Annons:
Etikettandlighet-livsåskådning
Läst 3409 ggr
Skogshumblan
2/4/12, 11:16 PM

Hjälp med att tolka tecken...

Hur ska man tolka en älg och en väldigt fin men stark rosa morgonhimmel? De kom till mig var för sig men de har något gemensamt tror jag, förutom att jag inte fattar dem.Tungan ute

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
Isa56
2/4/12, 11:54 PM
#1

Älgen är en symbol för personlig utveckling och försoning. men också för manlig styrka och överlägsen kraft. Enligt myten hänger det samman med älgen Hubertus- en vit älg med ett kors mellan hornen. Att se honom anses som som ett tecken på särskild ynnest.

Älgen vistas i naturen Pekar på det mest fundamentala i livet och längtan efter frihet och enkelhet. Om den hålls fången är du oförmögen att leva ut dina fysiska begär, dina manliga instinkter och ditt behov av att ströva omkring. Älgen är också förknippad med stora vidder, som i allmänhet uttrycker en längtan efter mental klarhet och öppenhet.

Himmel Andarnas, tankarnas och intuitionens rike. Här konfronteras människan med två världar, med huvudet riktat mot himlen och fötterna placerade på marken. I den här meningen betydr att stå stadigare på jorden. men kan också betyda att vara på gott humör.

Dt här hittade jag i hastigheten. Ska se om jag kan hitta något om färgen rosa.

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

fridelfina
2/5/12, 12:16 AM
#2

Jag tänker på att våren är på väg, rosa morgonhimmel och skogens konung!

Hm, eller det kanske bara är på kvällen himlen blir rosa…, eller?

 
 

Skogshumblan
2/5/12, 8:08 AM
#3

Jag tackar för hjälpen. Känner att jag förstår älgen lite mer nu. :) Jag såg den härom morgonen när jag körde till jobbet på en skogsväg. Den stod där helt lugnt i vägkanten och blev vare sig rädd eller provocerad av bilen. Både älgen och jag stannade upp ett slag innan älgen gick in i skogen igen och jag fortsatte min väg.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Pagan
2/5/12, 3:20 PM
#4

Älgen - enligt Solöga

Här och nu har du allt.

Här gäller det att känna dig nöjd med din plats i livet. Först då befinner du dig i mitten av världen. Och det du önskar kommer till dig. Kliv ur känslan av missmod. Välj att vara nöjd och din sitiuation förbättras.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Skogshumblan
2/5/12, 5:49 PM
#5

Pagan. Det där stämmer så bra på hur det är nu. Jag har det så bra nu och allt mög jag dragits med är över & jag mår så gott i det som är här och nu. :) Älgen var en bekräftelse på en känsla/ mitt liv nu!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Upp till toppen
Annons: