på saker, var spontan och leta efter nya saker.

Så visst låter det spännande inom det mediala! Det är bara att kasta sig ut men ha huvudet med dig hela tiden så vet du vad du klarar och inte klarar. Och det du inte klarar nu, kommer du klara i framtiden Kyss

Min fråga: det känns som att varken psykolog eller sjukgymnastik fungerar för mig just nu. Vad visar korten angående detta? Stanna? Gå vidare? Ja, helt enkelt allmänt angående detta tack.

Jina.
2012-04-22 18:07
#62

Tack plutopellis <3 <3 Skrattande

www.mediumjina.se

Annons:
plutopellis
2012-04-22 18:14
#63

Så lite så Jina Glad du har ju tyvärr fått vänta ett tag Obestämd

liawilson
2012-04-23 11:11
#64

plutopellis: saker & ting går lite trögt just nu,du behöver kommunicera mer, uttrycka dina önskemål kring detta tydligare. Men det känns ändå som att du kommer få ett bättre resultat ifall du väljer en annan sjukgymnast & även psykolog. Det som kan vara negativt där är väntetiden, men korten råder dig till kommunikation & optimism. Var tydlig med vart du vill nå & ha hjälp med.

Min fråga: Vad kommer hända mellan mig & marcin i framtiden?

*Kärlek & lycka*

plutopellis
2012-04-23 11:17
#65

Tack Lia!

plutopellis
2012-04-24 20:49
#66

#64: Vad kommer hända mellan mig och Marcin i framtiden?

Fick upp Herre i jord (da Vinci-leken):

Kortet har en fråga till dig: hur kan du föra in stabilitet? Kortet handlar om stabilitet och trygghet i sitt hem, om du är uthållig och generös kommer du få en stabil grund att stå på.

Så ta och fundera lite över frågan. Om du kommer tillrätta med det och är uthållig så kommer ni få en stabil grund att jobba vidare på. Kör med öppna kort!

Min fråga: om jag inte skulle arbeta med det jag gör nu, vad skulle jag passa som då? (jobbar som biomedicinsk analytiker på patologen)

Aracco
2012-04-26 10:15
#67

Plutopells:

Du behöver ha något som insprierar hela din själ, något som ger dig glädje och får dig att pirra så fort du tänker på det, något där du får uttrycka dig själv kreativt och fritt. Jag får känslan av att hela din potential inte kommer till sin rätt där du är nu att det finns MER du vill och längtar efter.. Jag tror du vet exakt vad du vill göra men kan känna viss tvekan inför att ta steget. Följ din inre röst! Följ synkronisiteterna i livet så hamnar du där du ska vara! Glad

Vad behöver jag just nu för att fortsätta att utvecklas andligt?

Min tarot blogg: http://ladylightningtarot.wordpress.com

plutopellis
2012-04-26 10:26
#68

Tack Aracco! Jo jag vet vad jag vill, men då måste jag börja plugga igen. Och det går inte just nu, men nästa år skulle det kunna gå Glad

brusida
2012-05-02 22:17
#69

Svar till Aracco :) 

Det känns som du har en inre konflikt som behövs lösas för att du ska kunna utvecklas. Du måste lära dig att lita på dig själv och våga något nytt. 
Försök att hitta lugnet och sätt dig ner och lyssna vad din inre röst har att säga dig, det kommer att hjälpa dig att lösa din inre konflikt och det  kommer att göra så att du får ny enrgie och kraft. Nya möjligheter kommer att öppnas för dig och det sker en förändring

Du kan inte fortsätta med din utevckling när du lägger mycket enrgei på något helt annat (inre konflikten) Du har mycket känslor inom dig som vill ut trot jag.

Kan inte lova att det stämmer! Men det känndes som de har varit en konflikt som tagigt hårt på dig, men jag vet inte. Lite rörig text kanske men hoppas att du vart nöjd ändå? :)

Det jag vill veta är ifall om det kommer komma ljusare tider? Just nu är det väldigt stressigt och många val. Jag känner mig inte så värst omtyckt ibland och funderar på att flytta och byta skola… Men jag vet inte om jag vill det heller… 
Frågan: Kommer det att bli lättare/bättre med kompisar och skolan?
Kram <3

Annons:
[sagalina123]
2012-05-05 11:03
#70

#69 brusida:

Det kommer att lösa sig. Du har inget att vara rädd för, jag ser att du får ett behov av att fly från det jobbiga, men korten råder dig till att vara kvar där du är idag och du kommer att se en markant förändring framöver. Det kommer vara mödan värt. Du är definitivt omtyckt, folk ser upp till dig, ser dig som den smarta, kloka, du är mer omtyckt än du vill tro. Allt kommer att lösa sig och du kommer få känna en inre lugn och frid, ge bara inte upp alltför lätt, det är värt det att vara kvar där du är nu. Du kommer att släppa taget om gammalt groll och du kommer allt tydligare att se att du främst är den som sätter käppar i hjulen för dig själv och den utveckling mot något stabilare och positivare tillvaro. Det där med att inte vara omtyckt handlar mer om hur du ser på dig själv och dina rädslor du har i att inte vara omtyckt, du är helt fel ute när du tror att du inte är omtyckt. Jag ser också att du har en beundrare som beundrar dig på avstånd och detta kan leda till något spännande framöver, men mycket är upp till dig och hur du ser på dig själv. Du måste se på situationen du befinner dig i med andra ögon när du väl har börjat se det ur ett annat, nytt perspektiv kommer de stora förändringarna att ske, positiva förändringar.

Korten säger att man måste våga för att vinna, kan du göra vissa saker på ett annat vis för att få denna förändring? Jag ser att du har funderat på att vara mer kontaktsökande men dragit dig för av rädsla för att bli avvisad, där har du lösningen, bli mer kontaktsökande, våga mer samt försök att inte vara för hård mot dig själv. Du kan börja om på nytt utan att behöva flytta/ byta skola, den enda som kan ge dig den nya början är du själv.

Min fråga: Hur kommer det att se ut för mig framöver gällande nytt jobb?

brusida
2012-05-05 11:38
#71

Tack så himla mycket sagalina123! :) Fick lite lycka inom mig nu kram!

[sagalina123]
2012-05-05 11:48
#72

Brusida, det var så lite så, önskar dig allt gott! Kyss

brusida
2012-05-05 11:49
#73

Tack detsamma! Kyss kram

Aracco
2012-05-05 17:03
#74

#69 Hej Brusida!! Det stämmer att jag har en inre konflikt som jag just nu jobbar mycket med att lösa!! Tack För ditt svarGlad

Min tarot blogg: http://ladylightningtarot.wordpress.com

brusida
2012-05-06 02:39
#75

Vsg, hoppas de hjälpte dig de jag fick fram? :)

[C Stark]
2012-05-07 21:29
#76

#70

Sagalina, jag får både bra och blygsamma vibbar från din läggning.
Jag ser att du är mitt uppe i nuet och inte riktigt ser de stora fantastiska möjligheterna omkring dig.
Det ser ut som att du oavsiktligt står och väntar på något som finns runt hörnet.
Jag ser att du arbetar med känsla och kommer ägna dig åt något helhjärtat vilket är en gåva att vara rädd om. Och jag ser även att du är i startgroparna för något alldeles nytt. Spännande.
Det finns inget som att lära sig och utveckla något med passion som du gör!
Men jag ser också att du inte riktigt når fram med dina kunskaper. Du har sådan talang men du syns inte.
Varför?
Jag ser ljuset i horisonten, det kommer att lösa sig, men det är fortfarande en kämpig bit kvar så reflektera över varför det är så lång väg dit.
Du kan göra mer, det är helt upp till dig själv att synas och finnas!!

Glad

Min fråga;

Hur kommer min arbetssituation utvecklas och vilken yrkeskategori tror ni att jag slutar med?

Annons:
sofiaaker
2012-05-08 15:30
#77

Hej på er !

Vill någon manad spå mig..?

Hur blir framtiden ? Hur ser kärleken ut då?

Jobbar jag inom?

vore så tacksam!

Mvh/Sofia (bild finns på min sida)

[sagalina123]
2012-05-08 16:02
#78

C Stark, tack för att du tog dig tid! Kram!

Aracco
2012-05-08 16:05
#79

Brusida: Det gjorde det absoult!Glad

Min tarot blogg: http://ladylightningtarot.wordpress.com

Amandla
2012-05-08 16:50
#80

#77 Tarotkedjans regler finner du högst upp i inlägg 0!


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
sofiaaker
2012-05-08 18:59
#81

Ok då förstår jag ..

Kärleken inom en snar framtid?

/Sofia

liawilson
2012-05-08 19:09
#82

#81: Det verkar inte så..Först måste du besvara sistskrivna frågan, aldså C starks, sen kan du ställa en egen :)

*Kärlek & lycka*

brusida
2012-05-09 16:04
#83

svar till C Stark:
Just nu håller du på att utvecklas och en förändring kommer att ske. Något nytt kommer att komma in i dit liv (börjar om).
Du har mycke kretivtet inom dig och det är dags att börja lita på dig själv och sin kunskap, för du kan skapa,börja göra det du vill. Styrka och viljan har du, jag ser att inget är omäjligt om du bara tror på dig. själv och det kommer att gå framåt för dig.

Vilket yrkeskategori vet jag inte, något som du använder din kreatvitet med och är självsäker med. (funderar du på att strata något eget?)
jag känner att du har talang inom något (något som du tycler är väldigt kul) som skulle passa dig bra.. Tycker du om att resa? eller du kanske ska ut och resa? :)

jag ser inte riktgit med vad synd nog "/ Men jag vet att du kommer att komma långt för du håller på att utvecklas nu och det gäller bara lita på dig själv. Du känner dig själv väldigt bra efter konflikten som tog hårt och just nu är du ute efter frihet (känns det som) 

Hmm ja, jag får då inte fram så mycket mer "/ hoppas att det hälper dej lite (lite rörig text) :P

Min fråga är ifall om jag kommer att hitta kärleken i år? :) Kram

Annons:
[sagalina123]
2012-05-09 17:45
#84

#83 brusida

Jag fick upp ess i stavar när jag drog ett kort för dig gällande kärleken.

Jag ser att du kommer att finna kärleken iår, en ny passionerad kärlek, det kommer att gå fort när det väl sker, jag ser att ni skriver till varandra, kanske nätet, eller byter telefonnr/email adress och mejlar med varann i ett par veckor. Personen ifråga är en man som är väldigt kreativ och konstnärlig av sig. Jag ser mycket passion och attraktion i er relation. En snygg kille är det också för den delen. Han kommer att lära sig att han måste anstränga sig lite extra för att vinna ditt hjärta, han har egentligen vunnit det från dag ett men du vill gärna hålla det för dig själv i rädsla att bli avvisad/ sårad, kan också ha med tidigare erfarenheter inom relationen att göra. Är det någon ny hobby/ kurs som du tänkt börja, kan vara via det du kommer i kontakt med honom, ett gemensamt intresse som ni båda brinner för kommer att göra så era vägar möts. Jag fick också upp tornet under denna processen, ser ut som om du jobbar mycket med dig själv, du håller på att bygga upp dig själv, börja en ny början, ge livet och kärleken en ny chans, så fort du är klar med den processen kommer du träffa honom rätt snart efter det. Tror denna processen handlar om att du håller på att välja nya vägar i livet, korten råder dig också på att bli av md negativa influenser i ditt liv, likaså tankar, det är också en del av den processen. Du kommer att komma till insikt med något som är stort för dig, tills du kommer till dne insikten kommer du att vara singel, men jag ser definitivt att du kommer finna kärleken i år, men ser inte riktigt när. Det kommer att vara en långvarig och seriös relation, du känner att du blir mer och mer redo för det.

Min fråga: Hur ser det ut framöver med den nya processen jag börjat med, något positivt besked inom närmsta tiden?

Ställer jag frågor för ofta måntro? Säg ifrån om jag gör det, tycker bara tarotkedjan är en så bra idé och kul att dra kort för andra, övning ger färdighet. :)

brusida
2012-05-09 18:40
#85

Tack så jätte mycket! Stämnde bra in, jag håller på att bygga upp mig själv och så :) Nu blir man ju lite nyfiken här vem det kan vara ^^ Tack igen! Kram Kyss

[C Stark]
2012-05-09 18:41
#86

Jättetack Brusida, det ser ut som at du läst mina tveksamma tankar! Flört

brusida
2012-05-09 18:52
#87

Varsågod! :) Hoppas att det är till hjälp för dig och lycka till! ^^ Kram

rosegarden
2012-05-15 16:20
#88

#84#

ta mig med en nypa salt… jag är väldigt grön men vill gärna prova=)

riddare i bägare

Det känns som den här processen ger dig mycket kunskap..

det kommer bli jobbigt känslomässigt och du får bära det tyngsta själv, men allt har en mening;)

det känns som du har ditt mål inom lagom räckhåll.. alltså inte långt kvar till målet!?

kan det handla om nått inom familjen? känns iallfall som att du ska hålla dig till ett umgänge där du känner dig "hemma"där kommer du finna det slags utbyte du är ute efter.

använd dig av din kreativitet för att uttrycka dig själv

<3

min fråga: har jag valt rätt väg? är det detta jag ska göra?

[sagalina123]
2012-05-15 16:23
#89

#88 Tack snälla. Nej det har inte med familj/relationer att göra annars tycker jag att mycket stämde in, det där med jobbigt känslomässigt och att jag fått ta det tyngsta lasset. ;) Igen, TACK!

Mads
2012-05-15 19:12
#90

# 88 Svarar på din fråga om du valt rätt:

Svaret jag får av korten är att det är upp till dig om något ska hända. Det är du, bara du, som kan icensätta din vision. Agera självsäkert utifrån det du själv anser bör göras. Var medveten om att det finns människor omkring dig som skulle må bra av att få höra din uppfattning, och på så sätt bli inspirerade av dig. Dela med dig av dina visioner och drömmar och förhoppningar. Din klarhet, din beslutsamhet och ditt mod att satsa på nya oprövade metoder behövs i kombination med din varma och vänliga framtoning. Detta garanterar samarbetsvilja från dem du har omkring dig. Så kort svarat säger jag JA på din fråga :)

Min fråga: Vad kan du ser för mig vad gäller kärlek ?

Kram på er

Amor Vincit Omnia

Annons:
rosegarden
2012-05-15 19:18
#91

ÅH! blev alldeles blödig!! tack kära du <3 då är jag absolut inne på rätt spår=)

Mads
2012-05-15 19:20
#92

# 91 Det känns verkligen så ja :) Kram

Amor Vincit Omnia

rosegarden
2012-05-16 15:41
#93

#92

tyckte det tog så lång tid för dig att få ett svar =/.. hoppas det är ok att jag svarar?

Jag känner att det är nått du måste ta itu med innan! ett gammalt förhållande kanske? känns inte som du har släppt det?att avsluta det gamla gör dig fri för det nya!! du måste tillåta dig att bli älskad, älska dig själv! var mer öppen och mottaglig! som du är just nu känns det inte som en karl ""vågar" försöka?(jag kan ha helt fel) Det känns som det står nån och väntar.. du måste bara öppna upp din lilla bubbla=).. sen måste  du se större… är du redo att acceptera din nya partner trots era olikheter? tror du har lätt för att hitta fel och brister.. lätt att tycka "det här funkar aldrig, han tänker inte alls som jag,vi har inte alls samma värdringar"  men då missar du nått!!

önskar jag kunde ge dig mer.. som når hur o var;)  men det va inte lätt haha!!

kram

ska jag ställa en fråga till då?

letar efter en lokal för mitt kommande företag..kan nån se om det dyker upp nått, eller om jag kanske kan få tipps på hur stort det är?hur "lokalt" det ligger.. då har jag lättare att leta på rätt ställe haha!!

Mads
2012-05-16 17:44
#94

# 93 Tack så jättemycket för svaret :) Spot on ;) !

Amor Vincit Omnia

Elena-Maria
2012-05-25 22:04
#95

Åh vilken rolig idé, vill också vara med och "leka".

#93, svar på din fråga:

Måttfullheten upp-och-ner-vänd

Jag ser stress och obalans. Se upp så du inte tar på dej för mycket. Du kanske känner att du sitter fast lite och inte vet hur du ska ta nästa steg. En liten ängslan över att gå vidare? Du ska inte vara rädd att folk ska se att du är "awesome" och beundra dej för det. 

Hoppas det hjälpte något.

Min fråga är:

Är det någon idé för mej att söka som dansinstruktör trots att jag inte har någon erfarenhet som instruktör och inte dansat så väldans länge?

Fred och god växt!

rosegarden
2012-05-25 22:21
#96

Åhh tack söta du!!

[C Stark]
2012-05-26 11:36
#97

Elena-Maria, jaghar dragit ödets hjul för dig!

Ett starkt kort för din frågeställning som symboliserar det inre sökandet, att gå förbi egot och lära känna dig själv.
Jag ser att du tycker att detta är väldigt roligt, just nu. En själ på upptäcksfärd för att hitta sin inre ro, sin inre glädje, och sitt inre jag,
Det enda sättet att ta reda på om det är rätt väg är givetvis att pröva det. Målet med det man gör är inte alltid resultat som blir, utan resan på vägen dit.
Därför råder jag dig att göra detta. Jag har ett bra ord för det: lev!
Det kanske inte är denna specifika dans som du kommer syssla med resten av ditt liv, men du kommer ha roligt på vägen tills du hittat det du vill uppnå!
Att göra saker som du mår bra av och tycker är roligt kommer att leda dig dit du är på väg och allt kommer att falla i dina händer, det kallas ödet, och det har du framför dig!

Glad

Min fråga; Jag funderar på att flytta tillbaka till ett land som jag bott i förut, kan någon se hur detta skulle gå för mig?

Annons:
Elena-Maria
2012-05-26 11:49
#98

#97 Tack :) Ja, då är det väl bara att ta tag i sej själv och söka då.

Fred och god växt!

[C Stark]
2012-05-26 12:07
#99

Varsågod! Glad

powerofthebass
2012-05-31 21:05
#100

#97   C stark-  Min fråga; Jag funderar på att flytta tillbaka till ett land som jag bott i förut, kan någon se hur detta skulle gå för mig?

Queen of cups .

Sökande  efter något strävan framåt , ett lugn .  rädsla för att förlira de kontakter du byggt uåå med vänner.  , me du vill finna det ljusa i stormen.

känns lite svårt att lämna samtidigt som att  du tycker om det andra land.

men det känns som att det kommer bli bra, kommer bli spännande.

känns som emn kärlek växer fram.

Lite rörigt kanse

Min fråga: vad har jag i den närmsta framtid att se fram imot.

Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis, 
**_

[C Stark]
2012-06-01 16:30
#101

Tusen tack power… dam i bägare är jag mycket bekant med!! Flört

Jina.
2012-06-01 19:39
#102

#100

Svärd 9

Du har kommit en bit på din väg i ditt tänkande och det har blivit för mycket för dig.

Du strider mot oro och ångest.

Jag har en känsla att en man i din närhet kommer att hjälpa dig med ditt problem, men du måste tala om för honom att du behöver honom just nu. Tillsammans klarar ni detta.

Och solen går upp imorgon också. Allt löser sig!

Kram

www.mediumjina.se

Jina.
2012-06-01 19:40
#103

Glömde ställa en fråga med Tungan ute.

Hur ser min hälsa ut framöver?

www.mediumjina.se

liawilson
2012-06-02 09:57
#104

103: Fick upp 8 i bägare. Med din fråga så får det mig att tolka det kortet som att du är ledsen över någonting som hänt. Kanske är det någon person i ditt liv som precis lämnat dig? Kanske lider du av en mindre depression just nu pgr av det? Försök unna dig själv nått fint. Ta ett varmt bad eller köp dig nått fint. Lyxa till det lite för dig själv & tala om för människor omkring dig hur du känner.

Min fråga:

Hur ser min ekonomiska situation ut längre fram?

*Kärlek & lycka*

Annons:
powerofthebass
2012-06-02 13:40
#105

tack jina

Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis, 
**_

Jina.
2012-06-02 19:20
#106

Tack Lia!! Det kortet drog jag själv innan, så tummen upp Glad

www.mediumjina.se

rosegarden
2012-06-03 19:47
#107

#104 liawilson

-Hur ser min ekonomiska situation ut längre fram?

jag ser absolut en förbättring gällande din ekonomi framöver, men mycket hänger på dig!

känns som pengar kanske "tappar värde" ibland för dig..dom bokstavligt rinner ur händerna på dig.

försök lär dig att hantera det bättre ( göra en budget kanske?)

vet inte om du kanske står inför ett eller flera beslut? det känns som du inte ska följa nått av dom om det finns minsta tvekan. om det har med ekonomin o göra det vet jag inte? det bara kom upp!

grubbla heller inte för mycket.. låt allt ha sin egna gång, allt kommer lösa sig!!

problemet som tycks olösligt nu, kommer finna sin egen lösning,på sitt eget sätt.

min fråga: är han mannen i mitt liv?

liawilson
2012-06-03 19:58
#108

supertack=) Så kan det kanske vara..Ska tänka mig för..kramar

*Kärlek & lycka*

Pam89
2012-06-05 13:48
#109

rosegarden..jag fick upp page i svärd :) Min spontana känsla är att detta är inners inne en väldigt känslosam person men som kan verka lite hård utåt sett. Kan vara att han vill hålla sin mur runt sig i hopp om att inte bli sårad.

Om han är mannen i ditt liv kan jag dock inte svara rent ut på eftersom det med kärlek gäller att både ge och ta. Man måste själv ta ställning till om man får ut det man behöver ur förhållandet, men jag ser inget som tyder på att han inte skulle kunna vara det. Lycka till :)

Min fråga: Hur kommer min dotter att reagera på sitt nya syskon? Hur blir deras syskonrelation?

liawilson
2012-06-05 19:54
#110

pam: Kommer inte ihåg men har helt för mig att jag spådde dig för jättelänge sen om just en gravitet? Går säkert att kika i inkorg..Men kommer du ihåg? Lägger inga kort nu, det får nån annan göra, men säger bara på ren känsla att den kommer bli fin, en sån där typisk syskonrelation, avundsjuka,svartsjuka, massor med kärlek & givmildhet. Så tror jag den kommer att bli. kramar

*Kärlek & lycka*

Pam89
2012-06-06 07:58
#111

Ja, jag kommer ihåg Lia. En pojk i tvillingarnas tecken och detta var innan jag var gravid ju :P Enligt det du spådde så borde bebben komma ett par dagar tidigare iaf för annars blir det ett annat tecken :P

Ja, jag hoppas med på att det blir en sådan relation, men de finns ju de som växer upp och typ hatar varandra och det hoppas jag verkligen inte på! Kram

Annons:
liawilson
2012-06-11 05:27
#112

spännande ju=) du får berätta sen=)

*Kärlek & lycka*

liawilson
2012-06-11 05:28
#113

kan man inte öppna en ny tråd? denna beörjar bli så lång..

*Kärlek & lycka*

Amandla
2012-06-11 15:49
#114

Absolut, Lia! Då låser jag här så länge.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Upp till toppen
Annons: